Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-05-2022 om 16:28

Wasgij schreef op 16-05-2022 om 15:30:

[..]

Ik werk dus in de zorg, en ik vind andermans ontlasting en braaksel ook echt wel vies. Maar hoe fijn is het voor degene die dat ongelukje heeft gehad, dat je weer lekker fris gewassen en verschoond wordt. Daar doe ik het voor. Je zal zelf maar in die situatie zitten, denk ik dan altijd maar, dan ben je ook heel blij als iemand je helpt.

Ik zeg toch ook dat ik er respect voor heb als je dat kunt.

Miepjecody schreef op 13-05-2022 om 12:53:

[..]

Poeh het lijkt me ingewikkeld om zo te leven.

Ik doe gewoon waar ik op dat moment behoefte aan heb.

Denk je dat je die bacteriën niet op je krijgt als je in de supermarkt loopt? Als je het deurtje van die vitrine open doet? Of ontsmet je iedere minuut? Als je het na de supermarkt schoon maakt heb je in die tijd ook echt wel je broek of jas aangeraakt hoor.

Gooi je dat meerdere keren per dag in de was?

Dit! Mensen vinden die vitrinedeurtjes vies maar ze vergeten dat elk artikel dat ze kopen door tig handen/vingers aangeraakt werd. 

Zelf ontsmet ik mijn handen voordat ik de supermarkt binnenga en nogmaals wanneer ik de supermarkt verlaat. Echt niet dat ik tijdens het boodschappen doen 100x mijn handen ga ontsmetten!

zwaankip schreef op 16-05-2022 om 19:57:

[..]

Dit! Mensen vinden die vitrinedeurtjes vies maar ze vergeten dat elk artikel dat ze kopen door tig handen/vingers aangeraakt werd.

Zelf ontsmet ik mijn handen voordat ik de supermarkt binnenga en nogmaals wanneer ik de supermarkt verlaat. Echt niet dat ik tijdens het boodschappen doen 100x mijn handen ga ontsmetten!

Echt niet dat ik elke keer mijn handen ontsmet als ik de winkel in ga en er weer uit. Deed je pre-corona ook niet, waarom nu wel? 

zwaankip schreef op 16-05-2022 om 19:57:

[..]

Dit! Mensen vinden die vitrinedeurtjes vies maar ze vergeten dat elk artikel dat ze kopen door tig handen/vingers aangeraakt werd.

Zelf ontsmet ik mijn handen voordat ik de supermarkt binnenga en nogmaals wanneer ik de supermarkt verlaat. Echt niet dat ik tijdens het boodschappen doen 100x mijn handen ga ontsmetten!

Wat stoer. Ik ontsmet ze überhaupt niet. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-05-2022 om 20:08

Miepjecody schreef op 15-05-2022 om 12:26:

[..]

Waarom zou je niet met je onderbroek van overdag kunnen slapen?

Omdat ik dat vies vind. Je gaat meerdere keren per dag naar de wc. De temperatuur in je onderbroek is vrij hoog. Sommige mensen lekken nogal eens (denk aan vrouwen die af en toe urine verliezen nadat ze ooit een bevalling hebben doorgemaakt, aan mannen die staand plassen en alleen een beetje droogliepen, of aan vrouwen met afscheiding). Lekker hoor om met diezelfde onderbroek te gaan slapen. 

Helena71 schreef op 15-05-2022 om 05:42:

Niet elke dag douchen.
Kleding vaker dan twee keer dragen.
Met je onderbroek van overdag ook gaan slapen.

Eén van mijn kleinkinderen màg niet eens elke dag douchen/ in bad. Dit op aanraden van de dermatoloog. Hoezo is zo'n kind dan onhygiënisch? 

Kleding vaker dan 2 dagen dragen: ondergoed, sokken, bovenkleding wordt hier ook elke dag proper aangetrokken. Toch gebeurt het wel , zeker in de wintermaanden, dat een jeansbroek hier 3  dagen gedragen wordt.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-05-2022 om 20:16

zwaankip schreef op 16-05-2022 om 20:14:

[..]

Eén van mijn kleinkinderen màg niet eens elke dag douchen/ in bad. Dit op aanraden van de dermatoloog. Hoezo is zo'n kind dan onhygiënisch?

Kleding vaker dan 2 dagen dragen: ondergoed, sokken, bovenkleding wordt hier ook elke dag proper aangetrokken. Toch gebeurt het wel , zeker in de wintermaanden, dat een jeansbroek hier 3 dagen gedragen wordt.

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor. Ik geef aan wat ik niet hygienisch vind. Ik zeg niet dat dat ook zo is. En ik vind twee keer iets dragen meer dan voldoende. Prima als een ander langer eenzelfde broek draagt. 

