Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Zondag rustdag

Poezie schreef op 02-10-2023 om 10:56:

[..]

Hier in de buurt (sociale huur) wordt iedere keer als er een nieuwe bewoner komt de hele voortuin leeg getrokken en betegeld met afschuwelijk lelijke tegels. Wat ze met de achtertuin doen weet ik niet.

Om daarna te klagen over wateroverlast. 

Zondagsrust kan heel fijn zijn, maar ik vind wel "ouderwets". Tot eind jaren 50 moesten vrouwen (ambtenaren) stoppen met werken als ze gingen trouwen. Dan was er altijd iemand thuis die ervoor kon zorgen dat alles klaar was voor de zondagse rustdag. Tegenwoordig moet je bijna wel beide werken om een beetje normaal te kunnen leven. Bovendien is de bevolking enorm gegroeid, meer mensen, meer geluiden. 

Grindelwald schreef op 02-10-2023 om 10:57:

[..]

En de hitte.

Grindelwald schreef op 02-10-2023 om 10:57:

[..]

Precies. Ik vind dat de woningbouwvereniging dat moet verbieden en mensen in die woningen moet zetten die wel van tuinieren houden. 

Poezie schreef op 02-10-2023 om 10:56:

[..]

Hier in de buurt (sociale huur) wordt iedere keer als er een nieuwe bewoner komt de hele voortuin leeg getrokken en betegeld met afschuwelijk lelijke tegels. Wat ze met de achtertuin doen weet ik niet.

vreselijk! 

Ze zouden bij sociale huur toch eigenlijk wel eisen moeten kunnen stellen over groene tuinen? 

Poezie schreef op 02-10-2023 om 11:07:

[..]

Precies. Ik vind dat de woningbouwvereniging dat moet verbieden en mensen in die woningen moet zetten die wel van tuinieren houden.

Dit dus! 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-10-2023 om 10:57:

Zondagsrust kan heel fijn zijn, maar ik vind wel "ouderwets". Tot eind jaren 50 moesten vrouwen (ambtenaren) stoppen met werken als ze gingen trouwen. Dan was er altijd iemand thuis die ervoor kon zorgen dat alles klaar was voor de zondagse rustdag. Tegenwoordig moet je bijna wel beide werken om een beetje normaal te kunnen leven. Bovendien is de bevolking enorm gegroeid, meer mensen, meer geluiden.

Ja het werkt niet in ons voordeel dat ons land overbevolkt is geraakt. De percelen waar nieuwbouw op komt zijn anno nu ook veel kleiner dan in de vorige eeuw. Geen goede ontwikkeling.

Poezie schreef op 02-10-2023 om 11:07:

[..]

Er staat me iets bij dat in California in de VS er regels zijn over het percentage van je tuin dat beplant/onbetegeld moet zijn. Geldt ook voor huiseigenaren trouwens.

watertoren schreef op 02-10-2023 om 10:27:

Ik denk dat gras een beetje uit de mode is. Nu ik er aan denk hoor ik zelden of nooit het geluid van een grasmaaier in de buurt hoewel er genoeg plaats is in de tuin voor een grasveld. Inderdaad overal veel tegels in de tuin.

Mijn buren stofzuigen hun betegelde tuin 

En ja, dat hoor ik. Ze houden zich (net als iedereen hier) gewoon aan de geaccepteerde tijden. Niet te vroeg en niet te laat. Geen idee op welke dag, daar ben ik niet mee bezig. 

yette schreef op 02-10-2023 om 11:17:

[..]

Mijn buren stofzuigen hun betegelde tuin

En ja, dat hoor ik. Ze houden zich (net als iedereen hier) gewoon aan de geaccepteerde tijden. Niet te vroeg en niet te laat. Geen idee op welke dag, daar ben ik niet mee bezig.

Dat doet watertoren ook, toch? 

Jamaarnee schreef op 02-10-2023 om 11:11:

[..]

Er staat me iets bij dat in California in de VS er regels zijn over het percentage van je tuin dat beplant/onbetegeld moet zijn. Geldt ook voor huiseigenaren trouwens.

Lijkt me goed om dat hier in te voeren. De 'buurtheks' heeft een heelstuk tuin ingepikt van een huis dat een tijd geleden leeg kwam te staan en heeft door de kerk de hele toko laten betegelen met stoeptegels. Blijkbaar vond de woningbouwvereniging dat ok, want die hebben niet ingegrepen. 

Poezie schreef op 02-10-2023 om 11:19:

[..]

Lijkt me goed om dat hier in te voeren. De 'buurtheks' heeft een heelstuk tuin ingepikt van een huis dat een tijd geleden leeg kwam te staan en heeft door de kerk de hele toko laten betegelen met stoeptegels. Blijkbaar vond de woningbouwvereniging dat ok, want die hebben niet ingegrepen.

Zodra er een koper is voor dat stuk grond kan dat er weer worden uitgehaald, wat ontzettend dom. 

Jamaarnee schreef op 02-10-2023 om 11:22:

[..]

Zodra er een koper is voor dat stuk grond kan dat er weer worden uitgehaald, wat ontzettend dom.

Het is sociale huur....

Mevrouw75 schreef op 02-10-2023 om 11:18:

[..]

Dat doet watertoren ook, toch?

Ja, dat klopt. Mijn terrassen stofzuig ik. De buren moesten er eerst om lachen maar nu doen steeds meer mensen in de buurt het. Gaat veel sneller dan vegen, zeker als het wat waait.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.