Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Weekendplannen

Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af: 

Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.

vrouw92

vrouw92

08-10-2022 om 17:29 Topicstarter

Vanmorgen toch niet gesport, voelde niet goed en was nog erg vroeg. In plaats daarvan rustig opgestart en F1 gekeken. Vervolgens een wandeling naar de stad, dat ging zowaar prima. Mijn pees is geiiriteerd, dus schoenen aan is pijnlijk. In de stad een stuk kaas gehaald en cadeautje voor een collega. Verder rustig aan. Zometeen lekker patat eten en vanavond tv en wat schoonmaken. 

Ook heb ik wat 'onderzoek' gedaan voor een elektrische fiets via het fietsplan. Ik fiets 8km, maar dat is met vaak tegenwind toch best pittig op een gewone fiets. Mijn probleem is alleen dat ik geen schuur heb en de dichtstbijzijnde stalling het station is. Fiets is gevonden, die ga ik binnenkort aanschaffen. Met een fietshoes en de stalling op het station moet het goedkomen. 

Morgen wil ik fietsen naar de Olmenhorst om wat appels en peren te plukken. Het wordt volgens mij prima weer voor een fietstocht van 15km heen en terug. 

Mijn plan voor vandaag was verder met de zolder opruimen maar moest wachten tot de bezorger geweest was met mijn nieuwe computer muis. Gezien we een vlizo hebben en ik die trap echt haat ga ik er zo weinig mogelijk op en af en dus even snel naar beneden voor de bezorger zat er echt niet in. Maar, uiteindelijk toch nog anderhalf uur op zolder bezig geweest en er zijn weer 3 dozen leeg. Het schiet aardig op zo.
Vanavond heel misschien nog even naar een pool club maar ik denk vooral rustig aan doen. Hopelijk morgen vast een deel van het laminaat wat we nog hebben aan de straatkant zetten zodat dat ook weg is. En verder echt zo min mogelijk morgen.

Vandaag weinig gedaan, nichtje sliep hier dus rustig opgestart. Daarna even bijgekletst met ouders van nichtje en toen wat boodschappen gedaan. Kadootjes gehaald, broodmix en een broodbakmachine. Morgen dus opstaan met heerlijk vers brood en morgen ga ik naar het concert van The Backstreet Boys!!! 🥳 echt heel veel zin in! Eerst nog even uit eten bij de Arena ergens en daarna kan het feest beginnen.

In plaats van sporten heb ik 3 keer gewandeld vandaag, het was zulk lekker weer.

Gisteravond had ik een verjaardag. Ze had een boot gehuurd en gingen varen. Dat was super leuk! Halverwege pizza besteld en nadat we de boot ingeleverd hadden nog even de kroeg in. Zij gingen nog door naar een danstoestand maar dan komt mijn energie nog wat tekort na corona (ik vind dat ik het niet echt meer long covid mag noemen omdat het zo goed gaat).
Vandaag een koelkast van MP opgehaald samen met een vriendin. Nadien gewandeld in de stad en uit eten geweest. Ik ben net thuis.
Morgen moet ik mijn ontplofte huis opruimen en schoonmaken, ik denk dat ik mijn hardloopronde van 10K maar over sla. Ook omdat ik bang ben dat ik maandag de energie-klap krijg en dan aan het begin sta van mijn werkweek. Ik ga wel een stuk wandelen in het bos.

Vandaag is het Backstreet Boys dag!! 🥳 Was al vroeg wakker, zoals gewoonlijk. Nu heerlijk op de bank met een kop thee en TLC’s Don’t tell the bride. Heerlijk programma haha! Mijn geurkaars met de geur fresh baked bread staat aan, kan daar zo van genieten. Verder ga ik het lekker rustig aan doen. Ik hoef pas om kwart over 5 bij een vriendin te zijn, dus genoeg tijd om te douchen, mijn haar te fatsoeneren en na te denken over mijn outfit we gaan van tevoren eten bij Jinso, bij de Arena. Daarna maar eens op ons gemak naar de ziggo. Normaal gaan we altijd al op tijd in de rij staan en is het rennen geblazen voor een goed plekje, maar dat laten we nu. We hebben staanplaatsen en zien wel of we nog een beetje naar voren kunnen komen. Eind deze maand gaan we ook nog naar Keulen waar we tickets voor vooraan hebben Wel leuk om ze weer te zien! In 2019 naar 3 shows geweest en toen zouden ze nog terug komen aan het eind van de tour. Maar dat liep even anders natuurlijk 🙈 nu dus eindelijk weer terug! Zin in!!

Have fun, Irregular! 

4O3.gif

Vanmorgen rustig opgestart 
Wel vroeg wakker omdat pup eruit moest.
Maar daarna op mijn gemak ontbijten, douchen en aankleden 
Tussendoor wat tv gekeken 

Vanmiddag gaan we naar een natuurgebied 15 km verderop, wandelen met kinderen en honden

Ik heb gesport, de badkamer en wc gepoetst en vast bloemkoolnasi voor vanavond gemaakt. Dadelijk even douchen en lunchen. We hebben nog een kom soep over van gisteren. En dan naar het theater. We gaan lekker op de fiets.

Uitgeslapen  tot 9uur ( had avonddienst  gisteravond) en toen uitgebreid ontbeten. Nu draait er een wasje, heb een was opgevouwen  en verder doe ik weinig. Wat lezen en nog ff lekker  bankhangen  voor ik naar mijn 2e avonddienst  van de 5 deze week  ga.

ik heb nog een droger vol staan met handdoeken, dus die even opvouwen. En de stofzuiger moet er nog door. En eens bedenken hoe ik de kat stil kan krijgen. 

Marquise schreef op 09-10-2022 om 10:39:

Have fun, Irregular!

4O3.gif

dank je!! Gaat zeker lukken 

mijn weekend is fijn, al heb ik wederom weinig gedaan, maar ik heb dit keer een stuk minder last van het ophogen van mijn medicatie dan de vorige keren. Dus ik zit er wat fitter bij en daardoor extra kunnen genieten van het zonnetje dat door mijn ramen schijnt.
Ook even 400 meter buiten gelopen. Lekker het zonnetje in mijn gezicht en genieten van de bomen die steeds meer herfstkleuren beginnen te krijgen. Daarna wel weer last van tinnitus, dus verder rustig aan doen, maar eerder lukte me dit niet op de tweede dag van een ophoging. Dus hopelijk geeft dit hoop en zijn mijn bijwerkingen snel voorbij 😊

vrouw92

vrouw92

09-10-2022 om 18:42 Topicstarter

Wat fijn, Lollypop! Ik had uiteindelijk een heerlijke dag.. Vanmorgen vroeg opgestaan om F1 te kijken, dat duurde natuurlijk wat langer dan gepland en hoorde pas veel later dat hij wereldkampioen is. Snap er nog steeds niets van. Daarna verder met Oogappels, boodschappen gedaan, deeg voor gevulde speculaas en bananenbrood gemaakt. Vanmiddag veeeeel appels en peren geplukt. Was wel megadruk, maar zo'n lekker zonnetje. 

Ook het fietsen (40km totaal) was een feestje. Onverwachts ook nog bij een collega op de thee geweest en 2 uur gekletst. Nu zit de gevulde speculaas in de oven, straks het bananenbrood en doe ik vanavond niet zoveel meer. 

Uiteindelijk een prima weekend! 

Wij zaten in het theater en dat was leuk. Na het eten net nog even een eindje gaan wandelen. Nu nog even bankhangen en dan op tijd naar bed.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.