Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Julali
15-08-2021 om 17:27
Ik ben daar erg direct, maar het is wel mijn eerlijke mening over jouw post. Volgens mij mag dat gewoon op een forum?
Ik sluit vriendelijk af door je aan te raden 1 op 1 met je vriendin af te spreken ipv zo geïrriteerd te raken van het feit dat anderen doorgaan met leven na een heeeeele lange periode van restricties.
Friezinnetje
15-08-2021 om 17:44
Julali schreef op 15-08-2021 om 17:27:
Ik ben daar erg direct, maar het is wel mijn eerlijke mening over jouw post. Volgens mij mag dat gewoon op een forum?
Ik sluit vriendelijk af door je aan te raden 1 op 1 met je vriendin af te spreken ipv zo geïrriteerd te raken van het feit dat anderen doorgaan met leven na een heeeeele lange periode van restricties.
maar dat is hetzelfde als iemand verrot schelden en dan zeggen dat diegene haar haar wel leuk zit.
NinjeTurtle
15-08-2021 om 17:45
Friezinnetje schreef op 15-08-2021 om 17:44:
[..]
maar dat is hetzelfde als iemand verrot schelden en dan zeggen dat diegene haar haar wel leuk zit.
3xscheepsrecht
15-08-2021 om 17:50
Julali schreef op 15-08-2021 om 17:27:
Maar waar lees jij in godsnaam dat ik geïrriteerd ben dat andere doorgaan met hun leven? Terwijl ik letterlijk typ dat ik dat begrijp? Wat je doet is tumult veroorzaken en niet respectvol zijn. Prima, maar ga hier dan niet huilen dat je bedoelingen zo goed zijn want dat is gewoon onzin.
AcceptableReindeer64
15-08-2021 om 17:53
Julali schreef op 15-08-2021 om 17:17:
[..]
Dat doe ik ook niet.
Maar als het op de vegetarische pagina voortdurend over vlees gaat en ik weet veel van vlees en ik vind dat een leuk onderwerp om over mee te praten, dan begrijp ik niet waarom dit niet mag.
Als kindvrije mensen het over kinderopvang hebben, wil dat nog niet zeggen dat jij als "de moeder die voor alle moeders spreekt" ons onder de neus moet wrijven dat wij wartaal uitslaan.
Als vegetariërs het over vlees hebben zal dat dus ook een andere instreek hebben, dan als vleeseters over vlees praten. En die vegetariërs zitten dan niet op wijsneuzerig gedrag van een vleeseter te wachten.
Julali
15-08-2021 om 17:59
Tamsyn schreef op 15-08-2021 om 17:53:
[..]
Als kindvrije mensen het over kinderopvang hebben, wil dat nog niet zeggen dat jij als "de moeder die voor alle moeders spreekt" ons onder de neus moet wrijven dat wij wartaal uitslaan.
Als vegetariërs het over vlees hebben zal dat dus ook een andere instreek hebben, dan als vleeseters over vlees praten. En die vegetariërs zitten dan niet op wijsneuzerig gedrag van een vleeseter te wachten.
Ik heb nooit gepost als moeder die voor alle moeders spreekt
Voor de rest ligt het eraan hoe het gesprek verloopt. In dit geval ging het over kinderopvang en of dat beschikbaar moet zijn voor ouders die niet werken.
Ik gaf een inhoudelijke reactie op dit specifieke onderwerp. Niet als moeder zijnde, ik reageerde gewoon op de posts die al waren geplaatst.
Als dit niet mag, dan kunnen jullie dit beter duidelijk erbij zetten?
AcceptableReindeer64
15-08-2021 om 18:14
Van mij mag je daar reageren, ik ga niemand verbieden om ergens te posten, maar je komt wijsneuzerig over alsof alleen jij de wijsheid in pacht heb. En als je dan geen gelijk krijgt of hebt, dan blijf je doordrammen. Dat is volgens mij waar de angel zit.
Julali
15-08-2021 om 18:52
Ik heb nog even teruggelezen en de ouders van tegenwoordig werden volledig afgefakkeld, omdat ze er niet zouden zijn voor hun kinderen. Ik probeerde met mijn post alleen wat nuance aan te brengen. Dit deed ik op een rustige manier:
Volgens mij valt het wel mee met al die afwezige ouders. Heel veel ouders werken tegenwoordig parttime, dus dan blijft er genoeg tijd over voor de kinderen. Plus nog alle weekends en vakanties.
