Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sophia_! schreef op 08-08-2021 om 13:19:

Je zou er beter een topic over kunnen openen 😏

Ik vind jullie berichten heel interessant want het is een dun lijntje tussen racisme/discriminatie en je mening geven en andervrouws/mans inzichten scherpen de mijne alleen maar aan. Sommige uitspraken zijn duidelijk racistisch, da's dan makkelijk maar er is veel grijs in de discussie.

Maar toch, dit is niet de juiste plek. Zullen we daarom elders verder gaan? Misschien in de Huiskamer? Op een niet-polariserende manier? Om elkaars standpunten te verduidelijken en beter te begrijpen? Om de finesses helder te krijgen in wat wel discriminatie of racisme is en wat niet? Ik kijk uit naar jullie berichten.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

08-08-2021 om 14:04

Nog even over de moderatie en het geven van bans: ik heb het verwijderde bericht gelezen en het was overduidelijk racistisch.

Krijgt deze forummer dan duidelijk een ban met uitleg waarom dit racistisch is? En dat dit NIET mag volgens de forumregels, omdat dit ook tegen de Nederlandse wet is? Met een link naar het wetsartikel.

Koralinde schreef op 08-08-2021 om 13:27:

[..]

Al die discussies zijn er juist niet bij gebaat om continu maar in het racistische getrokken worden. Ik ben er echt helemaal klaar mee dat de meest idiote dingen keer op keer in de schoenen van vluchtelingen en mensen met een migratieachtergrond worden geschoven. Voor mij aanleiding om op viva niet meer mee te lezen op actueel. Ik hoop echt dat we die praktijken daar kunnen laten.

In jouw voorbeeld wordt gewelddadigheid ten onrechte verbonden aan een bepaalde bevolkingsgroep. Als dat niet racistisch is dan weet ik het ook niet meer.

Precies 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

08-08-2021 om 14:43

Koralinde schreef op 08-08-2021 om 13:27:

[..]

Al die discussies zijn er juist niet bij gebaat om continu maar in het racistische getrokken worden. Ik ben er echt helemaal klaar mee dat de meest idiote dingen keer op keer in de schoenen van vluchtelingen en mensen met een migratieachtergrond worden geschoven. Voor mij aanleiding om op viva niet meer mee te lezen op actueel. Ik hoop echt dat we die praktijken daar kunnen laten.

In jouw voorbeeld wordt gewelddadigheid ten onrechte verbonden aan een bepaalde bevolkingsgroep. Als dat niet racistisch is dan weet ik het ook niet meer.

Zeer mee eens. 

CharliesA schreef op 08-08-2021 om 14:04:

Nog even over de moderatie en het geven van bans: ik heb het verwijderde bericht gelezen en het was overduidelijk racistisch.

Krijgt deze forummer dan duidelijk een ban met uitleg waarom dit racistisch is? En dat dit NIET mag volgens de forumregels, omdat dit ook tegen de Nederlandse wet is? Met een link naar het wetsartikel.

Nee, ik heb het volgende geschreven:
"Bij deze geef ik je een waarschuwing. Jouw bericht bevat racistische en
discriminerende inhoud. Dat willen we niet op ons forum. Daarom
verwijder ik jouw bericht"

Ik neem aan dat iemand zelf wel begrijpt waarom haar/zijn bericht niet kan en anders hoor ik het wel. Ik ga er niet meer van maken dan nodig is, werk genoeg. Geen behoefte om wetsartikelen te gaan opzoeken.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

08-08-2021 om 16:46

Heidi-Forumbeheer schreef op 08-08-2021 om 14:01:

[..]

Ik vind jullie berichten heel interessant want het is een dun lijntje tussen racisme/discriminatie en je mening geven en andervrouws/mans inzichten scherpen de mijne alleen maar aan. Sommige uitspraken zijn duidelijk racistisch, da's dan makkelijk maar er is veel grijs in de discussie.

Maar toch, dit is niet de juiste plek. Zullen we daarom elders verder gaan? Misschien in de Huiskamer? Op een niet-polariserende manier? Om elkaars standpunten te verduidelijken en beter te begrijpen? Om de finesses helder te krijgen in wat wel discriminatie of racisme is en wat niet? Ik kijk uit naar jullie berichten.

Ik heb net gezocht (op en topic in de zin  'Wat is wel/niet racisme en discriminatie'), maar zag zo gauw nog geen topic. Kijk ik eroverheen? Of wil jij dat aanmaken, Heidi? 

Hen74 schreef op 08-08-2021 om 16:46:

[..]

Ik heb net gezocht (op en topic in de zin 'Wat is wel/niet racisme en discriminatie'), maar zag zo gauw nog geen topic. Kijk ik eroverheen? Of wil jij dat aanmaken, Heidi?

Volgens mij is het er niet, maar de vloer is voor jou Hen!

Hen74 schreef op 08-08-2021 om 16:46:

[..]

Ik heb net gezocht (op en topic in de zin 'Wat is wel/niet racisme en discriminatie'), maar zag zo gauw nog geen topic. Kijk ik eroverheen? Of wil jij dat aanmaken, Heidi?

er.is.maar.1.Pino schreef op 08-08-2021 om 16:46:

[..]

Volgens mij is het er niet, maar de vloer is voor jou Hen!

Nee, dat is er inderdaad nog niet maar je bent welkom om er een te starten

Wat een onzin zeg om een topic te sluiten zoals op het woontopic. Kun je het misschien weer openen nadat je gegeten hebt want dit slaat echt helemaal nergens op. Op een forum heb je discussies en dat vinden mensen leuk. Als je bij meningsverschillen een topic gaat sluiten dan heeft een forum weinig zin denk ik.

Huh? Wat gaat er zogenaamd niet goed op dat topic? 

Nee dat snap ik ook niet. 

Ik kan niet zo snel eten, maagverkleining, dus het duurt nog even maar er was een melding en nog een ander bericht dat het uit de hand liep. Toen ik ging kijken waren het zo veel berichten dat ik dat niet snel even kon lezen. Dus dat ga ik nu doen en dan kom ik terug.

Nou, ik ben benieuwd 

(ik vind je dan wel weer schattig dat je zegt waarom je niet zo snel kan eten)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.