Over het forum
AlexOudersnl
05-04-2022 om 18:47
Discussie over moderatie
Hi allen! Wat een activiteit vandaag, waar wij nog met een reactie op komen. De moderators konden vandaag hier niet op reageren aangezien dit Viafora in z'n geheel betreft, dus dat privilege heb ik. Laat het nu net zijn dat ik vandaag, sinds 's ochtends vroeg tot nu net, van huis was (en niet lekker in staat om dit op te pakken).
Ik moet even een deel herlezen en bijlezen en daarna nadenken of en hoe we met aangekaarte punten om moeten gaan.
Durf niet te beloven dat ik vanavond nog met een reactie kom, maar een reactie komt er sowieso.
Moxxie
07-04-2022 om 00:02
Valdemar schreef op 06-04-2022 om 23:32:
Naar aanleiding van de vorige berichten: een forum met twee kampen, is dat waartoe we gekomen zijn?
Relativeringsvermogen zou een goede deugd zijn hier.
Je kan ook proberen om het bericht positief te lezen hè. Ik zie dat er nu al twee dagen gekissebist wordt tussen een groep die strengere moderatie wil en een groep die dat juist niet wil. Mijn post was een poging om die twee wat nader tot elkaar te brengen. Dan kan je vallen over het woord kampen of je kan het zo lezen als het bedoeld was. Maar dat moet je wel willen natuurlijk.
watertoren
07-04-2022 om 01:54
Cookielover schreef op 06-04-2022 om 19:55:
[..]
Dat dus.
Op een feestje zeg je toch ook niet dat je zwarte mensen lelijk vindt, of dat al die luie uitkeringstrekkers prima kunnen werken, of dat transvrouwen 'gewoon' mannen zijn?
Of is het echt zo, dat sommige forummers in het echte leven net zo'n grote bek hebben als hier?
Onder vrienden zou ik zulk soort uitspraken dus wel zeggen als ik dat vind. Ik zou het niet zeggen als er een zwart mens of uitkeringstrekker of transvrouw bij zit.
Zilver_gray
07-04-2022 om 07:05
watertoren schreef op 07-04-2022 om 01:54:
[..]
Onder vrienden zou ik zulk soort uitspraken dus wel zeggen als ik dat vind. Ik zou het niet zeggen als er een zwart mens of uitkeringstrekker of transvrouw bij zit.
Moet dat zo verwoord worden? “Zwart mens”? Is daar geen andere (vriendelijkere) benaming voor te vinden?
Gekleurd of donker persoon? Ik noem maar iets geks hoor.
Friezinnetje
07-04-2022 om 07:08
Zilver_gray schreef op 07-04-2022 om 07:05:
[..]
Moet dat zo verwoord worden? “Zwart mens”? Is daar geen andere (vriendelijkere) benaming voor te vinden?
pcies, maar he, niemand hoort het dus waarom niet. Het fatsoen wat men thuis heeft, zie je dus hier ook langs komen. Het verbaasd me iig niet
Zilver_gray
07-04-2022 om 07:12
Friezinnetje schreef op 07-04-2022 om 07:08:
[..]
pcies, maar he, niemand hoort het dus waarom niet. Het fatsoen wat men thuis heeft, zie je dus hier ook langs komen. Het verbaasd me iig niet
Ja het gemak waarmee sommigen bepaalde termen het toetsenbord uit knallen
Rondstruiner
07-04-2022 om 07:13
[..]
Ze citeert gewoon letterlijk wat Cookielover zegt, dat zie je zelf toch ook? Dit vind ik wel echt vermoeiend worden zeg. Laat gewoon ook eens wat gaan en duik niet overal boven op.
Schemerlampje
07-04-2022 om 07:21
watertoren schreef op 07-04-2022 om 01:54:
[..]
Maar de kwestie is dus juist dat deze uitspraken nu gedaan worden terwijl deze mensen er (mogelijk) wel bij zitten. Je bent op een forum niet met een groepje oude vrienden.
Zilver_gray
07-04-2022 om 07:23
Ik vind dat ik genoeg “laat gaan”. Ik vind wat van die term, dus zeg ik daar wat van.
Miraval
07-04-2022 om 07:29
[..]
Huh? Ik dacht juist dat de term zwarte mensen / witte mensen de juiste was? Dus een zwart mens ev of een wit mens ev...
JumpyTurtle18
07-04-2022 om 07:34
Natuurlijk is daar een vriendelijker benaming voor. “Mens(en) van kleur” is zo ongeveer de gangbare benaming.
Miraval
07-04-2022 om 07:36
LaFleurNoire schreef op 07-04-2022 om 07:34:
Natuurlijk is daar een vriendelijker benaming voor. “Mens(en) van kleur” is zo ongeveer de gangbare benaming.
Nou dan ben ik weer eens niet meer op de hoogte want zover ik weet was blanke mensen niet meer okee omdat dat zou staan voor een bepaalde reinheid en dus moest het zijn witte mensen. En ook zwarte mensen.
vertelsel
07-04-2022 om 07:39
Zilver_gray schreef op 07-04-2022 om 07:23:
Ik vind dat ik genoeg “laat gaan”. Ik vind wat van die term, dus zeg ik daar wat van.
Misschien zou je dat dan tegen de juiste persoon kunnen doen?
Malibu2
07-04-2022 om 07:47
Zilver_gray schreef op 07-04-2022 om 07:23:
Maar zie je wat hier gebeurt? Ze neemt de term over van de post van Cookielover. Jij valt daar over, oké, dat kan en mag. Maar je wil vervolgens dat de ander ook jouw normen en definities gaat hanteren. Dat kan en mag je niet van een ander verlangen.
En dit zie je sneller gebeuren in een wereld waar iedereen zijn eigen "waarheid" heeft.
Zilver_gray
07-04-2022 om 07:56
vertelsel schreef op 07-04-2022 om 07:39:
[..]
Misschien zou je dat dan tegen de juiste persoon kunnen doen?
Ik heb betreffende post geciteerd omdat het me daarin opviel. Niets geks lijkt mij om dat dan aan te halen?
GrandioseZebra62
07-04-2022 om 07:58
Zilver_gray schreef op 07-04-2022 om 07:56:
[..]
Ik heb betreffende post geciteerd omdat het me daarin opviel. Niets geks lijkt mij om dat dan aan te halen?
Maar zij was niet degene die die term als eerste gebruikte, zij nam hem over van een andere forummer. Dus misschien kun je die ook even aanspreken.