Het blijkt uit onderzoek dat de tijd die kinderen doorbrengen met hun ouders alleen maar is toegenomen in de laatste honderd jaar. Kinderen hebben het beter dan ooit en in Nederland wonen gemiddeld de gelukkigste kinderen ter wereld.
Het beeld dat jij schetst is veel te negatief.
Julali
15-08-2021 om 18:55
Stel je voor dat ik een topic zou openen met als titel: hondvrij sinds 2010 en ik zou daarin met een clubje voortdurend afgeven op honden en de baasjes van hondjes, hoe zouden dan de reacties zijn?
Ik denk wel dat er hondenbezitters zouden reageren, of denken jullie van niet? Of zou het topic snel gesloten worden?
Friezinnetje
15-08-2021 om 18:59
Julali schreef op 15-08-2021 om 18:52:
Ik heb nog even teruggelezen en de ouders van tegenwoordig werden volledig afgefakkeld, omdat ze er niet zouden zijn voor hun kinderen. Ik probeerde met mijn post alleen wat nuance aan te brengen. Dit deed ik op een rustige manier:
Volgens mij valt het wel mee met al die afwezige ouders. Heel veel ouders werken tegenwoordig parttime, dus dan blijft er genoeg tijd over voor de kinderen. Plus nog alle weekends en vakanties.
Het blijkt uit onderzoek dat de tijd die kinderen doorbrengen met hun ouders alleen maar is toegenomen in de laatste honderd jaar. Kinderen hebben het beter dan ooit en in Nederland wonen gemiddeld de gelukkigste kinderen ter wereld.
Het beeld dat jij schetst is veel te negatief.
maar je hebt niets in het topic te zoeken, als je niet bewust kindvrij bent. Ik kom ook niet in topics over kinderen, want die heb ik niet.
Je was ook in het topic over woning tekort bezig. Alleenstaanden moesten maar in een container. Als daar diverse mensen op reageren, dan is het ineens net even anders en leest men jou berichten verkeerd. Maar dan draai je het net even anders en ga je eigenlijk weer door. Als er nu 10 zijn, die jou berichten hetzelfde lezen, dan zal vast aan jou schrijven liggen.
Julali
15-08-2021 om 19:01
Herfstappeltaart schreef op 15-08-2021 om 18:57:
[..]
Misschien moet je als hondenbezitter gewoon niet reageren in zo'n topic. Het is dan niet voor jou bedoeld.
Ik ben benieuwd of dat echt zo zou gaan als hondenbezitters stelselmatig gestigmatiseerd zouden worden.
Het is best raar om zo tekeer te gaan tegen een bepaalde groep mensen, maar dat deze mensen niet mogen reageren, op geen enkele manier
Nu heb ik het over hondenbezitters, maar je zou ook een topic kunnen openen waarin ouderen worden gebashed, zonder dat daar tegenin gegaan mag worden. Ik weet niet, maar ik krijg er een naar gevoel van.
Julali
15-08-2021 om 19:04
Friezinnetje schreef op 15-08-2021 om 18:59:
[..]
maar je hebt niets in het topic te zoeken, als je niet bewust kindvrij bent. Ik kom ook niet in topics over kinderen, want die heb ik niet.
Je was ook in het topic over woning tekort bezig. Alleenstaanden moesten maar in een container. Als daar diverse mensen op reageren, dan is het ineens net even anders en leest men jou berichten verkeerd. Maar dan draai je het net even anders en ga je eigenlijk weer door. Als er nu 10 zijn, die jou berichten hetzelfde lezen, dan zal vast aan jou schrijven liggen.
Een wooncontainer is een volwaardige woning van 40m2 met alles erop en eraan, dus ja ik vind dat een goede oplossing voor wanneer je alleen bent.
Ik heb toen ik alleenstaand was jarenlang in nog veel kleinere woningen gewoond met gedeelde voorzieningen.
Dat mensen het niet met me eens zijn, dat mag gewoon, maar de ophef over mijn visie snap ik niet zo. Het topic ging nota bene over het woonoppervlakte en of dit misschien beter verdeeld kon worden om zo het woningtekort op te lossen, dus meer ontopic kon niet.
DanGun
15-08-2021 om 19:04
Friezinnetje schreef op 15-08-2021 om 18:59:
[..]
Snap jij hoe een openbaar forum werkt?
En als er ook nog eens 10 zijn die het werkelijk geen moet interesseert hoe diegene schrijft, aan wie ligt het dan?
Echt hoor, wát n treurigheid deze reacties.