Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

30-08-2021 om 17:02

coolpack2 schreef op 30-08-2021 om 16:50:

[..]

Mee eens. Ze heeft het over 'wij' als mods. Hoe moet het anders gelezen worden dan?

Als dit, na mijn vorige bericht, nog verdere uitleg nodig heeft dan heeft dit geen enkele zin. Jammer dat de Mods hoe dan ook altijd als ‘fout bezig zijn bestempeld worden’, daar weleens over nagedacht?

Ze schrijft hier duidelijk dat ze dit als forumbeheer niet zo ongenuanceerd zou mogen schrijven, dus even vanuit menselijkheid. Vrij duidelijk lijkt mij.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

30-08-2021 om 17:05

Sophia_! schreef op 30-08-2021 om 16:55:

Jullie zouden het ook kunnen oppakken als frustratie, omdat wij nu al dagenlang een bak kritiek over onze kant moeten laten gaan. We hebben hand in eigen boezem gestoken en gezegd dat ook wij zeker dingen niet goed hebben gedaan, maar de kritiek gaat maar door en door en door... Het zou fijn zijn als dat dan ook eens ophoudt, in plaats van nu weer kritiek op Heidi te gaan spuien.

Dit topic heet Feedback op mods. Nou, ik geef feedback op een mod op een nieuwe actie van haar.  Niet zo raar toch?

Drietje schreef op 30-08-2021 om 17:05:

[..]

Dit topic heet Feedback op mods. Nou, ik geef feedback op een mod op een nieuwe actie van haar. Niet zo raar toch?

Ze schreef het als persoon. Heidi is ook gewoon een mens die in haar vrije tijd de moeite neemt om hier te modereren, maar ook gewoon zelf meeschrijft. Die kan ook wel eens een keer klaar zijn met de berichten die aan haar en de rest van de mods worden gericht. Zij moeten constant de barricades op om grenzen te stellen, te handhaven en hun acties uit te leggen. Het is hetzelfde als de politie: zonder hen wordt het niks hier, maar wat een klotebaan hebben die zeg! Ze doen het nooooooit goed. En wat hiervoor al werd gezegd: dat lijkt me enorm frustrerend. Die constante stroom kritiek, terwijl je gewoon je best doet. 

Rondstruiner schreef op 30-08-2021 om 17:01:

[..]

Volgens mij heeft ze haar mod-pet zeker wel op. Het feit dat ik en Drietje denken dat ze als mod reageert en jij denkt van niet, laat ook meteen het probleem zien voor mij.

Ik heb direct bij de start van Viafora al gevraagd of beheer geen problemen verwachtte als mensen zelf posten in topics of pijlers waar ze modden. Maar daar kwam niet veel respons op. Op sommige forums is dat strikt gescheiden, Bokt bijvoorbeeld, een mod mag daar nooit modden in een topic waar zij meepraat. Heel duidelijk en zuiver vind ik dat.

Overigens staat dit los van het feit dat ik echt wel veel bewondering heb voor jullie inzet als mods. Ik zou een heel slechte mod zijn zelf helaas, mijn berichten komen vaak anders (onaardiger) over dan ik ze bedoel.

Nou ja, als mods zichzelf dan ook waarschuwen of bannen wordt er wel 1 lijn getrokken.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

30-08-2021 om 17:48

Dat is een reden waarom ik nooit mod zou kunnen zijn. Het is ook nooit goed, want zoveel mensen, zoveel meningen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

30-08-2021 om 18:14

er.is.maar.1.Pino schreef op 30-08-2021 om 17:38:

[..]

Ze schreef het als persoon. Heidi is ook gewoon een mens die in haar vrije tijd de moeite neemt om hier te modereren, maar ook gewoon zelf meeschrijft. Die kan ook wel eens een keer klaar zijn met de berichten die aan haar en de rest van de mods worden gericht. Zij moeten constant de barricades op om grenzen te stellen, te handhaven en hun acties uit te leggen. Het is hetzelfde als de politie: zonder hen wordt het niks hier, maar wat een klotebaan hebben die zeg! Ze doen het nooooooit goed. En wat hiervoor al werd gezegd: dat lijkt me enorm frustrerend. Die constante stroom kritiek, terwijl je gewoon je best doet.

De tekst begint met: Even duidelijk en niet zo genuanceerd als ik, als forumbeheer, zou moeten zijn.

Bovendien is zij van forumbeheer en niet 'gewoon' een mod. Ik wil hier verder niet op doorgaan. Heb mijn feedback gegeven (daar wordt immers om gevraagd in dit topic) en het is niet mijn forum, dus of ze er wat mee doet mag ze zelf weten. 

U2fan schreef op 30-08-2021 om 17:02:

[..]

Als dit, na mijn vorige bericht, nog verdere uitleg nodig heeft dan heeft dit geen enkele zin. Jammer dat de Mods hoe dan ook altijd als ‘fout bezig zijn bestempeld worden’, daar weleens over nagedacht?

