Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Aquarius27
07-08-2021 om 23:44
Nose schreef op 07-08-2021 om 23:41:
Toch vind ik het ook lastig om te weten wat racistisch is. Tuurlijk kun je met bepaalde dingen van racisme spreken maar een goede discussie over bijvoorbeeld migranten met voor en tegen argumenten is niet meteen perse racistisch.
Precies. Dat vind ik ook. De grens tussen strafbaar/in strijd met de regels en een andere mening is niet zo helder.
Heidi-Forumbeheer
07-08-2021 om 23:46
Toch vind ik het ook lastig om te weten wat racistisch is. Tuurlijk kun je met bepaalde dingen van racisme spreken maar een goede discussie over bijvoorbeeld migranten met voor en tegen argumenten is niet meteen perse racistisch.
Klopt. Ik het net nog eens dat topic doorgekeken en daar staan stevige meningen in. Van sommige denk ik dat ze wel richting randje gaan maar ik zie niks wat tegen de regels is.
Het verwijderde bericht was dat duidelijk wel. Dat is het grote verschil
Aquarius27
07-08-2021 om 23:49
Angela1967 schreef op 07-08-2021 om 23:44:
[..]
Ik hoop dat jij snel een minder "links" forum vindt, wat een ontzettend veroordelende posting. Je suggesties dat mensen moeten kunnen discussiëren en dat er van te leren valt: als jij op deze manier de wereld indeelt en beschouwt is discussie op een forum nog niet geschikt voor jou. Eerst minder zwart wit en asociaal worden. En je gevoel van 'niet gehoord voelen' eens onder de loep nemen. Misschien word je wel gehoord maar wil iemand niet naar je luisteren?
Gr Angela
.
Huh?
ik zeg toch niet dat ik dit forum te links vind. Ik zeg dat iemand die de mond gesnoerd wordt dat zou kunnen denken.
Zoals je wellicht weet, Angela, hebben populistische partijen de meeste aanhang onder onder groepen die het idee hebben (soms niet eens onterecht) dat ze niet gehoord worden.
Heidi-Forumbeheer
07-08-2021 om 23:51
BeertjeColargol schreef op 07-08-2021 om 23:33:
[..]
Je zou een topic Prullenbak of iets dergelijks kunnen openen, met de bedoeling om postings die niet door de beugel kunnen daarheen te verplaatsen.
Doe die even in het topic van Alex. Is het op de goede plek
ImpassionedRaven59
07-08-2021 om 23:55
Heidi-Forumbeheer schreef op 07-08-2021 om 23:51:
[..]
Doe die even in het topic van Alex. Is het op de goede plek
Met alle plezier, maar het is me niet helemaal duidelijk welk topic je bedoelt.
Heidi-Forumbeheer
07-08-2021 om 23:58
Soepkip schreef op 07-08-2021 om 23:23:
[..]
Bedankt! Het is duidelijk!
Wel spannend dat de hoeveelheid rapportages ook meetelt.
Dat moet ik verduidelijken.
Het is niet zo dat we iemand bannen als er veel meldingen over binnenkomen. Maar een of meer rapportages geven wel aan dat er iets aan de hand is en dat we er nog preciezer naar moeten kijken.
redbulletje
07-08-2021 om 23:59
Grenzen dicht voor massa immigratie geldt evengoed als er 100.000 westerse Vlamingen of Amerikanen binnen willen komen. Simpelweg geen ruimte en geen woningen voor.
Heidi-Forumbeheer
07-08-2021 om 23:59
BeertjeColargol schreef op 07-08-2021 om 23:55:
[..]
Met alle plezier, maar het is me niet helemaal duidelijk welk topic je bedoelt.
Sorry, dat was wat kort door de bocht. Ik bedoel dit topic https://www.viafora.nl/forum/over-het-forum/wat-mist-er-nog-op-het-forum
Heidi-Forumbeheer
08-08-2021 om 00:01
redbulletje schreef op 07-08-2021 om 23:59:
[..]
Grenzen dicht voor massa immigratie geldt evengoed als er 100.000 westerse Vlamingen of Amerikanen binnen willen komen. Simpelweg geen ruimte en geen woningen voor.
Hohoho. Niet hier! Dit is Feedback op de moderatie. Start een topic in Nieuws en Actueel
redbulletje
08-08-2021 om 00:07
Heidi-Forumbeheer schreef op 08-08-2021 om 00:01:
[..]
Hohoho. Niet hier! Dit is Feedback op de moderatie. Start een topic in Nieuws en Actueel
Oh ik dacht dat de ophef over een post van gelijke strekking ging en dat het feit dat er over migranten werd gesproken racistisch werd genoemd. Vandaar mijn voorbeeld dat je er evengoed westerlingen in kunt vullen. Maar wellicht gaat 't over een andere post?
Ginevra
08-08-2021 om 00:13
[..]
Ik hoop dat jij snel een minder "links" forum vindt, wat een ontzettend veroordelende posting. Je suggesties dat mensen moeten kunnen discussiëren en dat er van te leren valt: als jij op deze manier de wereld indeelt en beschouwt is discussie op een forum nog niet geschikt voor jou. Eerst minder zwart wit en asociaal worden.
Kalmeer effe. En lees nog eens. En beschouw het verschil tussen
“mensen met standpunt X zouden conclusie Y kunnen trekken en daarom is ingreep Z misschien niet handig”
En
“Ik vind X! Dus conclusie Y!”.
Heidi-Forumbeheer
08-08-2021 om 00:44
Nose schreef op 07-08-2021 om 23:41:Toch vind ik het ook lastig om te weten wat racistisch is. Tuurlijk kun je met bepaalde dingen van racisme spreken maar een goede discussie over bijvoorbeeld migranten met voor en tegen argumenten is niet meteen perse racistisch.
redbulletje schreef op 07-08-2021 om 23:59:
[..]
Het bericht van Nose vatte ik op als een voortzetting van de discussie over de moderatie.
De post van Redbulletje vat ik op als een mening waar je over kunt discussiëren en dus niet in dit topic thuishoort.
EnchantedDragonfly18
08-08-2021 om 07:47
[..]
Ik hoop dat jij snel een minder "links" forum vindt, wat een ontzettend veroordelende posting. Je suggesties dat mensen moeten kunnen discussiëren en dat er van te leren valt: als jij op deze manier de wereld indeelt en beschouwt is discussie op een forum nog niet geschikt voor jou. Eerst minder zwart wit en asociaal worden. En je gevoel van 'niet gehoord voelen' eens onder de loep nemen. Misschien word je wel gehoord maar wil iemand niet naar je luisteren?
Gr Angela
.
Oh, wauw. 😲 En dan nog afsluiten met een groet.
Pimpelmees67
08-08-2021 om 09:05
Tickel schreef op 08-08-2021 om 07:47:
[..]
Oh, wauw. 😲 En dan nog afsluiten met een groet.
Verwijderd ivm de huisregels. Commentaar op schrijfstijl is niet toegestaan.
Aquarius27
08-08-2021 om 09:13
Pimpelmees67 schreef op 08-08-2021 om 09:05:
[..]
Verwijderd ivm huisregels. Commentaar op de schrijfstijl is niet toegestaan.
Hahaha. Ik dacht al …