Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Rondstruiner
09-08-2021 om 07:53
Hen74 schreef op 09-08-2021 om 07:27:
[..]
In het echte leven kom ik weinig mensen tegen. En alleen droge artikelen lezen doen het niet voor mij. In gesprek zijn wél.
Edit: jouw redenatie zou voor elk onderwerp kunnen gelden; dan kun je het fenomeen forum wel opdoeken.
Nee, zeker niet. In gesprek kom ik tot nieuwe inzichten, dat is iets anders dan alleen kennis vergaren . Wat jij beschrijft klinkt voor mij als eenrichtingsverkeer. Kennis opdoen kost nou eenmaal moeite. Ik vind het fijn als iedereen in een topic eens iets opzoekt en deelt en dus een beetje moeite doet om zichzelf én anderen te informeren.
QuarrelsomeSnail25
09-08-2021 om 07:58
Rondstruiner schreef op 09-08-2021 om 07:53:
[..]
Nee, zeker niet. In gesprek kom ik tot nieuwe inzichten, dat is iets anders dan alleen kennis vergaren . Wat jij beschrijft klinkt voor mij als eenrichtingsverkeer. Kennis opdoen kost nou eenmaal moeite. Ik vind het fijn als iedereen in een topic eens iets opzoekt en deelt en dus een beetje moeite doet om zichzelf én anderen te informeren.
Hoe het klinkt voor jou kan ik helaas niet veranderen, want ik ben niet goed in omschrijven van mijn gedachtes. Ik weet voor mezelf dat ik altijd veel opzoek, maar daarnaast gesprekken nodig heb om een goed beeld te kunnen vormen.
CompetentSparrow79
09-08-2021 om 08:06
Heidi-Forumbeheer schreef op 08-08-2021 om 22:35:
[..]
De Zwarte Piet discussies hebben de neiging hoog op te lopen en behoorlijk naar te worden dus die laten we graag aan ons voorbij gaan
Maar mogen we tegen die tijd dan wel gewoon over Sinterklaas praten? Gewoon over praktische zaken rondom enzo.
Heidi-Forumbeheer
09-08-2021 om 08:19
BlueHeart schreef op 09-08-2021 om 08:06:
[..]
Maar mogen we tegen die tijd dan wel gewoon over Sinterklaas praten? Gewoon over praktische zaken rondom enzo.
Natuurlijk. Het moet dan wel on topic blijven maar dat komt vast wel goed.
coolpack2
09-08-2021 om 08:42
NinjeTurtle schreef op 08-08-2021 om 23:00:
[..]
En dit ook.
Al vraag ik me dat vaak af bij heel veel topucs en onderwerpen.
Na 30 pagina's is alles al gezegd ondertussen. Ik zie dan herhaling op herhaling.
Maar goed, dat loopt het niet uit de hand, en ben ik vaak al eerder weg, dus 2x prima
Eens. Dat "alles erover onderhand wel gezegd is" is een aanname die wat mij betreft geen argument vormt in dezen. In mijn ogen is het verbieden van een onderwerp een bijzonder zware maatregel waar ik principieel moeite mee heb en waar ik een vervelend gevoel van krijg. Ik ben echter wel hypocriet genoeg om ondanks dat gevoel hier en op Viva te blijven forummen, dus tja...
watertoren
09-08-2021 om 09:08
coolpack2 schreef op 09-08-2021 om 08:42:
[..]
Eens. Dat "alles erover onderhand wel gezegd is" is een aanname die wat mij betreft geen argument vormt in dezen. In mijn ogen is het verbieden van een onderwerp een bijzonder zware maatregel waar ik principieel moeite mee heb en waar ik een vervelend gevoel van krijg. Ik ben echter wel hypocriet genoeg om ondanks dat gevoel hier en op Viva te blijven forummen, dus tja...
Die discussies vallen inderdaad vaak in herhaling en je kunt elkaar toch niet overtuigen. Het onderwerp kan hier dan verboden zijn maar gelukkig mag iedereen het vieren zoals hij of zij wil.
Esther-Forumbeheer
09-08-2021 om 13:25
DanGun schreef op 09-08-2021 om 06:44:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Iedereen is misschien wel overdreven maar de overgrote meerderheid is al heel wat.
Misschien bereik je dat niet op korte termijn maar wel in de loop van de tijd.Als de discussie over bv opheffen van handelingsonbekwaamheid van vrouwen destijds op social media was besproken had je ws dezelfde discussies gezien. Keihard, seksistisch (i.p.v. racistisch) op de man / vrouw / hen en schijnbaar zonder dat men elkaar ooit maar n haarbreed toe zou geven. En nu vindt de overgrote meerderheid het doodnormaal dat n getrouwde vrouw haar eigen bankrekening heeft. Zo gaat het hopelijk met dit onderwerp-dat-niet-genoemd-mag-worden ook
En net zoals toen is dat nu ook gaande. Er is al een flinke verschuiving geweest maar bij deze beëindigen we de ZP discussie
Mija
09-08-2021 om 14:51
Heidi-Forumbeheer schreef op 08-08-2021 om 23:01:
[..]
