Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nouja misschien per pijler ofzo? Of hebben jullie die niet onderverdeeld? 

DanGun schreef op 14-08-2021 om 14:49:

Nouja misschien per pijler ofzo? Of hebben jullie die niet onderverdeeld?

we hebben een verdeling inderdaad. Iedere moderator heeft zijn eigen rubrieken, wij beheerders ook én we kijken mee met alle rubrieken.

Toen Viafora begon wilde ik alles meelezen. Op Ouders.nl ging dat prima. Jullie zijn zo enthousiast en schrijven zoveel dat ik het snel opgegeven heb

Het is gewoon niet bij te houden. Dus nu doe ik mijn eigen rubrieken, ik scan enkele andere zoals deze en verder pik ik de krenten uit pap dus wat me interesseert. Als er iets aan de hand is in een topic lees ik uiteraard wel alles.

Als je vind dat we iets moeten weten meld het dan! Dan kunnen wij er naar kijken. We zijn er niet 24/7 en we missen ook weleens iets. Of stuur een pb naar de moderator van de rubriek of naar de beheerders, Esther-Forumbeheer of ik dus.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

14-08-2021 om 15:29

DanGun schreef op 14-08-2021 om 14:40:

vraag aan de mods; lezen jullie alle topics?

Nee, wel veel, maar alles is niet te doen natuurlijk. Modereren is niet onze primaire baan en we hebben er verder ook een leven naast natuurlijk   

Daarnaast zien vele forummers rapporteren (of staffen) als iets negatiefs en lees ik ook hier regelmatig ‘daar doe ik niet aan’, maar waarom niet? Juist deze mogelijkheid helpt ons, naast het zelf scannen van topics, en zorgt ervoor dat de mods er snel bij kunnen zijn mocht dit nodig zijn. Dus we blijven dit graag herhalen 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-08-2021 om 15:54

U2fan schreef op 14-08-2021 om 15:29:

[..]

Daarnaast zien vele forummers rapporteren (of staffen) als iets negatiefs en lees ik ook hier regelmatig ‘daar doe ik niet aan’, maar waarom niet?

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar op dat andere forum werd het staffen door sommigen ingezet in privévetes. Dat vond ik vervelend, omdat die vetes zich zo over het hele forum verspreidden. Daarom hangt er iets negatiefs aan voor mij. Ik besef heel goed dat het voor het modereren superhandig is. 

Wednesday schreef op 14-08-2021 om 15:54:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar op dat andere forum werd het staffen door sommigen ingezet in privévetes. Dat vond ik vervelend, omdat die vetes zich zo over het hele forum verspreidden. Daarom hangt er iets negatiefs aan voor mij. Ik besef heel goed dat het voor het modereren superhandig is.

Aan vetes doen wij niet. Al was het maar omdat wij geen idee hebben van de dingen die op andere fora spelen. Voor ons is iedereen nieuw en iedereen krijgt een gelijke behandeling.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-08-2021 om 16:01

Heidi-Forumbeheer schreef op 14-08-2021 om 15:57:

[..]

Aan vetes doen wij niet. Al was het maar omdat wij geen idee hebben van de dingen die op andere fora spelen. Voor ons is iedereen nieuw en iedereen krijgt een gelijke behandeling.

Privévetes tussen gebruikers bedoelde ik. Dus iemand stalken om te kijken of die persoon iets deed wat misschien niet in de forumregels paste, soms ook dat gedrag uitlokken en dan steeds gaan staffen. Dat maakt het voor de mods ook lastig, want inderdaad kun je op een forum van enige omvang niet alles bijhouden.

Maar goed, dat speelt hier denk ik niet. De sfeer is hier goed en dat komt ook door de (vind ik) fijne moderatie.

Wednesday schreef op 14-08-2021 om 16:01:

[..]

