Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

Wilgenkatje- schreef op 17-05-2022 om 11:50:

Ik lees nog niemand die gruwelt van in een pashokje kleding (ook badkleding, lingerie) passen??

Dat komt omdat ik dat niet doe : shop bijna alles online. Heel sporadisch (met jeans) die wil ik nog wel eens passen in de winkel, maar de gedachte dat iemand anders de broek al heeft aan gehad....

Zilver_gray schreef op 17-05-2022 om 11:53:

[..]

Dat komt omdat ik dat niet doe : shop bijna alles online. Heel sporadisch (met jeans) die wil ik nog wel eens passen in de winkel, maar de gedachte dat iemand anders de broek al heeft aan gehad....

Maar wat je online shopt kan toch ook al eens eerder zijn gepast en geretourneerd? Of doe je gewoon net of dat niet zo is ?

Ik vind alleen een badpak of bikini passen echt heel vies. Soms met zo'n ranzig plasticje in het kruis. Gelukkig hou ik niet zo van zwemmen en/of zonnen, dus ik doe heel lang met mijn bikini/badpak.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

17-05-2022 om 12:26

Rondstruiner schreef op 17-05-2022 om 12:20:

[..]

Maar wat je online shopt kan toch ook al eens eerder zijn gepast en geretourneerd? Of doe je gewoon net of dat niet zo is ?

.....


Het schijnt dat geretourneerd spul vaak gewoon weggegooid wordt


Rondstruiner schreef op 17-05-2022 om 12:20:

[..]

Maar wat je online shopt kan toch ook al eens eerder zijn gepast en geretourneerd? Of doe je gewoon net of dat niet zo is ?

Ik vind alleen een badpak of bikini passen echt heel vies. Soms met zo'n ranzig plasticje in het kruis. Gelukkig hou ik niet zo van zwemmen en/of zonnen, dus ik doe heel lang met mijn bikini/badpak.

Geretourneerd spul wordt vernietigd volgens mij. 

Nera schreef op 17-05-2022 om 12:26:

[..]


Het schijnt dat geretourneerd spul vaak gewoon weggegooid wordt


Een deel ervan ja, bij sommige bedrijven veel. Bij Amazon 40% was geloof ik de uitkomst bij een onderzoek in het VK. 

Maar heus niet alles, en ook niet overal gelukkig. Ik bestel zelden online, maar heb wel eens schoenen teruggestuurd na passen, nou die zijn nog gewoon als nieuw hoor. Daar ziet niemand iets aan. Zo zijn natuurlijk veel meer mensen. 

Als je bij Zalando bijvoorbeeld de melding "geef me een seintje" aanzet als iets is uitverkocht in jouw maat, is het volgens mij vaak zo dat er iets geretourneerd is als er opeens weer één beschikbaar is.


Soms worden zulke partijen ook opgekocht door handelaren die het weer naar het buitenland verschepen, en het gedeelte waar  de verkopers daar niet genoeg op verdienen belandt op de kleding bult waar tussen arme mensen en hun kinderen proberen er nog iets van brood aan te verdienen.

ANP-438803068-Cropped-600x338.jpg

MidasWolf schreef op 17-05-2022 om 12:42:

Soms worden zulke partijen ook opgekocht door handelaren die het weer naar het buitenland verschepen, en het gedeelte waar de verkopers daar niet genoeg op verdienen belandt op de kleding bult waar tussen arme mensen en hun kinderen proberen er nog iets van brood aan te verdienen.

ANP-438803068-Cropped-600x338.jpg

Daar was laatst een programma over op tv, maar dat is voornamelijk onze tweedehands troep dacht ik, dat in de kledingcontainers wordt gegooid. En dat is echt gewoon kapotte en vieze zooi dat wij daar dumpen vaak. Schandalig. Bij Amazon werd het vernietigd las ik.

Maar dat is allemaal nogal off topic.

Rondstruiner schreef op 17-05-2022 om 12:45:

[..]

Daar was laatst een programma over op tv, maar dat is voornamelijk onze tweedehands troep dacht ik, dat in de kledingcontainers wordt gegooid. En dat is echt gewoon kapotte en vieze zooi dat wij daar dumpen vaak. Schandalig. Bij Amazon werd het vernietigd las ik.

Maar dat is allemaal nogal off topic.

Klopt off topic inderdaad , hierbij zal ik het verder laten. Ik wou alleen zeggen dat zulke ladingen soms ook opgekocht worden, en deels helaas ook vernietigd. 

Zilver_gray schreef op 17-05-2022 om 12:32:

[..]

Geretourneerd spul wordt vernietigd volgens mij.

Dat komt voor maar lang niet alles hoor. Ik shop ook veel online en krijg regelmatig shirtjes aangeleverd die duidelijk door iemand zijn opgevouwen na het passen. Geen fabrieksmethode zeg maar. Of twee dezelfde shirtjes in 2 verschillende soorten plastic zakken.

Rondstruiner schreef op 17-05-2022 om 12:36:

[..]

Een deel ervan ja, bij sommige bedrijven veel. Bij Amazon 40% was geloof ik de uitkomst bij een onderzoek in het VK.

Maar heus niet alles, en ook niet overal gelukkig. Ik bestel zelden online, maar heb wel eens schoenen teruggestuurd na passen, nou die zijn nog gewoon als nieuw hoor. Daar ziet niemand iets aan. Zo zijn natuurlijk veel meer mensen.

Als je bij Zalando bijvoorbeeld de melding "geef me een seintje" aanzet als iets is uitverkocht in jouw maat, is het volgens mij vaak zo dat er iets geretourneerd is als er opeens weer één beschikbaar is.


Dat laatste is inderdaad waar. Is bij Wehkamp ook zo.

Ik ben echt heel verbaasd dat mensen het vies vinden om kleding te passen... Waarom vind je dat vies dan?

Lieveheersbeest schreef op 17-05-2022 om 13:37:

Ik ben echt heel verbaasd dat mensen het vies vinden om kleding te passen... Waarom vind je dat vies dan?

Snap ik ook niet. Je koopt nooit volledig nieuwe kleding. Passen is nu eenmaal noodzakelijk en of je dan online koopt en thuis past of in een winkel maakt niks uit.

Herfstappeltaart schreef op 17-05-2022 om 13:34:

[..]

Dat komt voor maar lang niet alles hoor. Ik shop ook veel online en krijg regelmatig shirtjes aangeleverd die duidelijk door iemand zijn opgevouwen na het passen. Geen fabrieksmethode zeg maar. Of twee dezelfde shirtjes in 2 verschillende soorten plastic zakken.

Ik heb (tot zover ik weet tenminste) nog geen gedragen kleding ontvangen bij een bestelling.

Lieveheersbeest schreef op 17-05-2022 om 13:37:

Ik ben echt heel verbaasd dat mensen het vies vinden om kleding te passen... Waarom vind je dat vies dan?

"vies" vinden is misschien een groot woord, ik vind het idee niet fijn. Wat ik wel ronduit smerig vind is kleding in winkels waar een zware "okselzweet" geur in zit. 

Ben toch geen uitzondering daarin?

Ik vind niet het passen vies (wel bij badkleding), maar de pashokjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.