Daar liepen discussies zelden hoog op. Heel ander publiek hé
Mochten jullie nou denken dat OO-originals lulletjes rozenwater zijn:
Op een gegeven moment weet je wel dat nog een keer losgaan op zo’n onderwerp niks vruchtbaars oplevert hè. Ik denk niet dat er nog nieuwe invalshoeken te verzinnen zijn, die nog niet aan de orde zijn geweest en die bij openbaring een gamechanger zullen worden Het moet gewoon zijn werking hebben en dat heeft het ook al. Ik kan niet voor alle OO’ers spreken, ik vind er ook wel wat van, vind het ook belangrijk zelfs maar denk dat de kwestie beter opgelost wordt als de gematigde krachten een kans krijgen en die manifesteren zich minder in online fitties en hopelijk meer in het echte leven. Het besluit hierover niet meer te discussiëren is dus voor mij geen onverschilligheid of lafheid maar een weloverwogen keuze voor een bepaald proces.
Voor mods is die discussie natuurlijk een ramp: iedere keer een deja vu gevoel, een hoop werk eraan, een ruziesfeer en nauwelijks maatschappelijke meerwaarde. Ik snap dat daar op een gegeven moment een streep onder wordt getrokken.
DanGun
09-08-2021 om 15:23
Esther-Forumbeheer schreef op 09-08-2021 om 13:25:
[..]
En net zoals toen is dat nu ook gaande. Er is al een flinke verschuiving geweest maar bij deze beëindigen we de ZP discussie
De wat over wie? 😇
NinjeTurtle
09-08-2021 om 18:19
coolpack2 schreef op 09-08-2021 om 08:42:
[..]
Van mij mogen mensen delen achter elkaar vullen over hetzelfde onderwerp en zichzelf blijven herhalen. Ik open ze niet meer.
En verbieden hoeft ook niet, behalve als je van te voren weet dat het weer over en weer een tenenkrommende tiradeshow wordt. Van mij mogen ze het dan op slot gooien en verbieden.
Als je niet een beetje normaal kan schrijven, en dat hoeft echt niet allemaal kumbaya te zijn, jammer dan. Ga dan lekker naar Fok of Geenstijl
coolpack2
09-08-2021 om 18:37
NinjeTurtle schreef op 09-08-2021 om 18:19:
[..]
Van mij mogen mensen delen achter elkaar vullen over hetzelfde onderwerp en zichzelf blijven herhalen. Ik open ze niet meer.
En verbieden hoeft ook niet, behalve als je van te voren weet dat het weer over en weer een tenenkrommende tiradeshow wordt. Van mij mogen ze het dan op slot gooien en verbieden.
Als je niet een beetje normaal kan schrijven, en dat hoeft echt niet allemaal kumbaya te zijn, jammer dan. Ga dan lekker naar Fok of Geenstijl
Yep. Het is ook niet dat ik persoonlijk ook maar enige behoefte heb aan (ellenlange) discussie over Zwarte Piet, daar gaat het me niet om.
Julali
13-08-2021 om 11:43
Ik vind het jammer dat mijn topics nu al 2x worden gesloten, omdat anderen off topic gaan.
Waarom niet gewoon de off topic berichten verwijderen en de inhoudelijke discussie door laten gaan, zoals dit ook bij andere topics gebeurt?
Ik vind de aannames die over mij worden gedaan erg vervelend, omdat ik me er niet in herken en het niet klopt.
DownrightSpoonbill69
13-08-2021 om 11:46
Julali schreef op 13-08-2021 om 11:43:
Ik vind het jammer dat mijn topics nu al 2x worden gesloten, omdat anderen off topic gaan.
Waarom niet gewoon de off topic berichten verwijderen en de inhoudelijke discussie door laten gaan, zoals dit ook bij andere topics gebeurt?
Ik vind de aannames die over mij worden gedaan erg vervelend, omdat ik me er niet in herken en het niet klopt.
Jij gaat vaak als je meningen over je topic je niet bevalt over naar off topic
3xscheepsrecht
13-08-2021 om 12:27
ik begrijp dat je als moderator niet kan bepalen wie een irritante forummer is en wie niet, aangezien dit voor iedereen anders zal zijn. Ik probeer ook altijd forummers waar ik het niet mee eens ben te negeren en er niet op in te gaan.
Maar het moet toch gezegd worden: Als elk topic waar Julali in schrijft uiteindelijk bij iedereen weerstand op roept zegt dat toch echt wat over haar manier van schrijven.