Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke woorden heb je altijd verkeerd uitgesproken

Dit topic naar aanleiding van het topic” dingen waar je vaak heel laat achter kwam”

Loulou39 schreef op 29-08-2024 om 19:04:

Een vriendin uit mijn jeugd zei altijd sjokkingbroek als ze het over een joggingbroek had.
En de vader van een ex van mij zei altijd helicoptèèr ipv helicopter.

Mijn vriendin zat dan weer op yes-ballet en had dan een joggingbroek aan (dus met een j en een g). 

Mijn moeder zij ook altijd élicoptèr (en poubelle 

Zelf zei ik best een tijd Jeff BeZoss. 

Loulou39

Loulou39

29-08-2024 om 21:13 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 29-08-2024 om 21:01:

[..]

Mijn vriendin zat dan weer op yes-ballet en had dan een joggingbroek aan (dus met een j en een g).

Mijn moeder zij ook altijd élicoptèr (en poubelle

Hahaha grappig! Ik moet hier om lachen qua herkenbaarheid 😁

Mischa83 schreef op 28-08-2024 om 22:44:

[..]

Vind ik ook zo raar en lelijk inderdaad! Waarom een 'oe' ineens als een 'u' uitspreken? Ben blij dat de makers van de koetjesreep niet hetzelfde hebben bedacht!

In Oetker is 'oe' eigenlijk een o met een umlaut en die spreek je uit als u.

Als je het umlaut teken niet kunt schrijven/typen is een e erachter het alternatief in het Duits 

Herfstappeltaart schreef op 29-08-2024 om 13:18:

Hoe zeggen jullie het als je naar de snackbar gaat om friet te kopen? Wij zeggen: "ik ga even om friet" .
Dat werd in de studentenstad van mijn kind raar gevonden. Die zeiden: "ik ga friet halen" .

ik ga patat halen. 

En aanrijden doe ik niet, dat is sneu voor degene die het overkomt. Ik rijd ergens heen

Broadway schreef op 29-08-2024 om 10:19:

[..]

ja maar, ja maar... ga ik dan al jaren naar stadsefratsenevenementen?

https://www.tractorpulling.nl/

Hier (beetje richting het oosten des lands) noemen ze dat de trekkertrek 😉

PinkFlower schreef op 29-08-2024 om 18:31:

[..]

Patat halen. Naar de snackbar.

Om friet? Hoezo om? Nee dat klinkt voor mij heel raar. Ik zou je ook niet begrijpen en denken dat je gek bent geworden 🤣. Ik bedoel, waar om? Waar is die friet dan? En hoezo ga je er om, erom heen? Nee niet te snappen 😅🤣.

Wij zeggen dat bij elke boodschap hahaha. "Ik ga even naar de bakker om brood hoor", "even naar Jumbo om melk" 

Man heeft tot grote hilariteit van de kinderen heel lang gesproken over "excul" met de klemtoon op ex in plaats van excél.

Mijn vriend zegt altijd : 'wetsep'.

madee schreef op 29-08-2024 om 19:02:

[..]

Ik denk dat het een roerei is en geen roerbakei (roerbakken doe je met groenten)

Een roerei...Ik zeg het dus altijd verkeerd, ik had werkelijk geen idee 😂

Niet zelf, maar ik ken iemand die milieu niet als het mil-jeu uitsprak maar als het mie-jeu. Zo consequent dat ik aan mezelf ging twijfelen of ik het zelf misschien verkeerd zei.

Ik werk nu 9 jaar in Brabant en ik heb "ik heb brood bij" ongemerkt over genomen. Aanrijden doe ik gelukkig nog steeds niet aan .

Waar ik niet goed tegen kan zijn mensen die sql uit spreken als sie-ku-el. Vooral oudere collega's en mijn vader doen dat. 

Een oudere collega die vroeg of ik ook op Linke-Din zat. Het duurde even voordat het kwartje viel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.