Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

Nera schreef op 18-05-2022 om 15:54:

[..]

Bij mij komt het door wat ze wel eens op tv laten zien in keukens of hotelkamers e.d. Dat ze dan met een speciale lamp/camera zichtbaar maken waar bacteriën zitten. Je ziet dat dan als een blauw laagje. Ik heb daarvan overgehouden dat ik denk in laagjes. Dus als ik iets aanraak wat een laagje heeft, zit het aan mijn handen en breng ik het weer over op andere dingen.

Gelukkig lukt het me om hierin niet teveel door te slaan. Dan zou ik mijn werk ook niet meer goed kunnen doen, want dan blijf ik bezig. Ik laat heel veel denkbeeldige laagjes dan maar zitten, maar het zit wel in mijn hoofd.

Toch vind ik de gedachte niet helemaal ongegrond, omdat het er in die programma's toch over gaat dat waar een blauw laagje zit, niet goed is schoongemaakt.

Dat is volgens mij UV licht en zijn lichaamssappen (heel vaak urine in badkamers bijvoorbeeld).

Voor de echte smetvrezers onder ons:
NIET VERDER LEZEN

Ik was vandaag vrijwilliger bij een evenement voor basisscholen in onze gemeente.  Op een groot parkeerterrein van een leegstand kantoorgebouw.  Gebouw staat al meer dan een half jaar leeg.  Via via hadden we een sleutel van een afdeling op de begane grond, zodat wie echt naar het toilet moest, dat wel kon. 
Zelf ben ik halverwege toch ook maar even gegaan (7 uur opbouwen  en na 12.30 afbreken ging ik niet redden zonder toilet) geen licht wel water gelukkig.  Maar ik heb dus op het niet al te frisse toilet gezeten.  Blijven hangen in donker leek me niet zo'n goed idee. 
Blik op oneindig en verstand op nul zullen we maar zeggen. 

Wat ik echt onhygiënisch vind: mensen die hun telefoon meenemen naar de wc. 
Bwah! Echt smerig vind ik het.

Als mensen een vliegenmepper op tafel hebben liggen.

zwaankip schreef op 18-05-2022 om 17:31:

Wat ik echt onhygiënisch vind: mensen die hun telefoon meenemen naar de wc.
Bwah! Echt smerig vind ik het.

En het gebeurt vaak, omdat velen m in hun achterzak hebben zitten. En dan soms - PLONS

zwaankip schreef op 18-05-2022 om 17:31:

Wat ik echt onhygiënisch vind: mensen die hun telefoon meenemen naar de wc.
Bwah! Echt smerig vind ik het.

Nou inderdaad, meestal gaat mijn telefoon niet mee maar vanochtend toch maar wel gedaan.  Veilig in de zak van mijn jas samen met de andere waardevolle dingen die ik bij me had. Even achterlaten bij een wildvreemde leuk me niet zo'n goed idee. 

Achteraf een verstandig idee. Had ik iets van licht. 

Wilgenkatje- schreef op 18-05-2022 om 19:18:

[..]

En het gebeurt vaak, omdat velen m in hun achterzak hebben zitten. En dan soms - PLONS

Soms kan dat niet anders. Als jij ergens alleen bent (winkel, winkelcentrum, stad, museum, lunchroom enz enz) en je moet naar het toilet, dan zul je toch echt alles wat je bij je hebt .een moeten nemen. Dat zit dan in een tas(je) of los in je zakken. Kan je moeilijk ergens neer leggen....

Ik ben nog maar op pagina 4, maar als ik dit lees ben ik ook een viespeuk.
Wel een leuk topic om te volgen!

Kleren die iemand in het OV aan heeft gehad niet op bed leggen? Zou ik echt niet over inzitten mocht iemand dat wel doen.
Als ik een stuk koek buiten in m'n tuin laat vallen; ik eet het gewoon op hoor, tenzij het in een hoop zand/aarde valt natuurlijk.
Koffer op m'n bed leggen; doe ik ook
Ik vraag me trouwens ook niet af wat er allemaal op de bank/stoel is gebeurt bij vrienden. Anders zou je nergens meer kunnen zitten!
Handen wassen voor het eten; nee, doe ik ook niet..

Ik ben een enorme viezerd zo te lezen. 
koffer op bed: check
Schoenen aan in huis: check
Gedragen kleding op bed: check
Vaatdoekje langer dan 1 dag op aanrecht: check
Wat ik dan wel weer goor vind is een handdoek waar je je mee afdroogt na het douchen meer dan 1 keer gebruiken. 

ik moest gisteren wel aan jullie denken hoor! Ik zat in de trein met een korte broek. Benen dus op de zitting. En toen ik thuis was heb ik niet gedoucht maar ben gelijk m’n bed in gegaan. 

Wattenbolleke schreef op 20-05-2022 om 07:00:

ik moest gisteren wel aan jullie denken hoor! Ik zat in de trein met een korte broek. Benen dus op de zitting. En toen ik thuis was heb ik niet gedoucht maar ben gelijk m’n bed in gegaan.

Wow, yolo 😆. 
Grappig topic, ik krijg er alleen wel steeds meer smetvrees door 🤣.

Wattenbolleke schreef op 20-05-2022 om 07:00:

ik moest gisteren wel aan jullie denken hoor! Ik zat in de trein met een korte broek. Benen dus op de zitting. En toen ik thuis was heb ik niet gedoucht maar ben gelijk m’n bed in gegaan.

Ik heb iemand gekend die op een theedoek ging zitten in de trein.

Dan moet je wel onthouden op welke kant je hebt gezeten. En waar laat je hem als je uitstapt?

Miepjecody schreef op 20-05-2022 om 07:56:

[..]

Ik heb iemand gekend die op een theedoek ging zitten in de trein.

Dan moet je wel onthouden op welke kant je hebt gezeten. En waar laat je hem als je uitstapt?

In een korte broek of rok kan ik me daar iets bij voorstellen. Niet vanwege hygiëne maar omdat het zo plakt aan de benen.

Sassenach schreef op 17-05-2022 om 20:52:

[..]

Een koffer op het bed heb ik altijd al onhygiënisch gevonden. Maar ik kan me best voorstellen dat corona een verschuiving heeft gecreëerd op wat mensen wel/niet vies vinden.

Een koffer op bed heb ik nooit vies gevonden. Maar ik heb een backpack en die raakt de grond nauwelijks, altijd op m'n rug of op n stoel.

Wat wel ontzettend goor vind; mensen die hun hond op bed laten slapen. Gatverdamme 🤦

Miepjecody schreef op 20-05-2022 om 07:56:

[..]

Ik heb iemand gekend die op een theedoek ging zitten in de trein.

Dan moet je wel onthouden op welke kant je hebt gezeten. En waar laat je hem als je uitstapt?

Hahaha geweldig! 

Nee ik neem geen doekje mee om op te zitten, maar inspecteer wel eerst uitgebreid de zitplaats, staat het me niet aan, zoek ik iets anders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.