Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 23:29

Van wie was die post dan, of mag dat niet gedeeld worden? We hebben hier ook geen bantopic waar je dat terug kunt zien..

Yolo schreef op 07-08-2021 om 23:29:

Van wie was die post dan, of mag dat niet gedeeld worden? We hebben hier ook geen bantopic waar je dat terug kunt zien..

Da's een goeie. Ik weet niet wat we als moderators willen qua identiteit of inhoud van een verwijderd bericht. Delen we dat nog in een discussie als deze of niet? Ik gooi het in de groep en kom er op terug.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 23:32

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-08-2021 om 23:31:

[..]

Da's een goeie. Ik weet niet wat we als moderators willen qua identiteit of inhoud van een verwijderd bericht. Delen we dat nog in een discussie als deze of niet? Ik gooi het in de groep en kom er op terug.

Hoe merk je hier dan al zou je een waarschuwing krijgen? 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

07-08-2021 om 23:33

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-08-2021 om 23:18:

[..]

Tsja, dat is dus een lastige. Je wil het niet laten staan want het is tegen de regels. Maar inderdaad, zo weet niemand wat nou het probleem was.

Je zou een topic Prullenbak of iets dergelijks kunnen openen, met de bedoeling om postings die niet door de beugel kunnen daarheen te verplaatsen.

Aquarius27

Aquarius27

07-08-2021 om 23:33

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-08-2021 om 23:27:

[..]

Hm, ik ben geen jurist dus ik kan niet aangeven wat exact strafbaar is.
Onze regel is:
Racistische, discriminerende en seksistische berichten zijn verboden.
Hier wordt streng op gemodereerd en waar nodig bans uitgedeeld.

Daar voldoet de verwijderde tekst ruimschoots aan

Nogmaals. Ik wil absoluut niet deze tekst verdedigen en hij was in iedere geval zeer discriminerend en stigmatiserend over bepaalde groepen in de samenleving. Maar nu slaat de discussie dood. De schrijver van deze tekst is nog stelliger in zijn mening en vele vragen zich af wat er nu gestaan heeft, wellicht hadden zij zinnige argumenten kunnen geven tegen deze tekst.  Het verwijderen van de tekst is alleen maar verlies 

Yolo schreef op 07-08-2021 om 23:32:

[..]

Hoe merk je hier dan al zou je een waarschuwing krijgen?

Als je een waarschuwing of ban krijgt sturen we een bericht naar je inbox.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 23:34

BeertjeColargol schreef op 07-08-2021 om 23:33:

[..]

Je zou een topic Prullenbak of iets dergelijks kunnen openen, met de bedoeling om postings die niet door de beugel kunnen daarheen te verplaatsen.

Ja waar wij als leden niet kunnen reageren. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 23:34

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-08-2021 om 23:34:

[..]

Als je een waarschuwing of ban krijgt sturen we een bericht naar je inbox.

Ok. 😃

Aquarius27 schreef op 07-08-2021 om 23:33:

[..]

Nogmaals. Ik wil absoluut niet deze tekst verdedigen en hij was in iedere geval zeer discriminerend en stigmatiserend over bepaalde groepen in de samenleving. Maar nu slaat de discussie dood. De schrijver van deze tekst is nog stelliger in zijn mening en vele vragen zich af wat er nu gestaan heeft, wellicht hadden zij zinnige argumenten kunnen geven tegen deze tekst. Het verwijderen van de tekst is alleen maar verlies

Dat kan best maar de tekst is tegen de forumregels dus ik kan ook niet anders dan hem verwijderen.

Yolo schreef op 07-08-2021 om 23:29:

Kom op nou Yolo, haal even de Sherlock Holmes in je naar boven. Aquarius zegt net dat ze erop had gereageerd, dus even terug naar het topic...

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 23:37

Moxxie schreef op 07-08-2021 om 23:36:

[..]

Kom op nou Yolo, haal even de Sherlock Holmes in je naar boven. Aquarius zegt net dat ze erop had gereageerd, dus even terug naar het topic...

Thanks, ik zie het.. 😅

Aquarius27

Aquarius27

07-08-2021 om 23:38

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-08-2021 om 23:35:

[..]

Dat kan best maar de tekst is tegen de forumregels dus ik kan ook niet anders dan hem verwijderen.

Ok. 
ik heb ook geen zin om hier uren een verwerpelijke tekst te verdedigen en als jij zegt dat deze tegen de regels is, geloof ik dat direct. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-08-2021 om 23:41

Toch vind ik het ook lastig om te weten wat racistisch is. Tuurlijk kun je met bepaalde dingen van racisme spreken maar een goede discussie over bijvoorbeeld migranten met voor en tegen argumenten is niet meteen perse racistisch. 

Aquarius27 schreef op 07-08-2021 om 23:22:

[..]

Als je mensen de mond snoert ( uiteraard wanneer hun teksten niet strafbaar zijn) bevestigt dat hun gevoel van ‘niet gehoord worden’ en ‘de linkse media ( dit forum dus ook) staan alleen meningen toe die in hun straatje passen.

Ik hoop dat jij snel een minder "links" forum vindt, wat een ontzettend veroordelende posting. Je suggesties dat mensen moeten kunnen discussiëren en dat er van te leren valt: als jij op deze manier de wereld indeelt en beschouwt is discussie op een forum nog niet geschikt voor jou. Eerst minder zwart wit en asociaal worden. En je gevoel van 'niet gehoord voelen' eens onder de loep nemen. Misschien word je wel gehoord maar wil iemand niet naar je luisteren?

Gr Angela

.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.