Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Weekendplannen

Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af: 

Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.


Wij zijn net terug van een week in Zuid Limburg opweg naar huis nog een mooie wandeling gemaakt. De eerste was zit in de machine en morgen zullen er nog een paar volgen.
Morgen ook boodschappen doen en verder een beetje rommelen in huis en tuin even een rustige dag.
Zondag strijken en golfen.

Tuinfluiter schreef op 31-05-2024 om 18:09:

Wij zijn net terug van een week in Zuid Limburg opweg naar huis nog een mooie wandeling gemaakt. De eerste was zit in de machine en morgen zullen er nog een paar volgen.
Morgen ook boodschappen doen en verder een beetje rommelen in huis en tuin even een rustige dag.
Zondag strijken en golfen.

Zuid-Limburg is echt prachtig! 

Ik bedenk me net dat ik dit weekend eens goed mijn vakantie-uren ga bekijken in mijn dossier, en ga kijken wanneer ik in het najaar vakantie opneem. En ik moet nog wat losse vrije dagen opnemen, maar dan moet ik eerst een foto maken van mijn overzicht zodat ik zeker weet dat er niet mee geknoeid word. Genoeg uit te zoeken dus..

vrouw92

vrouw92

31-05-2024 om 19:49 Topicstarter

Vanavond mijn slechte eetweek, echt slecht afgesloten met patat. Vanaf morgen, ja dat kan ook op zaterdag weer een normaal ritme opbouwen. Dat geeft veel meer rust en wordt mijn lijf en hoofd beter van. 

Morgen huishouden, sporten, rondje stad/markt en lekker thuis lummelen. Beginnen met uitslapen, ook fijn. 
Zondag wil ik na twee weken wandelrust weer een wandeling van 10 -15 km maken. Kijken hoe dat bevalt. Nu geen pijn meer na 2 weken, dat is heel positief. Hopelijk blijft het zo. Mijn lichaam was wel gewend aan de vele kilometers. Gelijk dertig is niet verstandig, maar 10 - 15km is goed te doen! En zondag wordt het lekker weer. Verder zondag ook de mealprep voor aankomende week. En ondertussen ga ik beginnen met afscheidscadeautjes voor mijn collega. 

Wat ik heel fijn zou vinden dit weekend af te krijgen:

- verduisterend rolgordijn voor mijn tweede enorme raam in de huiskamer kopen en ophangen (het blijft hier maar bloedje en bloedje heet!!)
- muur in de slaapkamer nog meer roze dan roze verven. Ik heb nu uit lafheid een soort vergrijsde roze op de muur, maar ik wil gewoon kleine-meisjes-roze 😁

Verder heb ik een paar korte gezellige afspraken en hoop ik dat ik de rest van het weekend lekker even rust heb, want de maand juni wordt hysterisch. Bijna elke dag een afspraak, zowel gezellig als tandarts/apk/etc.

Morgenochtend, na het werk, nog wat slapen 
Morgenmiddag naar schoonouders, schoonvader was van de week jarig 
En er moet nog wat geregeld voor hun verhuizing, al zijn ze wel al zo goed als over.

Zondag hoop ik wat uit te kunnen slapen en verder zal het wel wat huishoudelijke klusjes en was weg werken worden 
Misschien nog een wandeling ergens met de honden 

Morgen demonstreren voor een betere cao. Zondag nog geen plannen.

vandaag bedden verschonen, wasjes doen, rondje stad. Vanavond alle kuikens op het nest, spelletjes doen of film kijken waarschijnlijk. Morgen een wandeling op de planning en heb aangeboden teksten voor een vriendin te redigeren. En een zomervakantie boeken. 

Het regent hier, dus word een schoonmaak / lees weekend. Zelfs de jongste hond wil niet uit met dit weer...Gelukkig begint op dinsdag de zomer, en word het 25 graden.
Ga zo nog even naar de wijnboer, om wat flesjes in te slaan, en om wat nieuws te proeven.

Vanmorgen naar de stad geweest om noten te halen op de markt. Gelijk leesvoer gekocht voor op vakantie straks (Het raadsel Rutte) en toen om appels bij de boer (Elstar), die waren er helaas niet meer. Verder regen en regen en regen  .

Oja en net een pan chili con carne gemaakt voor vanavond en een was gedraaid. Straks nog een stuk keuken schoonmaken.

We gaan de rabarberoogst verwerken. Aardbeien- Rabarberjam. Ik verwacht een pot of 20. Nog een ricotta blauwe bessencake bakken. 

De was hangt buiten te drogen. 
Morgen mooi weer,  waarschijnlijk wandelen met vrienden.

Vandaag huishouden, bed verschoont en meteen dekbedhoes etc in de was, gestofzuigd, kast opgeruimd, planten gesnoeid en verplaatst.

Nu ga ik nog even gezellig op pad, boodschappen en afspraak.
Vanavond geen afspraken, dus hopelijk lekker Netflixen en heeeeeel vroeg naar bed 😁

Gisteren gewerkt en na het eten een rondje gewandeld met man en daarna film gekeken.
Vanmorgen veel te vroeg wakker en ik voelde me niet zo lekker. Zijn ergens in een natuurgebied gaan wandelen en daarna boodschappen en toen ben ik op de bank een beetje in slaap gevallen.
Voor het eten weer een rondje gewandeld.
Oh en tussendoor het bed verschoond waar we nu in liggen nog een serie te kijken.

vanavond de laatste route van de avondvierdaagse gelukkig. Ik loop inmiddels op m'n tandvlees dus morgen en zondag doe ik helemaal niets.

Ik moet vandaag poetsen, krijg vanmiddag bezoek en morgen logees. Ergens ook nog sporten.
Morgenavond vier ik mijn verjaardag ( is volgende week) met een man of 20. Vier het buiten de deur dus hoef daar gelukkig niks voor te doen.
Als bezoek zondag weg is doe ik niks meer denk ik maar moet dan eigenlijk inpakken want woensdag gaan we paar dagen kamperen en moet maandag en dinsdag werken.

Alvast Gefeliciteerd Dolfje!

Ik moet werken tot 4 uur. Op de terugweg even boodschappen doen. Vanavond een rustige avondje. 

Morgen wil man misschien nog naar een rommelmarkt in de buurt. Als hij vroeg opstaat dan moet het wel lukken om daar even te gaan kijken voor kind naar dansles moet. In de middag moet hij naar een bijeenkomst voor de uitslag van een bier brouw wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe hoog zijn bier is geëindigd. 

Zondag misschien naar het zwembad. Ik denk dat kind wel wil. Alleen man nog overhalen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.