Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Weekendplannen

Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af: 

Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.


Auwereel schreef op 29-06-2024 om 14:06:

Vandaag prima fietsweer, dus lekker eropuit met de fiets

Dat ga ik ook nu doen, perfect weer!

vrouw92

vrouw92

05-07-2024 om 22:25 Topicstarter

Voel me gelukkig iets beter dan afgelopen weekend, maar het eenzame gevoel blijft altijd terugkomen als het weekend start. Niemand om mee te kletsen, alleen voetbal kijken. Aan de ene kant echt prima, maar ook zo lastig en ingewikkeld. Al zoveel geprobeerd, maar nog steeds niet de juiste mensen gevonden. 

Toch wil ik er wat van maken dit weekend. Er staat wederom niets op de planning en ik zal het zelf leuk moeten maken. Dus ik ga nog een laatste keer naar de sportschool voor de vierdaagse. Volgende week komt het er door drukte niet van. Misschien nog een uurtje baantjes zwemmen, heb ik wel even zin in. Verder zet ik de laatste hand aan de cadeautjes voor mijn collega. 

Tussendoor natuurlijk ook het huishouden, inkopen voor de vierdaagse alvast, nog wat werken en ook ontspannen. 

vrouw92 schreef op 05-07-2024 om 22:25:

Voel me gelukkig iets beter dan afgelopen weekend, maar het eenzame gevoel blijft altijd terugkomen als het weekend start. Niemand om mee te kletsen, alleen voetbal kijken. Aan de ene kant echt prima, maar ook zo lastig en ingewikkeld. Al zoveel geprobeerd, maar nog steeds niet de juiste mensen gevonden.

Toch wil ik er wat van maken dit weekend. Er staat wederom niets op de planning en ik zal het zelf leuk moeten maken. Dus ik ga nog een laatste keer naar de sportschool voor de vierdaagse. Volgende week komt het er door drukte niet van. Misschien nog een uurtje baantjes zwemmen, heb ik wel even zin in. Verder zet ik de laatste hand aan de cadeautjes voor mijn collega.

Tussendoor natuurlijk ook het huishouden, inkopen voor de vierdaagse alvast, nog wat werken en ook ontspannen.

Ik heb niet eerder van je gelezen, maar sterkte en liefs 🌸

Misschien kom je leuke mensen tegen bij de vierdaagse en kun je daar een keertje mee afspreken 🤞🏼

vrouw92

vrouw92

05-07-2024 om 22:35 Topicstarter

Loulou39 schreef op 05-07-2024 om 22:31:

[..]

Ik heb niet eerder van je gelezen, maar sterkte en liefs 🌸

Misschien kom je leuke mensen tegen bij de vierdaagse en kun je daar een keertje mee afspreken 🤞🏼

Inmiddels ken ik heel veel mensen, ook van de Vierdaagse. Het blijft bij kennen en bij een vierdaagsevriendschap. En dat is ook mooi, want elk jaar iets om naar uit te kijken. 

Maandagochtend mag ik weer eens naar de rechtbank. Zo geen zin in en ben er best gespannen voor. Je weet het nooit.
Dit weekend niet veel plannen, misschien toch maar iets verzinnen ter afleiding...

Auwereel schreef op 29-06-2024 om 14:06:

Vandaag prima fietsweer, dus lekker eropuit met de fiets

Dat was ik ook van plan maar hier miezerde het.

Vanmorgen was ik om 5 uur wakker en ben in 7:30 maar naar de sportschool gelopen. Egym gedaan en daarna boodschappen die ik bij picnic vergeten was gehaald. Toen thuis gedweild en moest een telefoontje plegen. Daarna ff in bad geweest en een pakketje weg gebracht. Verder zitten lezen en tv gekeken.

Morgen gaan we net over de grens in Duitsland boodschappen doen en morgenavond voetbal kijken. Vind het in een café wel gezellig maar ik hik de hele week al tegen een verkoudheid aan. Heb er gewoon pijn in mijn neus van dus waarschijnlijk blijven we thuis.

Zondag geen plannen.

Ik had net een vriendin op bezoek. Morgenochtend bij een andere vriendin op bezoek en daarna door naar de sauna. Zondag aanrommelen: boeken op e-reader zetten, lijstje voor de vakantie maken, mailbox opruimen etc. Het huis is al aan kant en alle was gedaan en opgeruimd. Doe het dit weekend rustig aan voordat de kinderen drie weken bij mij zijn.

vrouw92 schreef op 05-07-2024 om 22:35:

[..]

