Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
coolpack2
25-07-2021 om 12:28
Op het bewust kindvrij-topic kwam gisteren - mogelijk grappig bedoelde - feedback van een moderator. Het gesprek was echter allang weer verder en mede daarom heb ik het als storend ervaren; waarom nog 'ingrijpen' als het al niet meer relevant is? Ondanks dat ik vond dat ik deels ook zeker on topic aan het discussiëren was, kon ik me voorstellen dat het misschien niet voor iedereen leuk was om te lezen. Daar heb ik persoonlijk niet altijd even veel boodschap aan, omdat ik ook vaak zat over dingen heen zit te scrollen, maar ik wilde ook niet in gedimdam met één bepaalde forummer blijven hangen en dacht: "inderdaad, en doorrr". Prima met elkaar opgelost, leek mij. Waarom dan nog zo'n meme van een moderator als spuit elf?
SilSil
25-07-2021 om 16:39
coolpack2 schreef op 25-07-2021 om 12:28:
Op het bewust kindvrij-topic kwam gisteren - mogelijk grappig bedoelde - feedback van een moderator. Het gesprek was echter allang weer verder en mede daarom heb ik het als storend ervaren; waarom nog 'ingrijpen' als het al niet meer relevant is? Ondanks dat ik vond dat ik deels ook zeker on topic aan het discussiëren was, kon ik me voorstellen dat het misschien niet voor iedereen leuk was om te lezen. Daar heb ik persoonlijk niet altijd even veel boodschap aan, omdat ik ook vaak zat over dingen heen zit te scrollen, maar ik wilde ook niet in gedimdam met één bepaalde forummer blijven hangen en dacht: "inderdaad, en doorrr". Prima met elkaar opgelost, leek mij. Waarom dan nog zo'n meme van een moderator als spuit elf?
Tjeezus wat een gezeik weer. Dan zijn ze te streng, dan grijpen ze te snel in, dan doen ze weer iets niet snel genoeg of is de toon niet goed en nu probeert zo'n moderator het eens wat luchtiger aan te pakken, is dat weer niet goed. Het lijkt Viva wel 🤣
coolpack2
25-07-2021 om 16:48
SilSil schreef op 25-07-2021 om 16:39:
[..]
Tjeezus wat een gezeik weer. Dan zijn ze te streng, dan grijpen ze te snel in, dan doen ze weer iets niet snel genoeg of is de toon niet goed en nu probeert zo'n moderator het eens wat luchtiger aan te pakken, is dat weer niet goed. Het lijkt Viva wel 🤣
Doe even lekker normaal, zeg. Loop niet zo te generaliseren. Ik stel gewoon een vraag aan de moderators, volledig on-topic. Ik probeer gewoon de stijl van modereren te begrijpen en daar mijn reactie op te geven. Het ging me vooral om de timing die ik niet constructief vind, luchtig of niet. Als je daar al niet tegen kunt, ga dan zelf ergens anders zaniken.
redbulletje
25-07-2021 om 16:50
coolpack2 schreef op 25-07-2021 om 12:28:
De mod had het plaatje uit m'n Memes topic en daar had ze gegeind dat dat wel een leuke was voor een interventie. En ik zag het dus vooral als grapje/proefballonnetje om het in het kindvrijtopic te gebruiken.
coolpack2
25-07-2021 om 16:55
redbulletje schreef op 25-07-2021 om 16:50:
[..]
De mod had het plaatje uit m'n Memes topic en daar had ze gegeind dat dat wel een leuke was voor een interventie. En ik zag het dus vooral als grapje/proefballonnetje om het in het kindvrijtopic te gebruiken.
Dank voor je toelichting. Niet iedereen leest overal. En nogmaals, het gaat me erom dat het topic allang weer op 'kumbaya'-wijze voortkabbelde en dat ik niet begrijp waarom dan nog een 'interventie', luchtig of niet. Op mij kwam het totaal onnodig en daarmee storend over.
Poezie
25-07-2021 om 17:07
coolpack2 schreef op 25-07-2021 om 16:55:
[..]
Dank voor je toelichting. Niet iedereen leest overal. En nogmaals, het gaat me erom dat het topic allang weer op 'kumbaya'-wijze voortkabbelde en dat ik niet begrijp waarom dan nog een 'interventie', luchtig of niet. Op mij kwam het totaal onnodig en daarmee storend over.
De mods forummen hier ook gewoon mee. Was het wel als een interventie bedoeld?
coolpack2
25-07-2021 om 17:10
Poezie schreef op 25-07-2021 om 17:07:
[..]
Zo las ik het wel. Betreffende moderator deed daarvoor niet mee aan het gesprek, dus dan zo'n plotse reactie (met dikke mosterd weliswaar) op de toon van een gesprek lees ik als een reactie als mod.
