Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
FixedLyrebird78
14-08-2021 om 16:42
Ellori schreef op 14-08-2021 om 16:28:
Wat wel grappig is, is dat er besproken wordt over hoe er niet ingegrepen wordt bij 1 persoon.
Ellori, deze discussie hebben we gesloten, we zijn hier mee bezig. Ik heb dan ook deels jouw bericht verwijderd.
Ellori
14-08-2021 om 16:45
U2fan schreef op 14-08-2021 om 16:42:
[..]
Ellori, deze discussie hebben we gesloten, we zijn hier mee bezig. Ik verwijder dan ook deels jouw bericht.
Je had alleen maar de naam hoeven verwijderen... Je hebt nu namelijk een belangrijk deel van mijn feedback verwijderd. Namelijk dat er situaties ontstaan waardoor (voor)oordeel zijn en men zich niet meer veilig voelt.
DownrightSpoonbill69
14-08-2021 om 16:45
Ik vind het eigenlijk ook leuk dat de mods mee doen in topics. Ook voor hun want van alleen dat lezen en bijhouden lijkt me saai.
FixedLyrebird78
14-08-2021 om 16:52
Ellori schreef op 14-08-2021 om 16:45:
[..]
Je had alleen maar de naam hoeven verwijderen... Je hebt nu namelijk een belangrijk deel van mijn feedback verwijderd. Namelijk dat er situaties ontstaan waardoor (voor)oordeel zijn en men zich niet meer veilig voelt.
Dit is bekend bij ons Ellori en nemen we mee.
Heidi-Forumbeheer
14-08-2021 om 18:03
DanGun schreef op 14-08-2021 om 16:25:
Nouja, de mods daar forumden ook voor hun lol natuurlijk. Maar bijsturen? Neuh, denk ik niet.
Lof voor de dames hier hoor! Dat ze gewoon transparant zijn en in gesprek willen gaan. Verademing!
Aiaiai. LoveCats is een man en Alex ook
DownrightSpoonbill69
14-08-2021 om 18:29
Heidi-Forumbeheer schreef op 14-08-2021 om 18:03:
[..]
Ooooh ik dacht LoveCats een vrouw 🤣
Julali
14-08-2021 om 21:11
Ik waardeer het dat jullie zoveel lezen en proberen om eerlijk te zijn naar iedereen. Ik zal mijn best doen om zo respectvol mogelijk te posten. Het is echt niet mijn bedoeling om expres tumult te veroorzaken.
DanGun
14-08-2021 om 21:15
Heidi-Forumbeheer schreef op 14-08-2021 om 18:03:
[..]
O.
DanGun
14-08-2021 om 21:15
Julali schreef op 14-08-2021 om 21:11:
Ik waardeer het dat jullie zoveel lezen en proberen om eerlijk te zijn naar iedereen. Ik zal mijn best doen om zo respectvol mogelijk te posten. Het is echt niet mijn bedoeling om expres tumult te veroorzaken.
Joh ben jij raar. Gewoon jezelf blijven.
Nummer
15-08-2021 om 17:06
Julali schreef op 14-08-2021 om 21:11:
Als dat werkelijk zo is, en dat geloof ik graag, dan zou het netjes zijn als je excuses aanbiedt als je ziet dat jouw bijdrage verkeerd is gevallen. Dan houden we het hier allemáál gezellig.
In sommige discussies, waar iemand eigenlijk niets te zoeken heeft, moet je voorzichtig zijn. Ik ga als niet vegetariër bijvoorbeeld in een discussie: "Wat eet jij vanavond (vegetarisch)?", niet roepen dat iedereen nu eens vlees moet gaan eten. Of vragen: waarom niemand kiest voor vlees. Of de voordelen van vlees benoemen. Of vertellen hoe lekker een stuk beenham is. Daar post ik alleen als ik iets meer wil weten over een recept wat iemand gaf om het zelf te proberen.
Julali
15-08-2021 om 17:17
Nummer schreef op 15-08-2021 om 17:06:
[..]
Als dat werkelijk zo is, en dat geloof ik graag, dan zou het netjes zijn als je excuses aanbiedt als je ziet dat jouw bijdrage verkeerd is gevallen. Dan houden we het hier allemáál gezellig.
In sommige discussies, waar iemand eigenlijk niets te zoeken heeft, moet je voorzichtig zijn. Ik ga als niet vegetariër bijvoorbeeld in een discussie: "Wat eet jij vanavond (vegetarisch)?", niet roepen dat iedereen nu eens vlees moet gaan eten. Of vragen: waarom niemand kiest voor vlees. Of de voordelen van vlees benoemen. Of vertellen hoe lekker een stuk beenham is. Daar post ik alleen als ik iets meer wil weten over een recept wat iemand gaf om het zelf te proberen.
Dat doe ik ook niet.
Maar als het op de vegetarische pagina voortdurend over vlees gaat en ik weet veel van vlees en ik vind dat een leuk onderwerp om over mee te praten, dan begrijp ik niet waarom dit niet mag.
watertoren
15-08-2021 om 17:21
Julali schreef op 15-08-2021 om 17:17:
[..]
Dat doe ik ook niet.
Maar als het op de vegetarische pagina voortdurend over vlees gaat en ik weet veel van vlees en ik vind dat een leuk onderwerp om over mee te praten, dan begrijp ik niet waarom dit niet mag.
Ik denk dat ze het minnaar topic bedoelt. Daar worden jouw reacties zeker niet gewaardeerd las ik.
Julali
15-08-2021 om 17:21
watertoren schreef op 15-08-2021 om 17:21:
[..]
Ik denk dat ze het minnaar topic bedoelt. Daar worden jouw reacties zeker niet gewaardeerd las ik.
Daarom heb ik zelf een topic geopend.
3xscheepsrecht
15-08-2021 om 17:23
ik had mijn reactie verwijderd omdat ik de tip van de rest wilde opvolgen om je te negeren. Maar goed, nu je zelf deze berichten plaatst en je blijkbaar écht niet door hebt dat je berichten niet leuk zijn. Lees nog even je reactie in mijn topic. Je snapt zelf toch ook wel dat dit niet respectvol is en bedoeld is om tumult te veroorzaken, precies waarvan je zegt dat je dit niet wilt?
https://www.viafora.nl/forum/2-zwangerschap-en-bevallen/zwanger-in-coronatijd?page=1#30