Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

Rondstruiner schreef op 20-05-2022 om 10:03:

[..]

Dat doe ik ook wel ja. Mensen knoeien met eten en drinken in de trein.

Ik had zelf ooit een aangepaste bureaustoel op kantoor, en daar zaten ook vlekken op omdat ik er van alles op had geknoeid, koffie, chocomel, sap. Ik zou zelf nooit op een stoel van een ander gaan zitten met allemaal ondefinieerbare vlekken op het zitvlak, dus hoopte dat mensen er af zouden blijven, maar ik vond het echt verbazingwekkend hoeveel collega's toch gewoon die ranzige stoel pakten om op te zitten als ik er niet was.


Wat voor erge ziekte krijg je van opgedroogde/in de zitting getrokken chocomel of koffie?

Ik schrik van sommige reacties, die ik onder smetvrees schaar.
Bijvoorbeeld niet in een hotel durven slapen.  Wat een beperking van mijn leven zou dat zijn...
Of geen broodje durven eten dat op een bank in het OV gelegen heeft.  Wist je dat de meeste bacterien/bacillen, mochten er op die manier sporadisch  een paar binnenkomen,  heel snel door je spijsverteringssysteem worden afgebroken?

Overbodige hygiene is slecht voor een mens.  Om weerstand op te bouwen  zijn bacterien nodig.   Sinds de jaren 50/60 is een aantal ziektes explosief toegenomn 
omdat we iedere bacterie/bacil uitbannen.  Allergieen bijvoorbeeld. En asthma.  In  sommige medische kringen worden zelfs leukemie en reuma met overbodige hygiene in verband gebracht.

amarna schreef op 20-05-2022 om 15:35:

[..]

Wat voor erge ziekte krijg je van opgedroogde/in de zitting getrokken chocomel of koffie?

Geen ziekte en in het ergste geval vlekken in je kleding?

Ik vind het geen prettig idee om er op te zitten in elk geval. 

Rondstruiner schreef op 20-05-2022 om 10:03:

[..]

Dat doe ik ook wel ja. Mensen knoeien met eten en drinken in de trein.

Ik had zelf ooit een aangepaste bureaustoel op kantoor, en daar zaten ook vlekken op omdat ik er van alles op had geknoeid, koffie, chocomel, sap. Ik zou zelf nooit op een stoel van een ander gaan zitten met allemaal ondefinieerbare vlekken op het zitvlak, dus hoopte dat mensen er af zouden blijven, maar ik vond het echt verbazingwekkend hoeveel collega's toch gewoon die ranzige stoel pakten om op te zitten als ik er niet was.


Ik zou er wrs ook gewoon op gaan zitten als het droge vlekken zijn. Wel zou ik overwegen jou een tuitbeker cadeau te doen 😉

amarna schreef op 20-05-2022 om 15:35:

[..]

Wat voor erge ziekte krijg je van opgedroogde/in de zitting getrokken chocomel of koffie?


Wie heeft het over ziektes ?

Ik weet dat het chocomel en sap is, want het is mijn stoel en het zijn mijn vlekken. Maar als ik een stoel met bruine en gele vlekken zie, en ik weet niet wat het is, ga ik er niet op zitten. Gewoon omdat ik het ranzig vind. Heeft verder niets met ziektes te maken.

Meesje schreef op 20-05-2022 om 16:24:

[..]

Ik zou er wrs ook gewoon op gaan zitten als het droge vlekken zijn. Wel zou ik overwegen jou een tuitbeker cadeau te doen 😉

 

De chocomel ging er over heen toen mijn beeldscherm spontaan instortte en omviel, dus daar kon ik niets aan doen. Maar aan de koffie en het sap wel, dus verder zou het geen gek idee zijn

Ja maar stel, je weet niet van wie die stoel is en wat de vlekken zijn. Ga je er dan nog op zitten als het droog is? 

Rondstruiner schreef op 20-05-2022 om 16:55:

[..]


Ja maar stel, je weet niet van wie die stoel is en wat de vlekken zijn. Ga je er dan nog op zitten als het droog is?

Jahoor, ik wel. Ik ga er vanuit dat m’n collega’s zindelijk zijn. 

amarna schreef op 20-05-2022 om 15:57:

Ik schrik van sommige reacties, die ik onder smetvrees schaar.
Bijvoorbeeld niet in een hotel durven slapen. Wat een beperking van mijn leven zou dat zijn...
Of geen broodje durven eten dat op een bank in het OV gelegen heeft. Wist je dat de meeste bacterien/bacillen, mochten er op die manier sporadisch een paar binnenkomen, heel snel door je spijsverteringssysteem worden afgebroken?

Overbodige hygiene is slecht voor een mens. Om weerstand op te bouwen zijn bacterien nodig. Sinds de jaren 50/60 is een aantal ziektes explosief toegenomn
omdat we iedere bacterie/bacil uitbannen. Allergieen bijvoorbeeld. En asthma. In sommige medische kringen worden zelfs leukemie en reuma met overbodige hygiene in verband gebracht.

Hé Amarna, ben je ook overgestapt?