LightheartedEmu17
25-07-2021 om 17:10
Poezie schreef op 25-07-2021 om 17:07:
[..]
Maakt niet uit toch? Het was niet serieus, niet belerend of wat dan ook, waarom daar dan hier weer moeten klagen? Zeuren om het zeuren wat mij betreft.
coolpack2
25-07-2021 om 17:23
Goede genade, sorry hoor.
Ik geef hier gewoon, ON TOPIC, aan hoe ik het ervoer, er kan ook gewoon gezegd worden dat die beleving niet gedeeld wordt zonder meteen te beginnen over 'zeiken' en 'klagen' en weer die stompzinnige vergelijking met Viva. Echt niet tof dit!
FixedLyrebird78
25-07-2021 om 18:20
ja hoor Coolpack, je mag hier je frustratie of ongenoegen best uiten, is ook niet offtopic. Ik ben dan niet desbetreffende Mod waarop je doelt of van dat topic, maar het is wel een mooie weergave dat je het als moderator nooit echt goed kan doen. Geen enkel probleem, maar prima dat je het hebt gemeld 😇
SugaryPanther19
25-07-2021 om 18:24
coolpack2 schreef op 25-07-2021 om 17:23:
Goede genade, sorry hoor.
Ik geef hier gewoon, ON TOPIC, aan hoe ik het ervoer, er kan ook gewoon gezegd worden dat die beleving niet gedeeld wordt zonder meteen te beginnen over 'zeiken' en 'klagen' en weer die stompzinnige vergelijking met Viva. Echt niet tof dit!
Ik was degene die werd geciteerd in de bewuste meme, en ik vond het mosterd en een niet geslaagde grap. En ook jammer dat het gebeurde, omdat we het al lang weer over iets anders hadden. Net als jij dus.
Maar had ook geen zin om er een punt van te maken, het kan iedereen overkomen om eens een slechte grap te maken.
En doordat jij er een punt van maakte in dat topic, ging het er weer over. Nu ga je hier er ook op door. Het is echt too much, voor mij dan.
Puss-in-Boots
25-07-2021 om 18:26
U2fan schreef op 25-07-2021 om 18:20:
ja hoor Coolpack, je mag hier je frustratie of ongenoegen best uiten, is ook niet offtopic. Ik ben dan niet desbetreffende Mod waarop je doelt of van dat topic, maar het is wel een mooie weergave dat je het als moderator nooit echt goed kan doen. Geen enkel probleem, maar prima dat je het hebt gemeld 😇
Maarrrr het geeft ook wel weer dat bij een discussie mods niet altijd hoeven ingrijpen.
Het gekissebis was al klaar. Er werd weer gepraat. ...en daarna nog komt een mod "ingrijpen"
Vind ik best gek eigenlijk.
FixedLyrebird78
25-07-2021 om 18:46
Puss-in-Boots schreef op 25-07-2021 om 18:26:
[..]
Maarrrr het geeft ook wel weer dat bij een discussie mods niet altijd hoeven ingrijpen.
Het gekissebis was al klaar. Er werd weer gepraat. ...en daarna nog komt een mod "ingrijpen"
Vind ik best gek eigenlijk.
Ik begrijp heel goed dat je dat gek vindt, maar je vergeet daarnaast ook (heel begrijpelijk) de rapportages die binnenkomen in zo’n discussie. Deze ‘ingreep’ was dan ook luchtig genoeg om beide partijen een soort van zich ‘gehoord’ te laten voelen.
Rondstruiner
25-07-2021 om 18:57
in zijn algemeenheid, dus niet over deze situatie: als het gedoe voorbij is, zou ik liever zien dat de mods het met rust zouden laten. Anders loop je het risico dat mensen toch weer gaan reageren. Tenzij het een voortdurend terugkerend gekissebis is ofzo.
Bovendien vind ik dat volwassen mensen in een topic in de eerste plaats zelf hun onenigheid moeten zien op te lossen. Vaak lukt dat ook wel. Anders krijg je zo'n juf-schoolklas idee. Ik persoonlijk zit daar niet op te wachten en zie liever dat de mods zich terughoudend opstellen en niet optreden als het niet meer nodig is.
Puss-in-Boots
25-07-2021 om 19:09
U2fan schreef op 25-07-2021 om 18:46:
[..]
Ik begrijp heel goed dat je dat gek vindt, maar je vergeet daarnaast ook (heel begrijpelijk) de rapportages die binnenkomen in zo’n discussie. Deze ‘ingreep’ was dan ook luchtig genoeg om beide partijen een soort van zich ‘gehoord’ te laten voelen.
Daarmee geef je dus het signaal af dat mauwen bij de mods zodra er ergens een onenigheidje is beloond wordt.
We zijn hier allemaal 18+ toch?