Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

Tickel schreef op 12-05-2022 om 22:40:

[..]

Jawel. Maar daar zie ik de spetters op.

Maar mij maakt het niet uit of je een matje hebt of niet.

Als er nu iets extra is waar ik allergisch voor ben is het zo'n idiote wc-mat die daar waarschijnlijk al 3 eeuwen ligt.

Net zoals tapijt in een badkamer.

Sassenach

Sassenach

12-05-2022 om 22:45 Topicstarter

Dat badmatje houdt de gemoederen wel bezig zie ik. 

Ik ben ook ranzig, zit hier aardbeien rechtstreeks uit het doosje te eten

Maanlicht schreef op 12-05-2022 om 22:35:

Mijn man ging op reis eens naar een openbaar toilet en wou zijn rugzak niet afdoen en aan mij geven. Daar werd ik een beetje nerveus van.
Sowieso stop ik alle rugzakken en tassen na een reis in de wasmachine. Tot herbuikbare boodschappentassen toe

Wauw, ik was mijn rugzak echt nooit, tenzij er iets van drinken gelekt heeft of dat hij echt vies is. Ik gebruik hem voor het werk, zet hem daar op de grond, gooi hem over mijn schouders, leg hem op de terugreis in de auto op de passagiersstoel naast me en hij ligt ook regelmatig op mijn bank, stoel of eettafel. Ook op vakantie gaat hij mee en ook als ik dan ergens naar het toilet moet. Hooguit dat ik hem na een vakantie even uitklop om het achtergebleven zand eruit te krijgen. Maar mijn huidige rugzak heb ik na 2 jaar nog steeds niet gewassen. 

Ben ik dan heel vies?

nlies schreef op 12-05-2022 om 22:45:

Ik ben ook ranzig, zit hier aardbeien rechtstreeks uit het doosje te eten

Eet smakelijk! 

nlies schreef op 12-05-2022 om 22:45:

Ik ben ook ranzig, zit hier aardbeien rechtstreeks uit het doosje te eten

Dat is niet ranzig vind ik maar wel niet aan te raden met het oog op residu’s van pesticiden.

op een wc gaan zitten waar net een ander op heeft gezeten. Zo’n warme bril…..
Vind ik ook vies van mijn eigen kinderen. 

Maanlicht schreef op 12-05-2022 om 22:49:

[..]

Dat is niet ranzig vind ik maar wel niet aan te raden met het oog op residu’s van pesticiden.

die zitten al zover in de schil, dat wassen niet helpt

Maanlicht schreef op 12-05-2022 om 22:49:

[..]

Dat is niet ranzig vind ik maar wel niet aan te raden met het oog op residu’s van pesticiden.

Het wordt juist wel aangeraden. Aardbeien zijn zo kwetsbaar dat ze van wassen al achteruit gaan.

MissBobby schreef op 12-05-2022 om 22:52:

op een wc gaan zitten waar net een ander op heeft gezeten. Zo’n warme bril…..
Vind ik ook vies van mijn eigen kinderen.

Dat herken ik wel, dat vind ik ook niet fijn voelen. Gek eigenlijk, want ik vind het maar niets als de vloer koud aanvoelt en vind de stoelverwarming in de auto bij koud weer heerlijk. Maar een warme wcbril..  

Oh, ik heb smetvrees als ik dit topic moet geloven 🥺

Koffer op bed, nee!! Ik zie gewoon poep aan wieltjes voor me nu 😩

Handen wassen voor het eten of na het plassen (of als je gewoon ergens van buiten naar binnenkomt) ook bij een koekje ja 

Katten zijn schatten! Maar niet op m’n bed en na het aaien zeker handen wassen (dat voelt toch vies? Of heb ik extreem vieze katten?) 

kunstgebitten dan weer geen ervaring mee
Maar dat klinkt als horror! Zeker warm 😣

Ik wilde dus “fruit eten zonder te wassen” erin gooien, maar lees nu dat het bij aardbeien zelfs niet de bedoeling is?!  

Deuren openen in de supermarkt doe ik met een pink en laat m’n kont hem verder open duwen 
Direct buiten ontsmetten 

Openbare toiletten doe ik niet aan 
En dat kan voor problemen en een “ommetje” zorgen (of een eventuele boete 😌) 

(Teen)nagels buiten de badkamer knippen of ineens naast me gaan zitten vijlen - why? 😭

Poep, plas en kots opruimen (van een ander) vind ik dan weer niet zo vies
En als ik naar m’n vloer kijk die al 3 dagen niet gedweild of gezogen is, komt smetvrees niet in mij op

Maar als ik dit topic moet geloven…  

MMcGonagall schreef op 12-05-2022 om 22:57:

[..]

Het wordt juist wel aangeraden. Aardbeien zijn zo kwetsbaar dat ze van wassen al achteruit gaan.

Aardbeien bevatten vaak bovengemiddeld veel resten pesticiden, als je die wil verwijderen moet je toch echt wassen , liefst met zuiveringszout… Daar worden ze inderdaad niet mooier van, het is een keuze

Ik vind vloerbedekking in huizen ook erg vies en ben ook vies van vloerkleden. Matjes in wc en badkamer al helemaal de  horror.  

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

13-05-2022 om 07:14

Nera schreef op 12-05-2022 om 22:26:

[..]

We hebben hier thuis ook weleens discussies over wat wel of niet smetvrees is. Maar ik leef met een man die het niet raar vindt om bijvoorbeeld een vaatdoekje over de vloer te halen en daarna weer op het aanrecht te gebruiken. Of hij snijdt kip op dezelfde plank als groente. Als ik dan protesteer, heb ik volgens hem al smetvrees. Terwijl dat volgens mij gewoon normale hygiënische regels zijn toch?

Maar dat ik schoonmaakdoekjes etc. niet samen met ondergoed in de wasmachine wil hebben, en heel bewust nadenk over met welk deel van mijn hand ik wat aanraak, is waarschijnlijk wel richting smetvrees. Alleen nog lang niet extreem, kan veel erger.

Dat programma heb ik ook gezien en het viel mij op dat er geen logica in smetvrees zit. Iedereen heeft weer zijn eigen onderdeel waar de focus op ligt. Ik kan me herinneren dat er een meisje al haar spullen ging afwassen op het toilet van een vliegveld. Maar vervolgens legde ze die spullen wel weer neer naast de wasbak daar. Dat klopt dan niet, want waarom is dat dan niet vies.

Ik doe iets soortgelijks in minder ernstige vorm. Sommige dingen zijn heel belangrijk, maar ik heb ook dingen schoongemaakt bij anderen thuis waar sommige mensen echt bij weg zouden lopen.

Dan leer je hem om de plank om te draaien zodat hij in elk geval op de schone kant werkt.

dat van die kip heeft niets met hygiëne te maken, die rauwe kip is gewoon gevaarlijk dus dat is gewoon erg dom 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.