Inmiddels ken ik heel veel mensen, ook van de Vierdaagse. Het blijft bij kennen en bij een vierdaagsevriendschap. En dat is ook mooi, want elk jaar iets om naar uit te kijken.

Ik heb hem gelopen toen ik 15 was samen met mijn opa. Ik vond het heel bijzonder om met zo veel mensen te wandelen. Veel succes en plezier gewenst alvast. Hoeveelste keer wordt het? 

Mijn weekend wordt vooral heel druk. 

Morgen mijn schoonzus helpen verhuizen en daar zie ik tegenop omdat alles bij haar drama is. Erg dankbaar is ze over het algemeen ook niet. Ik overleef het wel. Mijn man voelt zich schuldig dat hij niet kan, maar hij kan er ook niks aan doen dat hij viel en zijn ribben kneusde. Ik neem aan dat ik wel op tijd terug ben voor het voetbal.

Ik ga zondag ieder geval uitslapen. Kind weet al dat ze dan bij papa moet zijn. In de middag gaan we naar de verjaardag van mijn neefje. Man blijft thuis, want meer dan een uur in de auto zitten enkele reis wil ik hem niet aan doen. Ik vind het wel gezellig, maar het is wel jammer dat man niet mee kan. Kind zal zich vast prima vermaken met alle kinderen die daar rond rennen. 

Ik zal blij zijn als ik maandag rustig op kantoor zit.

Haha Tara lekker zo’n uitrustbaan. 
Ik werk vandaag en ga daarna eten bij vrienden. Die hebben teveel kip, appten ze gister. Tja, wie ben ik dan om niet te komen helpen.. Morgen lekker vrij! Maar ook nog even een beetje werken, anders loop ik volgende week ergens vast. En volgend weekend moet ik echt goed bij zijn, want dan ga ik het hele weekend naar mijn favoriete festival dus moet werk het maar even zonder me doen

ik ben de laatste dagen weer wat meer gespannen dus ik ben dit weekend vooral in mijn bubbel. Dadelijk zwemmen, vanavond langs een vriendin want ik verzorg haar dieren als ze op vakantie gaat, dus even de laatste dingen doornemen en even bijkletsen. Vind haar aanwezigheid altijd wel fijn.

rustig weekend, vandaag mss even naar tuincentrum, want 3 kamerplanten die het loodje hebben gelegd. En ook nog even naar een kweker toe, waar ik gisteren dingen heb gekocht (soort van gezonde Febo) maar is niet afgeschreven. Heb ze gisteren al gebeld en ze zouden het uitzoeken. Vanavond voetbal kijken, waar weet ik nog niet. En morgen nog niets op de planning

Zometeen naar de markt daarna in de tuin werken en in de namiddag naar zoon en schoondochter waar we lekker blijven eten.
Morgen rustige ochtend misschien ga ik wat naaien en in de middag rondje golfen.

Sterkte, Tara, adem in, adem uit. Ik had vroeger zulke weekenden met jonge kinderen en dan verzuchtte ik op maandag op mijn werk “eindelijk rust!” en dan grapte mijn collega dat ze me toch eens harder moesten laten werken en daarop antwoordde ik dat er een CAO gold met pauzes die niet werden onderbroken, dat ik in mijn eentje op de wc mocht zitten en dat het geluidsniveau zo bescheiden was, dat ik mijn eigen gedachten kon horen. 

Dit weekend was ik vergeten dat vriendlief al een afspraak had gemaakt voor zondag, dus ik heb ‘dubbel geboekt’ en toen vroeg mijn dochter ook nog of ze langs kon komen. Dat vond ik jammer, om dan ‘nee’ te antwoorden. Maar een driedubbele afspraak gaat al helemaal niet werken. Al heb ik serieus overwogen om iedereen hier in mijn huis bij elkaar te zetten. Maar nee, dat past niet bij wat we willen doen. 

vanmiddag een feestje met doe activiteit en eten. We weten nog niet waar we moeten zijn en wat we gaan doen.  Vanavond tegen 21 uur zijn we weer thuis.  Mo wil ik niets.  Ja, ik wil best een eins lopen met eega.  Graag zelfs.  Maar verder géén mensen,  telefoontjes,  appjes.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.