Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Desire
13-08-2021 om 12:44
3xscheepsrecht schreef op 13-08-2021 om 12:27:
ik begrijp dat je als moderator niet kan bepalen wie een irritante forummer is en wie niet, aangezien dit voor iedereen anders zal zijn. Ik probeer ook altijd forummers waar ik het niet mee eens ben te negeren en er niet op in te gaan.
Maar het moet toch gezegd worden: Als elk topic waar Julali in schrijft uiteindelijk bij iedereen weerstand op roept zegt dat toch echt wat over haar manier van schrijven.
Eens en het is ook niet zo dat ze er nooit eerder op gewezen is, in elk topic.
SugaryPanther19
13-08-2021 om 12:47
3xscheepsrecht schreef op 13-08-2021 om 12:27:
ik begrijp dat je als moderator niet kan bepalen wie een irritante forummer is en wie niet, aangezien dit voor iedereen anders zal zijn. Ik probeer ook altijd forummers waar ik het niet mee eens ben te negeren en er niet op in te gaan.
Maar het moet toch gezegd worden: Als elk topic waar Julali in schrijft uiteindelijk bij iedereen weerstand op roept zegt dat toch echt wat over haar manier van schrijven.
Dit kun je niet zo beweren: ik stoor mij bijvoorbeeld helemaal niet aan Julali.
Ik ken haar niet als forummer en kan me haar al helemaal niet herinneren van het Vivaforum.
Nu weet ik onderhand wel, bijvoorbeeld door het bewust kindvrij topic, dat er hier een aantal forummers zijn die haar menen te herkennen, en van daaruit zeer geërgerd op haar reageren.
Ook in dat bewust kindvrij topic schreef ze, naar mijn mening, niets raars - maar toch werd het een gedoetje door een andere forummer. Daar kan Julali niets aan doen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom haar reacties zoveel aversie oproepen bij sommigen. Ik heb haar net nog even geloept en haar eerste tien reacties gelezen, en ik lees wederom niets raars.
Jammer dat een aantal forummers zo op haar reageren. Je kunt ook om iemand heen lezen.
DanGun
13-08-2021 om 13:18
CharliesA schreef op 13-08-2021 om 12:47:
[..]
Dit kun je niet zo beweren: ik stoor mij bijvoorbeeld helemaal niet aan Julali.
Ik ken haar niet als forummer en kan me haar al helemaal niet herinneren van het Vivaforum.
Nu weet ik onderhand wel, bijvoorbeeld door het bewust kindvrij topic, dat er hier een aantal forummers zijn die haar menen te herkennen, en van daaruit zeer geërgerd op haar reageren.
Ook in dat bewust kindvrij topic schreef ze, naar mijn mening, niets raars - maar toch werd het een gedoetje door een andere forummer. Daar kan Julali niets aan doen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom haar reacties zoveel aversie oproepen bij sommigen. Ik heb haar net nog even geloept en haar eerste tien reacties gelezen, en ik lees wederom niets raars.
Jammer dat een aantal forummers zo op haar reageren. Je kunt ook om iemand heen lezen.
Exact.
DanGun
13-08-2021 om 13:47
Ik vind eerlijk gezegd dat jullie hier wel even mogen ingrijpen Mods. Dat met elkaar over / tegen 1 is op zijn minst nogal lagere school.
DownrightSpoonbill69
13-08-2021 om 14:01
De mods hebben ingegrepen door een topic te sluiten en daarover in overleg te gaan. Zeer waarschijnlijk werken zij ook naast het vrijwilligerswerk dus ze komen er vast op terug.
DownrightSpoonbill69
13-08-2021 om 14:08
Als er zoals boven gevraagd word in te grijpen dan ook graag in discriminatie topic. Waar een schrijfster met gevaar voor eigen leven door het slijk word gehaald omdat de schrijfstijl niet bevalt.
er.is.maar.1.Pino
13-08-2021 om 14:18
Nose schreef op 13-08-2021 om 14:08:
Als er zoals boven gevraagd word in te grijpen dan ook graag in discriminatie topic. Waar een schrijfster met gevaar voor eigen leven door het slijk word gehaald omdat de schrijfstijl niet bevalt.
Dat lijkt me niet nodig, de discussie ontspoort daar toch niet? Ik begrijp wel wat DanGun zegt met het “op de man spelen” (wat volgens de regels niet mag), maar volgens mij ontspoort ook die discussie hierboven niet. Inhoudelijk ben ik het op dat punt eens met Charlie, je kunt prima om haar heen forummen en reageren als je dat zelf nodig vindt. We zijn tenslotte geen forum om elkaar monddood te maken.