We beginnen met z'n allen toch wel een generatie van sneeuwvlokjes te worden hè? Mijn onderkaak ligt hier soms op de grond vanwege alles wat een hoop mensen vies vinden.
Een kennis van mij gaat zo ver dat ze haar kinderen geen fruit met plekjes laat eten, want "dat is vies". In plaats dat ze die er in geval nou afsnijdt, maar nee, het is aangetast en dus onveilig.

Ik denk wel eens: ga met z'n allen eens lekker een tijdje in Indonesië wonen. Wel even opletten natuurlijk, maar ik ben na al die keren nog nooit ziek gewonden en echtgenoot ook niet. Hier thuis ben ik ook geen schoolvoorbeeld van hygiëne, maar ook mijn gasten hebben nog nooit ergens last van gehad.

Ik ben een groot voorstander tegenstander natuurlijk, excuses, van de 'iiieeeuww'-cultuur.

Maanlicht schreef op 12-05-2022 om 22:49:

[..]

Dat is niet ranzig vind ik maar wel niet aan te raden met het oog op residu’s van pesticiden.

Wat ik me dan afvraag: als het er met eventjes afspoelen onder de kraan vanaf zou gaan, dan zou een boer toch na elke keer opnieuw pesticiden moeten spuiten? Of denk ik verkeerd? 

Dewi-Sri schreef op 20-05-2022 om 18:00:

We beginnen met z'n allen toch wel een generatie van sneeuwvlokjes te worden hè? Mijn onderkaak ligt hier soms op de grond vanwege alles wat een hoop mensen vies vinden.
Een kennis van mij gaat zo ver dat ze haar kinderen geen fruit met plekjes laat eten, want "dat is vies". In plaats dat ze die er in geval nou afsnijdt, maar nee, het is aangetast en dus onveilig.

Ik denk wel eens: ga met z'n allen eens lekker een tijdje in Indonesië wonen. Wel even opletten natuurlijk, maar ik ben na al die keren nog nooit ziek gewonden en echtgenoot ook niet. Hier thuis ben ik ook geen schoolvoorbeeld van hygiëne, maar ook mijn gasten hebben nog nooit ergens last van gehad.

Ik ben een groot voorstander van de 'iiieeeuww'-cultuur.

Wat een voedselverspiller die vriendin van jou. Nu de boodschappen steeds duurder worden denk ik steeds sneller: kan nog wel.  Plekje wegsnijden en opeten. Alleen de champignons die vanmiddag achter de auto op de parkeerplaats vielen heb ik weggedaan.  Bakje stuk, alles onder de blubber en geplet onder de bus vaatwaspoeder. Daar viel echt niks meer van te maken. 

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2022 om 17:52:

[..]

Hé Amarna, ben je ook overgestapt?

Ja!  Ik kreeg een melding van Dpg-media over privacy al dagen niet weg en was het helemaal zat!  Het account hier had ik al maar nog nooit gebruikt. Veel bekende namen hier! 

Apiejapie schreef op 20-05-2022 om 18:08:

[..]

Wat ik me dan afvraag: als het er met eventjes afspoelen onder de kraan vanaf zou gaan, dan zou een boer toch na elke keer opnieuw pesticiden moeten spuiten? Of denk ik verkeerd?

Die breken onder invloed van licht en zuurstof in 6 weken af. Daarom spuiten ze ook niet vlak voor of vlak na regen.

amarna schreef op 20-05-2022 om 20:20:

[..]

Ja! Ik kreeg een melding van Dpg-media over privacy al dagen niet weg en was het helemaal zat! Het account hier had ik al maar nog nooit gebruikt. Veel bekende namen hier!

Ik vind het ook leuk om jou hier te zien. Ik was Blondie.

IrritatingRam15

IrritatingRam15

21-05-2022 om 01:19

bieb1963 schreef op 20-05-2022 om 13:46:

Wat dan wel weer grappig is: mijn moeder is echt, echt, echt extreem onhygiënisch in diengen. Bevroren kip rustig in de zon laten ontdooien..., gore vaatdoekjes worden de hele week gebruikt, aanrecht altijd goor (en áls er even een lap over gaat, dan is dat het gore vaatdoekje, wat er al een week ligt). Echt erg. Als kind was ik daar uiteraard niet mee bezig. Maar.... en dat is de moraal van het verhaal: ik ben eigenlijk nooit ziek, niet bepaald vatbaar. Dus, dat geeft toch een beetje te denken.

Dit is precies wat ik al eerder aanhaalde met het verschil tussen mijn buurjongen vroeger en mij.

Ik geloof er ook heilig in dat je resistent moet leren worden al van jongs af aan (100% resistent kan nooit even voor de duidelijkheid) voor bepaalde dingen en dat leert je lichaam niet door overdreven schoon te zijn.


Leuk dit soort topics wel Wat het me wel duidelijk maakt is dat wát iemand vies vind (behalve de normale dingen als plas, poep etc) vooral in iemands hoofd zit door téveel nadenken over iets óf doordat het een vieze associatie uit een voorval ooit lijkt te zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.