Privévetes tussen gebruikers bedoelde ik. Dus iemand stalken om te kijken of die persoon iets deed wat misschien niet in de forumregels paste, soms ook dat gedrag uitlokken en dan steeds gaan staffen. Dat maakt het voor de mods ook lastig, want inderdaad kun je op een forum van enige omvang niet alles bijhouden.

Maar goed, dat speelt hier denk ik niet. De sfeer is hier goed en dat komt ook door de (vind ik) fijne moderatie.

Ik denk dat als steeds dezelfde mensen, dezelfde forummers staffen die ook vanzelf een reputatie krijgen bij de mods.

Dus daar ben ik niet echt bang voor.

Waarom ik het vroeg, ik zag een reactie van n mod nop een topic over een geplaatst artikel en toen dacht ik ‘die meiden gaan toch zekers niet alles lopuh te legguh lezuh zekers?’ 😉

Lollypopje schreef op 14-08-2021 om 16:04:

[..]

Ik denk dat als steeds dezelfde mensen, dezelfde forummers staffen die ook vanzelf een reputatie krijgen bij de mods.

Dus daar ben ik niet echt bang voor.

Mooie van hier is dat je weet wie de mods zijn. ‘Daar’ waren de mods anoniem. Dus als jij dan iemand staft maar die is matties met een mod (of is mod) dan mag je hopen dat ze onpartijdig zijn. En dat waren ze niet. 
Niks mis met staffen trouwens als je denkt dat iemand niet zuiver post. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-08-2021 om 16:19

DanGun schreef op 14-08-2021 om 16:08:

[..]

Mooie van hier is dat je weet wie de mods zijn. ‘Daar’ waren de mods anoniem. Dus als jij dan iemand staft maar die is matties met een mod (of is mod) dan mag je hopen dat ze onpartijdig zijn. En dat waren ze niet.

Even afgezien van deze specifieke situatie: de mods zijn ook menselijk natuurlijk. Hoe neutraal je ook probeert te zijn en ook wílt zijn, je kunt je eigen persoonlijkheid niet 100% uitschakelen. En dan is het op Viafora ook nog zo dat de mods ook voor hun lol forummen. Met een divers genoeg samengesteld modteam hoeft dat ook allemaal geen probleem te zijn. Dan is er altijd wel iemand die bijstuurt als er persoonlijke gevoelens gaan spelen. Nou ja, dat denk ik in ieder geval.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

14-08-2021 om 16:21

Nieuw forum nieuwe kansen. De moderators hier laten tot nu toe openheid zien en hoeven niet perse als andere mods op andere forums te zijn. 

Nouja, de mods daar forumden ook voor hun lol natuurlijk. Maar bijsturen? Neuh, denk ik niet. 
Lof voor de dames hier hoor! Dat ze gewoon transparant zijn en in gesprek willen gaan. Verademing! 

Wat wel grappig is, is dat er besproken wordt over hoe er niet ingegrepen wordt bij 1 persoon. Dat is uiteraard feedback op de mods.

Bericht grotendeels aangepast door moderator.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

14-08-2021 om 16:31

Wij zien wie er staft en volgen een stafje sowieso nooit blindelings op. Dan gaan we serieus even goed teruglezen in desbetreffend topic en naar de nuances kijken en vaak wordt het dan wel duidelijk of iets terecht of onterecht is gestaft. Twijfelen wij, dan gooien we de rapportage in de groepsapp en besluiten we gezamenlijk wat we ermee gaan doen. Persoonlijke vetes tussen forummers via staffen ‘uitvechten’ heeft dus weinig kans van slagen op Viafora 😉

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

14-08-2021 om 16:34

DanGun schreef op 14-08-2021 om 16:05:

Waarom ik het vroeg, ik zag een reactie van n mod nop een topic over een geplaatst artikel en toen dacht ik ‘die meiden gaan toch zekers niet alles lopuh te legguh lezuh zekers?’ 😉

hahaha ook mannen hoor 

Enne, ik lees best heel veel inderdaad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.