Ze schrijft hier duidelijk dat ze dit als forumbeheer niet zo ongenuanceerd zou mogen schrijven, dus even vanuit menselijkheid. Vrij duidelijk lijkt mij.

Het heeft inderdaad geen enkele zin, zeker niet als aangenomen wordt dat iedereen overal maar leest. Ik heb geen letter gelezen in beide topics die steeds aangehaald worden, dus bakken kritiek die daar geuit zouden worden zijn mij ontgaan. Mijn vragen/gesprek is ook maar totaal oversneeuwd door de discussie over die topics.

En ik loop niet te liegen he, als ik iets anders lees - en ik ben niet de enige - is dat zo. Ik heb vaak zat begrip getoond voor moderators, ik heb tijd gestoken in meerdere uitgebreide PB's om vragen van Alex te beantwoorden, maar ook dat alles is achter de schermen gebleven, terwijl de afspraak was dat het hier teruggekoppeld zou worden. Ik begrijp nog steeds niet wat er schijnbaar mis is met een open discussie, maar het geuite gevoel dat dat niet kan wordt ook weer weggewuifd of weggezet als 'schoppen'. Dan heeft het inderdaad geen enkele zin. Erg jammer, want ik vond het kleinschalige karakter hier leuk, evenals de mix van diverse forummers met diverse forumachtergronden. Maar kennelijk ben ik met mijn wijze van forummen niet welkom.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

30-08-2021 om 18:33

Ik was tot voor kort erg enthousiast over dit forum, maar daar is nu helaas weinig meer van over. Ik heb dus ook een ban gekregen wegens discriminatie, wat me verbaasde, want volgens mij heb ik niets discriminerends geschreven. Ik wil er op dit moment niet al te veel over kwijt, omdat ik er nog over in contact ben met de moderators en nog een reactie van hun kant verwacht. Maar als dit niet naar tevredenheid wordt opgelost, dan overweeg ik heel sterk om dit forum te verlaten.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

30-08-2021 om 19:45

Ik kreeg zojuist een bericht van een van de moderators, en het is nu naar volle tevredenheid opgelost.

Doornroosje9 schreef op 30-08-2021 om 17:48:

Dat is een reden waarom ik nooit mod zou kunnen zijn. Het is ook nooit goed, want zoveel mensen, zoveel meningen.

Duidelijk ook dat meer mensen niet geschikt zijn als mod.

Ik ook niet hoor, zou lekker op de ban knop rammen.

Maar duidelijk dat het hier ook niet lekker loopt. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

01-09-2021 om 11:49

Misschien toch de accounts van de mods en admins scheiden in mod-account en privé-account. Dat had ik ook op een fantasy forum en dat werkte prima, geen verwarring bij de leden en de mods kunnen veel vrijer forummen.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

01-09-2021 om 14:24

Lijkt me prima idee om mod en prive te scheiden.

Desnoods met een alias onder dezelfde naam, maar dan zonder de titel erbij. Dan weet je wel wie het is, maar ook of het bericht als moderator of in prive geplaatst is.

ShaunTheSheep schreef op 01-09-2021 om 14:24:

Lijkt me prima idee om mod en prive te scheiden.

Desnoods met een alias onder dezelfde naam, maar dan zonder de titel erbij. Dan weet je wel wie het is, maar ook of het bericht als moderator of in prive geplaatst is.

Maar de mod schrijft als mod toch altijd in een andere kleur? Tenminste dat was de bedoeling dacht ik. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

01-09-2021 om 15:16

_melon schreef op 01-09-2021 om 14:29:

[..]

Maar de mod schrijft als mod toch altijd in een andere kleur? Tenminste dat was de bedoeling dacht ik.

Ik heb het anders gezien, dus weet niet of dat de bedoeling was.

Ik ben blij om deze discussie te lezen. Ik heb laatst een 48 - uurs ban gekregen, waarvan ik echt niet snapte (en nog steeds niet snap) wat er verkeerd was aan mijn bericht. 

Na mijn vraag om uitleg is er inhoudelijk verder niet op ingegaan. Nu vraag ik me echt af wat wel en niet mag hier op het forum, want ik heb geen enkele regel overtreden. 

Ik reageerde in het burn out topic dat wanneer je een kind hebt, deze zorg doorgaat als je een burn out hebt. Ik snap nog steeds niet waarom dit mij een ban opleverde. Later werd exact hetzelfde bericht geschreven door een andere ouder en was het allemaal prima. 

Ik vind het heel jammer dat er zo met twee maten wordt gemeten en dat berichten lukraak worden weggehaald, omdat iemand je bericht meld, zonder dat er naar gekeken wordt of het wel terecht is. 

Hierdoor is mijn vertrouwen in het forum gedaald, want wat kun je schrijven en wat niet? Het is mij compleet onduidelijk, want ik zie veel heftigere discussies en berichten staan, waar geen actie op wordt ondernomen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.