Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Weekendplannen

Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af: 

Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.


Al gewerkt en ik kom net uit bed.
Nu is mijn weekend ook begonnen 
Heb nog wat was in de mand, wat gevouwen moet worden en in de kasten 
Er moeten wat huishoudelijke klusjes gedaan worden ergens dit weekend 
En waarschijnlijk gaan we met de honden richting bos 
En misschien nog een eind fietsen met de kinderen 

Kind heeft nu dansles en daarna gaan we nieuwe boeken uitzoeken bij de bieb. Ik heb bij de zaden bibliotheek blauwe druifjes zaad uitgezocht en kind had weer een zonnebloem mee gekregen van school. Dus daar moeten we straks een mooi plekje voor zoeken in de tuin. Verder moet er vandaag nog boodschappen gedaan worden en wat huishoudelijke klusjes. 

Morgen gaan we misschien naar een rommelmarkt in de buurt. Verder eigenlijk geen plannen. Ik had wel willen gaan zwemmen met z'n alle, maar het zwembad is dit weekend dicht. 

alle wasjes gedaan, alleen nog strijken. Bedden verschoond, even naar de stad geweest. Zo een grote pan tomatensoep maken. Nog broodjes halen. Verder niks op de planning vandaag en de komende dagen. 

Vanavond uit eten. Verder geen plannen met andere mensen dan man. Beetje tot rust komen. 
Buiten zitten lezen, ga ik zo ook weer doen.
Morgen sporten. Misschien kijken of we naar een museum ergens niet al te ver kunnen.

Vandaag bed verschoond, was gedraaid en boodschappen gedaan.
Vervolgens naar de Intratuin voor wat vrolijkheid op ons balkon (was in de Intratuin megadruk, dus iets minder vrolijk, maar wel goed geslaagd 😁).
Daarna gezellig gaan wandelen naar een dorpje dat tegen onze stad aan ligt, (heerlijk) ijsje gegeten en weer teruggelopen.

Morgen staat er nog een was op de planning, huis stofzuigen, alles  afstoffen (waar komt al die stof vandaan!?!?😫) en dan misschien lekker wandelen in m’n eentje, heerlijk! Daarna hebben we een borrel.

Maandag nog geen plannen 💃🏻

Vandaag mijn oudste naar de juniorklup gebracht. Ik heb haar lopend gebracht en gehaald. Even bij de markt langsgegaan om te checken of de plantjes de moeite waard waren; dat waren ze dus later op de dag op de fiets naar de markt gegaan en planten gekocht. Thuis in de tuin gewerkt en heel veel onkruid uit de border verwijderd. Hier worden morgen de gekochte plantjes in gepoot. 
Morgen met manlief en de kinderen bij schoonouders op bezoek. We nemen lekkere koeken mee. 

vrouw92

vrouw92

20-05-2024 om 11:29 Topicstarter

Mijn weekenden bestaan de laatste en komende weken uit kilometers maken voor Nijmegen. Dit weekend een tweedaagse. Zaterdag 30km, gisteren 27km, maar in totaal 32 km (als je van en naar het station erbij rekent). Dus meer dan 60km in de benen. Best tevreden over mijn blessures, maar nu een nieuwe klacht erbij: achillespezen. Dus de bekende oefeningen weer oppakken voor de kuiten en vandaag heel rustig aan. Alleen wat huishoudelijke klusjes. 

vrouw92

vrouw92

26-05-2024 om 16:15 Topicstarter

helaas nieuw blessureleed, dus even wat rust dit weekend. Ben ik niet zo goed in, lees: veel eten door de onrust. Gisteren echt een rotdag. Vandaag ietsje beter. Lekker in huis gerommeld. Mealprep, poetsen, opruimen, boodschappen. Zo nog even naar de Kruidvat en dan is de dag wel weer voorbij. 

vrouw92 schreef op 26-05-2024 om 16:15:

helaas nieuw blessureleed, dus even wat rust dit weekend. Ben ik niet zo goed in, lees: veel eten door de onrust. Gisteren echt een rotdag. Vandaag ietsje beter. Lekker in huis gerommeld. Mealprep, poetsen, opruimen, boodschappen. Zo nog even naar de Kruidvat en dan is de dag wel weer voorbij.

