Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
DanGun
13-08-2021 om 19:54
En wat stellen jullie voor? Dat de forummer in kwestie een waarschuwing krijgt? Een ban? Enkel omdat een paar anderen diegene vervelend vinden posten? Dat gaat nog wat worden dan, kun je het hele forum wel opdoeken.
_melon
13-08-2021 om 19:56
Herhaaldelijk provoceren lijkt me onder trollen vallen, maar zoals de Mods al zeiden is dat best een lastig gebied.
Je wilt ook niet dat je forum leeg loopt omdat er geen persoonlijke topics meer geopend worden over relaties etc. omdat iemand alles aangrijpt om er een man/vrouw zuigpartij van te maken.
AcidicShark11
13-08-2021 om 19:56
Ik heb 200+ berichten niet gelezen op dit topic, maar Alex en Heidie en Esther, jullie zijn enorm fijne mods vind ik. Benaderbaar en open voor communicatie ook, ga zo door.
En nu zijn mijn veren weer even op.
DanGun
13-08-2021 om 20:03
_melon schreef op 13-08-2021 om 19:56:
Herhaaldelijk provoceren lijkt me onder trollen vallen, maar zoals de Mods al zeiden is dat best een lastig gebied.
Je wilt ook niet dat je forum leeg loopt omdat er geen persoonlijke topics meer geopend worden over relaties etc. omdat iemand alles aangrijpt om er een man/vrouw zuigpartij van te maken.
Als een klein groepje dat zo ervaart zal het wel loslopen met dat trollen en die veronderstelde leegloop.
Heidi-Forumbeheer
13-08-2021 om 20:11
AeonofWinter schreef op 13-08-2021 om 19:56:
Ik heb 200+ berichten niet gelezen op dit topic, maar Alex en Heidie en Esther, jullie zijn enorm fijne mods vind ik. Benaderbaar en open voor communicatie ook, ga zo door.
Dank je 😘
DownrightSpoonbill69
13-08-2021 om 20:14
AeonofWinter schreef op 13-08-2021 om 19:56:
💪
AcidicShark11
13-08-2021 om 20:15
DanGun schreef op 13-08-2021 om 19:54:
En wat stellen jullie voor? Dat de forummer in kwestie een waarschuwing krijgt? Een ban? Enkel omdat een paar anderen diegene vervelend vinden posten? Dat gaat nog wat worden dan, kun je het hele forum wel opdoeken.
Ze provoceert wat mij betreft maar een end heen. Maar dan krijg je dus wel tegengas, iig van mij en nog een berg anderen. Kan ze niet zo goed tegen. Tja.
Ik doe niet aan blokken van wie dan ook. Ooit wel eens een idioot geblokt die foto's van opengereten lichaamsdelen plaatste, en nog wel meer ranzige ellende.
Niet omdat IK die foto's zozeer choquerend vond trouwens, maar je denkt ook wel eens aan je medeforummers.
Deze forummer kan dat gewoon niet. Waar dan ook. Best sneu.
3xscheepsrecht
13-08-2021 om 20:22
CharliesA schreef op 13-08-2021 om 19:46:
[..]
Ik begrijp dit niet zo: je schrijft dat deze topics worden gekaapt door forummer Julali. Maar zij is nota bene de TO van beide topics.
Dus de Topic Opener - die kan toch naar hartenlust zijn of haar mening in zijn of haar topic neerpennen?
Hoe kun je dan van mening zijn dat deze topics door haar gekaapt worden?
Ze reageert ook in topics die ze niet zelf geopend heeft. Wat haar goed recht is maar ook in die topics gaat het binnen de kortste keren om haar.
SugaryPanther19
13-08-2021 om 21:45
3xscheepsrecht schreef op 13-08-2021 om 20:22:
[..]
Ze reageert ook in topics die ze niet zelf geopend heeft. Wat haar goed recht is maar ook in die topics gaat het binnen de kortste keren om haar.
Ik schrijf in heel weinig dezelfde topics als Julali, maar in het bewust kindvrij topic was dat alleen het geval omdat 1 forummer zo ongeveer op haar dook, en continu maar doorging met beschuldigingen aan haar adres. Waarvoor deze forummer ook bij de eerste keer een waarschuwing heeft gekregen. Dus het lag niet aan Julali.
Ook in dit topic reageert Julali 1 keer, en verder niets en draait het dus niet om haar:
https://www.viafora.nl/forum/psyche-en-mentaal/zie-het-soms-niet-meer-zitten-1#9
De mods zullen vast en zeker een wijs oordeel over hebben deze kwestie .
Pepperoni
13-08-2021 om 22:12
3xscheepsrecht schreef op 13-08-2021 om 19:33:
oneens. De hele tijd dit soort berichten is gewoon provoceren.
https://www.viafora.nl/forum/algemeen-ouderschap/hoeveel-vrije-tijd-heb-jij-en-je-man?page=40#602
https://www.viafora.nl/forum/algemeen-ouderschap/hoeveel-mag-je-als-ouder-weg-zijn-van-je-kinderen?page=1
Eens dat we erom moeten forummen maar als ik kijk naar welke topics mij aanspreken zijn dit de topics die binnen 5 minuten gekaapt worden door deze forummer. En dat ervaren meer mensen zo dus dat daar iets van gezegd wordt lijkt mij beter dan dat iedereen afhaakt met meeschrijven op via fora.
Ja maar hoe kan 1 forummer er nou voor zorgen dat je afhaakt met meeschrijven. Dan maak je die persoon echt veel te belangrijk. In goed lopende topics schrijven zoveel mensen mee, het lijkt mij dat je daar dan wel omheen kan forummen. En ik snap de irritatie heus wel. Maar je bent toch niet verplicht om op iemand te reageren?
DanGun
13-08-2021 om 22:26
Pepperoni schreef op 13-08-2021 om 22:12:
[..]
Ja maar hoe kan 1 forummer er nou voor zorgen dat je afhaakt met meeschrijven. Dan maak je die persoon echt veel te belangrijk. In goed lopende topics schrijven zoveel mensen mee, het lijkt mij dat je daar dan wel omheen kan forummen. En ik snap de irritatie heus wel. Maar je bent toch niet verplicht om op iemand te reageren?
Precies. Je laat het toch echt zelf gebeuren hoor.
Aquarius27
14-08-2021 om 07:47
Puss-in-Boots schreef op 13-08-2021 om 22:14:
oh de supermoeder
Dit dus….
en dan erop duiken met zijn allen.
Herfstappeltaart
14-08-2021 om 07:50
Mij boeit het eigenlijk niet zo. Ik doe mee in een topic zo lang ik het leuk vind of zin vind hebben om tegenargumenten te geven. Zodra ik dat beu ben of vermoedens heb van bewust vervelen gedrag kap ik er gewoon mee. Gewoon niet meer reageren heeft ook effect.