Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welk cijfer geef jij jezelf

De zaterdag vraag šŸ˜…. Op een schaal van 1 tot 10 . Welk cijfer geef jij jezelf .
Je mag toelichten. Hoeft nietĀ 

Roos57

Roos57

14-09-2024 om 11:28 Topicstarter

Nu oud en wijs . Toch wel een 8 . Ben best een leuk mens .

nr valt niet tussen 1 en 10. Ik geef mijzelf een 0

Naminokurashi schreef op 14-09-2024 om 11:54:

nr valt niet tussen 1 en 10. Ik geef mijzelf een 0

mijzelf een 10 natuurlijk, het leven niet al te serieus nemenĀ 

qua persoonlijkheid ben ik een absolute tien
Wat mijn lichaam compenseert met een ruime -10

Een 8, prima mee te leven, best gezellig, regelmatig lief, maar ook met de nodige ego-zorg om het voor mezelf ook nog goed te doen te houden. Wat het uiteindelijk voor anderen ook weer leefbaar houdt, want ze weten wat ze aan me hebben en wat niet.

Uiterlijk een 4, maar ik kom van een 1. Hopelijk ooit nog een keer een 6, met behulp van het mesĀ šŸ™. Karakter tussen de 5 en 7. De leuke kanten en slechte kanten zijn even groot ongeveer.Ā 

Oh gut, als ik zoā€™n vraag lees, bedenk ik helemaal niet dat ik mijn uiterlijk ook moet meetellen. Ik had ook gedacht dat iedereen zichzelf ongeveer een 8 zou geven, heel OK maar niet perfect.

Karakter 7,5. Uiterlijk en gezondheid / conditie ook 7+. Ik ben echt best content met mijzelfĀ 

Ik heb kennelijk een onverwoestbaar doorzettingsvermogen maar ik weet niet met wie ik me dan zou moeten vergelijken om tot een cijfer te komen. In ieder geval ben ik een volhouder. Mijn hele leven al succesvol aan het lijnen bijvoorbeeld (wat maar een futiel probleem is vergeleken met de rest van de uitdagingen).

Moet zeggen dat ik ook weinig keus heb. Mijn lichaam is van nature een ding wat me alleen maar dwars wil zitten. In alle opzichten. Dus die probeer ik telkens een hak te zetten. Totdat ik het begeef en dat zal zeker gebeuren. En dan ga ik vermoedelijk bidden.

je hele leven lijnen lijkt mij een kwelling

rionyriony schreef op 14-09-2024 om 13:37:

Ik heb kennelijk een onverwoestbaar doorzettingsvermogen maar ik weet niet met wie ik me dan zou moeten vergelijken om tot een cijfer te komen. In ieder geval ben ik een volhouder. Mijn hele leven al succesvol aan het lijnen bijvoorbeeld (wat maar een futiel probleem is vergeleken met de rest van de uitdagingen).

Moet zeggen dat ik ook weinig keus heb. Mijn lichaam is van nature een ding wat me alleen maar dwars wil zitten. In alle opzichten. Dus die probeer ik telkens een hak te zetten. Totdat ik het begeef en dat zal zeker gebeuren. En dan ga ik vermoedelijk bidden.

Ik schrik hiervan, dit klinkt als een eetstoornis. Je lichaam "een hak willen zetten"/ voedingsstoffen willen ontzeggen die het nodig heeft is gewoon het verwoesten van je lichaam. Je lichaam geeft qua voeding perfect aan wat het nodig heeft en heeft geen wil zoals je geest dat wel heeft.

Poezie schreef op 14-09-2024 om 13:52:

[..]

Ik schrik hiervan, dit klinkt als een eetstoornis. Je lichaam "een hak willen zetten"/ voedingsstoffen willen ontzeggen die het nodig heeft is gewoon het verwoesten van je lichaam. Je lichaam geeft qua voeding perfect aan wat het nodig heeft en heeft geen wil zoals je geest dat wel heeft.

Dat is het ook. Niet jezelf accepteren noem ik dat

Tja, ik heb ook een levenslang dieet. En nog wat fysieke eigenschappen waar ik mee moet leven. Dus ik zorg goed voor mijn lichaam. En nu ik ouder word, ben ik geestelijk ook meer in evenwicht omdat ik weet op welke signalen ik moet letten. Eigenlijk leer ik mezelf steeds beter kennen. Maar een cijfer geven, nee, dat ga ik niet doen. Het is wat het is, hoe ik het waardeer verandert er niks aan.

Poezie schreef op 14-09-2024 om 13:52:

[..]

Enooooorme quatsch. Eigenlijk zorgen de dikke mensen zoals jij het ziet, het beste voor hun lijf. Dream on!

Ik had het overigens over heel andere dingen dan je knieƫn en voeten niet willen overbelasten door veel lichaamsgewicht. Soms zou ik mensen die in potentie gezond zijn maar ongezond leven door elkaar willen rammelen, maar ik begin er niet aan.

rionyriony schreef op 14-09-2024 om 15:13:

[..]

Enooooorme quatsch. Eigenlijk zorgen de dikke mensen zoals jij het ziet, het beste voor hun lijf. Dream on!

Ik had het overigens over heel andere dingen dan je knieƫn en voeten niet willen overbelasten door veel lichaamsgewicht. Soms zou ik mensen die in potentie gezond zijn maar ongezond leven door elkaar willen rammelen, maar ik begin er niet aan.

Waarom begin jij ineens over dikke mensen? Het gaat erom dat je je lichaam voldoende en de juiste voedingsmiddelen verstrekt. (Ongeacht of je te dik/gemiddeld/te dun bent) Iemand die te dik is kan inderdaad daardoor veel gezonder zijn dan Iemand die slank is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.