Over het forum
Redactie
22-06-2021 om 21:00
Viva: Denk mee over Dé Naam
YES! Er komt een nieuw Viva Forum, maar dan anders. Heb jij een goed idee voor Dé Naam die het nieuwe forum moet krijgen? Drop hem hier!
yette
24-06-2021 om 09:28
Ik zie hier vrij veel suggesties langskomen die nogal liefelijk klinken. Als ik kijk naar de Viva-populatie en de topics daar, zou ik kiezen voor iets met meer pit. Zoals bijvoorbeeld Twist.
ShowyHummingbird30
24-06-2021 om 09:41
yetje schreef op 24-06-2021 om 09:28:
Ik zie hier vrij veel suggesties langskomen die nogal liefelijk klinken. Als ik kijk naar de Viva-populatie en de topics daar, zou ik kiezen voor iets met meer pit. Zoals bijvoorbeeld Twist.
Dat is ook mijn favoriet. (Al was het maar om redbulletje hierheen te lokken🤣)
Sammy70
24-06-2021 om 09:44
HetSteenbokje schreef op 24-06-2021 om 01:03:
Ik vond het zo bijzonder dat je op het Viva forum kon kletsen over werkelijk van alles. Ik kan er mijn ei kwijt over m'n proces om zwanger te raken. Dit kunnen delen met lotgenoten was fijn. Maar je kon ook terecht voor minder beladen onderwerpen zoals kletsen over de weersvoorspelling van de komende dagen, of telkens een woord verzinnen die begint met de laatste letter. Deze diversiteit was allemaal verzameld in een grote "kletspot". Daarom lijkt iets in deze trant mij wel leuk!
Vroeger deden we dat ook allemaal op oudersonline. In die tijd leken de twee forums veel meer op elkaar.
Sammy70
24-06-2021 om 09:45
MoederBarberin schreef op 24-06-2021 om 08:13:
Ik denk dat Viva losgelaten moet worden. Dat is klaar en het is tijd dat we dat accepteren.
Daarnaast was het heersende beeld van de buitenwereld over het Viva forum niet direct positief te noemen.
Een lange naam zou ik ook overslaan, want je moet wel te vinden zijn:
Geen idee of rookworst en mango goed samen gaan. Vraag het is op viafora.nl, daar hebben ze altijd wel een antwoord -of- Goh, is het nou wel zo'n goed idee de melk buiten in de zon te bewaren? Vraag het eens op hierkletsenwesamenoveralleonderwerpen.nl
ViaFora is prachtig! Twist ook.
Biebel
24-06-2021 om 09:47
Leef blijft het André Hazes/‘plus magazine’/Happinez gevoel hebben voor mij.
Betweter? Nederlands, geeft aan dat het niet alleen maar lieflijk is én dat er altijd wel iemand is die het beter weet? Of beterweter, als je de simpele schrijfstijl hanteert?
(en wat was ouders.nl 22 jaar geleden toch een goede naam)
kenfan
24-06-2021 om 10:12
YolandaOudersnl schreef op 23-06-2021 om 22:23:
[..]
Goed punt wat betreft nieuwe aanwas. Wat betreft dit forum: Ouders.nl blijft zoals het is, met eigen oorspronkelijke naam en eigen forum. Het nieuwe forum wordt een nieuwe site met een nieuwe naam. Dus dat zit elkaar gelukkig niet in de weg.
Ik ben als OOLveteraan nieuwsgierig wat de motivatie is om ouders.nl niet in het nieuwe forum integreren? BIj het merendeel van de forummers die hier als jonge ouder terechtgekomen zijn, zijn de kinderen ook al volwassen. En kindgerelateerde onderwerpen passen ook in het nieuwe forum.
kenfan
24-06-2021 om 10:15
Biebel schreef op 24-06-2021 om 09:47:
Leef blijft het André Hazes/‘plus magazine’/Happinez gevoel hebben voor mij.
(en wat was ouders.nl 22 jaar geleden toch een goede naam)
Die vuilspuiterij over Hazes (yuk) en de familievloggers hoeven wat mij betreft - maar wie ben ik- niet mee te verhuizen. DIe passen meer bij GeenStijl of desnoods een apart Vivasyl.nl. De zomermoppers sluit ik in mijn armen: eindelijk soulmates.
ShowyHummingbird30
24-06-2021 om 10:23
kenfan schreef op 24-06-2021 om 10:12:
[..]
Ik ben als OOLveteraan nieuwsgierig wat de motivatie is om ouders.nl niet in het nieuwe forum integreren? BIj het merendeel van de forummers die hier als jonge ouder terechtgekomen zijn, zijn de kinderen ook al volwassen. En kindgerelateerde onderwerpen passen ook in het nieuwe forum.
Volgens mij is dat wel het plan. Het OOL forum wordt een onderdeel in een groter algemeen forum. Hoe het met de website zit weet ik niet. Vivaforummers hebben niet zoveel met websiteartikelen (zei ze voorzichtig).
redbulletje
24-06-2021 om 10:23
Coreopsis schreef op 24-06-2021 om 09:41:
[..]
Dat is ook mijn favoriet. (Al was het maar om redbulletje hierheen te lokken🤣)
Ik heb Twist dan ook zelf in de groep gegooid!
Wilgenkatje-
24-06-2021 om 10:58
De Naam --- even compleet off topic: dit begrip, met twee hoofdletters geschreven, komt heel religieus over.
Sophia_!
24-06-2021 om 11:31
kenfan schreef op 24-06-2021 om 10:15:
[..]
Die vuilspuiterij over Hazes (yuk) en de familievloggers hoeven wat mij betreft - maar wie ben ik- niet mee te verhuizen. DIe passen meer bij GeenStijl of desnoods een apart Vivasyl.nl. De zomermoppers sluit ik in mijn armen: eindelijk soulmates.
ach, voor elk wat wils toch? Er zijn zoveel topics die me niet interesseren, die sla ik gewoon over.
GroenTuintje
24-06-2021 om 11:46
Sophia_! schreef op 24-06-2021 om 11:31:
[..]
ach, voor elk wat wils toch? Er zijn zoveel topics die me niet interesseren, die sla ik gewoon over.
precies
Regendrup.
24-06-2021 om 11:47
GroenTuintje schreef op 24-06-2021 om 11:46:
[..]
precies
Vind ik ook. Anders hoeft het ook geen forum te zijn
kenfan
24-06-2021 om 13:51
Diverso, om de diversiteit van zowel de forummers als de onderwerpen aan te geven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.