Wat naar voor je hoop dat je snel hersteld. Het is wel belangrijk dat je luistert naar je lichaam. Je loopt best grote afstanden wat ik wel begrijp als je oefent voor de vierdaagse van Nijmegen maar kan je lichaam dit wel aan. Soms moet je accepteren dat iets niet voor jouw is weggelegd en moet je afstanden lopen die bij jouw gestel verantwoord zijn.

Zelf dit weekend aan het wandelen in Limburg. Ik geniet van de natuur en heb geaccepteerd dat 12 km in dit landschap voor mij de max is. Oké ik ben wel ongeveer twee keer zo oud als jij en dat maakt deze acceptatie wel makkelijker. Ik loop liever iedere dag minder maar wel zo dat ik zonder blessures de dag erna ook weer kan wandelen. 

Vrijdag gewerkt en daarna door naar schoonouders hun nieuwe appartement, waar we behang aan het trekken zijn geweest 
Man en jongste kind zijn zaterdag weer daar heen geweest 
Oudste kind en ik zijn thuis gebleven, bij de honden 
Ik moest gisterochtend vroeg werken 
Daarna druk met de was en voor het werk 's middags ook nog even die kant op.
Dat heb ik op de fiets gedaan en ben met een omweg door het bos, weer naar huis gefietst 
Vanmorgen uitgeslapen en rustig aan gedaan 
Vanmiddag weer naar schoonouders, want er moesten wat kasten over gebracht worden 
We waren laat thuis, wat pizza's in de oven gegooid 
Honden eruit en er moest nog wat opgeruimd 
Ik zit net, maar eigenlijk is het ook bedtijd, want morgenvroeg om 3 uur gaat de wekker weer.

gisteren gezwommen en hier thuis opgeruimd en schoongemaakt.
Vandaag uitgeslapen en einde van de middag met vriendin tapas gegeten. 

Zometeen de laptop dicht, nog even snel naar de tandarts en boodschappen doen. Lopend: dat wordt een wandeling van ongeveer 2 uur…. 💪🏼
Daarna een glas wijn met mezze, want het is weekend 💃🏻💃🏻💃🏻

Ik heb vanmorgen de kapster thuis gehad om mijn grijze haren te verven, daarna bloed gaan doneren. Was op de fiets dus nu moe en lig nu series te kijken.
Vanavond na het eten even een rondje lopen en even naar de winkel.
Morgen moet ik helaas werken. Zondag geen plannen nog. Misschien dan sporten.

Ik ga ook zo mijn laptop afsluiten, weg bergen en boodschappen doen voor het hele weekend. 

Normaal zou dochter nu zwemles hebben, maar ze heeft de waterpokken. Ze vond het niet leuk dat ze niet mag zwemmen. Als het volgende weekend over is gaan we wel extra vrij zwemmen met haar. Het is wel sneu, want ze had eerst de vijfde ziekte en voor die helemaal weg was dus nu ook de waterpokken. Gelukkig verder niet echt ziek van. Ik denk dat ik haar morgen ook maar niet naar dansles laat gaan. Voor morgen dus maar iets plannen om thuis te doen. Misschien koekjes bakken ofzo. Ze heeft wel al mogen kiezen wat we morgen eten. Het wordt poke bowl met garnalen. 

Hopelijk dat man zaterdag en zondag een betere dag heeft dan vandaag en hij kan gaan opruimen in zijn hobby kamer. Maar we zien het wel. Ik ben blij dat we verder niks op de planning hebben staan.

morgen weer zwemmen, en morgenmiddag moet ik eigenlijk de stad in. Normaal vermijd ik dat op zaterdag maar volgende week gaat het me doordeweeks niet lukken. Dan maar morgen.
Zondag geen plannen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.