Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij doen/deden ze dat veel op Ouders. Het zal daar wel een historie hebben.
Geen idee waarom, maar ik stoor me er niet aan.

Tickel schreef op 08-08-2021 om 07:47:

[..]

Oh, wauw. 😲 En dan nog afsluiten met een groet.

Sommige mensen houden ervan om op een forum hun bericht af te sluiten met een groet. Niks mis mee lijkt mij, iedereen mag forummen zoals die graag wil, en als dat afsluiten met een groet is, dan is dat prima.

Gr. LoveCats 

Ik vind het raar en infantiel staan. Je bent op 'n forum met elkaar in gesprek, je zegt in een echt gesprek toch ook niet na elke opmerking 'groetjes' tegen elkaar? 

redbulletje schreef op 08-08-2021 om 09:24:

Ik vind het raar en infantiel staan. Je bent op 'n forum met elkaar in gesprek, je zegt in een echt gesprek toch ook niet na elke opmerking 'groetjes' tegen elkaar?

nou beetje minder kan wel. Dat jij/wij het niet gewend zijn, betekend niet dat het infantiel is he

Dat de meesten hier door ervaringen op Viva anders gewend zijn, maakt het nier raar en infantiel. Dat betekent slechts dat mensen die al honderd jaar op Ouders schrijven andere gewoontes hebben. Die zien er voor ons misschien raar uit, maar voor hun zal daar een geschiedenis en reden achter zitten.

Ik persoonlijk vind het fijn als Via een forum is waar iedereen zich thuis kan voelen, ook als ze andere gewoontes hebben.
Dat mensen niet beoordeeld of veroordeeld worden op groeten, maar dat een mening wordt gevormd op de inhoud.

Liefs,
Pop

In het verlengde daarvan vind ik het een verademing dat er hier geen taalfouten verbetert mogen worden. 
XXXX
DanGun

Aquarius27 schreef op 08-08-2021 om 09:13:

[..]

Hahaha. Ik dacht al …

Dat komt omdat het gewoonte was/soms nog is op OO. 

Gr Angela

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

08-08-2021 om 09:42

LoveCats! schreef op 08-08-2021 om 09:23:

[..]

Sommige mensen houden ervan om op een forum hun bericht af te sluiten met een groet. Niks mis mee lijkt mij, iedereen mag forummen zoals die graag wil, en als dat afsluiten met een groet is, dan is dat prima.

Gr. LoveCats

Helemaal mee eens! 

Groet, Wednesday 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

08-08-2021 om 09:42

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-08-2021 om 23:34:

[..]

Als je een waarschuwing of ban krijgt sturen we een bericht naar je inbox.

Maar als je een ban krijgt kun je toch niet meer op het forum? Hoe kun je dan je inbox-berichten lezen? Oprechte vraag. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-08-2021 om 09:56

LoveCats! schreef op 08-08-2021 om 09:23:

[..]

Gr. LoveCats

Ik vind het een beetje raar staan in combinatie met; 
als jij op deze manier de wereld indeelt en beschouwt is discussie op een forum nog niet geschikt voor jou. Eerst minder zwart wit en asociaal worden

Tickel schreef op 08-08-2021 om 09:56:

[..]

Ik vind het een beetje raar staan in combinatie met;
als jij op deze manier de wereld indeelt en beschouwt is discussie op een forum nog niet geschikt voor jou. Eerst minder zwart wit en asociaal worden

En op sommige discussieforums zijn ze blijkbaar gewend af te sluiten met groeten.

Ik lees niks raars in die combinatie.

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

08-08-2021 om 10:27

Ik vind het vreemd om te zeggen dat racisme moet blijven staan omdat racisten anders verder radicaliseren, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Soepkip schreef op 08-08-2021 om 10:27:

Ik vind het vreemd om te zeggen dat racisme moet blijven staan omdat racisten anders verder radicaliseren, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Ik las het als:
Je kan beter met ze in gesprek gaan dan zo'n post verwijderen. Als je het verwijdert versterk je juist hun standpunt 'die vul-maar-in is gewoon rotvolk maar dat mag je niet zeggen'.

Op zich vind ik het gesprek aangaan een goede insteek maar zo zitten de mods wel in een spagaat want die geven dan weer het signaal dat je huisregels kan negeren. Moeilijk moeilijk moeilijk.

ik vind dat je racisme, seksisme, discriminatie nooit een podium mag geven, zeker niet op een forum als dit en gelukkig op meerdere fora niet. ‘Gewoon’ in gesprek gaan zal vaak ontaarden in een oneindige discussie die steeds harder en respectlozer zal worden. Ik ben heel blij dat hier streng op gemodereerd wordt en dat soort respectloze berichten worden verwijderd. Kijk naar de tv, om je heen en luister, dan leer je vanzelf wat racisme/discriminatie is, daar heb je geen discussie op een forum als dit voor nodig.

Een forumbeheerder kan aansprakelijk worden gesteld als hij weet dat de inhoud van berichten onrechtmatig is en niet ingrijpt. Nog los van de huisregels heeft Forumbeheer dus weinig keus. Een topic Prullenbak lijkt me daarom evenmin mogelijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.