Pepperoni
13-08-2021 om 14:52
er.is.maar.1.Pino schreef op 13-08-2021 om 14:18:
[..]
Dat lijkt me niet nodig, de discussie ontspoort daar toch niet? Ik begrijp wel wat DanGun zegt met het “op de man spelen” (wat volgens de regels niet mag), maar volgens mij ontspoort ook die discussie hierboven niet. Inhoudelijk ben ik het op dat punt eens met Charlie, je kunt prima om haar heen forummen en reageren als je dat zelf nodig vindt. We zijn tenslotte geen forum om elkaar monddood te maken.
Hier ben ik het mee eens. Als iemand in mijn ogen vaak onzin loopt te verkondigen, of provocerende berichten plaatst of wat dan ook, en het is binnen de grenzen van de forumregels kan ik ervoor kiezen om er op fatsoenlijke wijze op te reageren en zo dus de discussie aan te gaan, of het doodsimpel te negeren.
Nu moet iedereen zelf weten dus lees hier aub geen belerende vinger van mijn kant, maar soms denk ik wel : als je (algemeen dit he) er nou eens niet op reageert, dan hoeft het wellicht ook niet zo te escaleren. Je zou dan ook prima met anderen de discussie voort kunnen zetten.
_melon
13-08-2021 om 15:24
Pepperoni schreef op 13-08-2021 om 14:52:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Als iemand in mijn ogen vaak onzin loopt te verkondigen, of provocerende berichten plaatst of wat dan ook, en het is binnen de grenzen van de forumregels kan ik ervoor kiezen om er op fatsoenlijke wijze op te reageren en zo dus de discussie aan te gaan, of het doodsimpel te negeren.
Nu moet iedereen zelf weten dus lees hier aub geen belerende vinger van mijn kant, maar soms denk ik wel : als je (algemeen dit he) er nou eens niet op reageert, dan hoeft het wellicht ook niet zo te escaleren. Je zou dan ook prima met anderen de discussie voort kunnen zetten.
Ik ben het helemaal met je eens, maar weet ook (uit eigen ervaring) dat dat soms heel lastig is.
3xscheepsrecht
13-08-2021 om 19:33
oneens. De hele tijd dit soort berichten is gewoon provoceren.
https://www.viafora.nl/forum/algemeen-ouderschap/hoeveel-vrije-tijd-heb-jij-en-je-man?page=40#602
https://www.viafora.nl/forum/algemeen-ouderschap/hoeveel-mag-je-als-ouder-weg-zijn-van-je-kinderen?page=1
Eens dat we erom moeten forummen maar als ik kijk naar welke topics mij aanspreken zijn dit de topics die binnen 5 minuten gekaapt worden door deze forummer. En dat ervaren meer mensen zo dus dat daar iets van gezegd wordt lijkt mij beter dan dat iedereen afhaakt met meeschrijven op via fora.
DownrightSpoonbill69
13-08-2021 om 19:39
3xscheepsrecht schreef op 13-08-2021 om 19:33:
https://www.viafora.nl/forum/algemeen-ouderschap/hoeveel-vrije-tijd-heb-jij-en-je-man?page=40#602
https://www.viafora.nl/forum/algemeen-ouderschap/hoeveel-mag-je-als-ouder-weg-zijn-van-je-kinderen?page=1
Eens dat we erom moeten forummen maar als ik kijk naar welke topics mij aanspreken zijn dit de topics die binnen 5 minuten gekaapt worden door deze forummer. En dat ervaren meer mensen zo dus dat daar iets van gezegd wordt lijkt mij beter dan dat iedereen afhaakt met meeschrijven op via fora.
Eens!
Herfstappeltaart
13-08-2021 om 19:42
_melon schreef op 13-08-2021 om 15:24:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar weet ook (uit eigen ervaring) dat dat soms heel lastig is.
Idem en idem
SugaryPanther19
13-08-2021 om 19:46
3xscheepsrecht schreef op 13-08-2021 om 19:33:
Ik begrijp dit niet zo: je schrijft dat deze topics worden gekaapt door forummer Julali. Maar zij is nota bene de TO van beide topics.
Dus de Topic Opener - die kan toch naar hartenlust zijn of haar mening in zijn of haar topic neerpennen?
Hoe kun je dan van mening zijn dat deze topics door haar gekaapt worden?
_melon
13-08-2021 om 19:47
Een mening geven en daarmee een mooie discussie openen is wat anders dan provoceren, zuigen en draaien en nog meer zuigen.
Blauwschaap
13-08-2021 om 19:53
En vervolgens gaan jullie allemaal lopen zuigen op actie van de mods waardoor alsnog de hele sfeer verpest wordt.