En ik had het overigens niet over kinderen, maar over volwassenen. Sterker nog, mijn eigen dochter gaat niet eens elke dag onder de douche. Vanwege haar huid inderdaad. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-05-2022 om 20:29

Meesje schreef op 16-05-2022 om 20:04:

[..]

Wat stoer. Ik ontsmet ze überhaupt niet.

Nee ik ook niet, ik vind dat echt onzin. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-05-2022 om 21:12

zwaankip schreef op 16-05-2022 om 19:57:

[..]

Dit! Mensen vinden die vitrinedeurtjes vies maar ze vergeten dat elk artikel dat ze kopen door tig handen/vingers aangeraakt werd.

Zelf ontsmet ik mijn handen voordat ik de supermarkt binnenga en nogmaals wanneer ik de supermarkt verlaat. Echt niet dat ik tijdens het boodschappen doen 100x mijn handen ga ontsmetten!

Mn vriendin poetst de boodschappen af zodra we ze in de koelkast of voorraad zetten, deed ze allang voor corona.

Mug schreef op 16-05-2022 om 20:29:

[..]

Nee ik ook niet, ik vind dat echt onzin.

Ik probeerde in coronatijd altijd dat desinfectie spul te ontlopen bij winkels. Helaas werden bij de Appie de winkelwagentjes door het personeel gereinigd en dan kreeg je zo'n ding met een nog natte greep in handen gedrukt, dat vond ik zo vies. 

En als ik niet aan dat desinfecteren ontkwam, kreeg ik daarna altijd juist de behoefte om met mijn handen door wat aarde te wroeten. 

Als ik over bepaalde dingen gedetailleerd nadenk dan vind ik ook veel dingen “vies” maar ik denk er bewust niet teveel over na. In de praktijk kan ik veel hebben. Met schoenen en honden in huis, op vloerkleden en banken. Met kleding en koffers op bed. Wc bril open en nog meer dingen die ik hier lees. Ik plas ook op Dixie’s en openbare toiletten. Wel met een laagje papier erop en zoveel mogelijk met de elleboog de deur open. Dan is het voor mij prima. 
Ik ontsmet geen dingen dat vind ik behoorlijk onzin. 
Waar ik zeker op let is kip op de snijplank en vaatdoeken verwissel ik dagelijks. 
Kleding, handdoeken en beddengoed was ik ook vaak. Niet omdat ik het onhygiënisch vind maar gewoon omdat ik hou van schone verse was. 
Wat ik wel een vies idee vind is het bed van hotels en vakantiehuisjes. Ik neem geen extra maatregelen maar lekker vind ik het niet daarom kampeer ik Graag. 

Edit: Ik ben ergens halverwege het lezen vergeten dat het over hygiënisch ging, niet vies. Jammer dan, ik laat mijn wall of text lekker staan en heb al genoeg pinda capaciteit verspeelt om er verder over na te denken

Ik vind niet heel snel vies van vieze dingen, wel van niet per definitie vieze dingen. Ik eet rustig dingen van de grond, zowel bij mij thuis als buiten. Handdoeken gebruik ik 2 of 3 keer, net hoe me uit komt. Bloed, ingewanden, etcetera vind ik ook niet vies. Ik douche niet elke dag, ik was me wel elke dag. Ik was niet mijn handen als ik naar de supermarkt of zo ben geweest of voor het koken. Wel als ik rauw vlees heb aangeraakt of iets at vieze handen geeft (looking at you ui). Paarden mest en andere herbivoren mest doet me niks (poep van alles wat geen herbivoor is vind ik wel goor, ik ga kokhalzen van een kattenbak waar zo’n drol in ligt. Die geur! Bah).

Openbare wc’s vind ik wel heeeeeel vies, daar ga ik ook niet op zitten tenzij het echt niet anders kan (grote boodschap lukt me niet al benen trainend). Dixies staan heel hoog in mijn ergste dingen die er bestaan lijstje. Tweedehands spullen en kleding vind ik ook vies. En honden en katten met hun stinkende lijf en poepgat op bank, bed en aanrecht. Of gelikt worden door zo’n beest, getver. Helemaal als het over het gezicht is. In de categorie nasty vallen ook konijnen die hun eigen poep eten. Ik kan dat gesmak en die aanblik niet uit staan. Helemaal als het dan ook nog eens binnen kakt of kotst. Ik vind openbare bedden en badkamers en vloeren altijd vies om in te slapen, te badderen en overheen te lopen (maar niet om van te eten ironisch genoeg, ik vind het idee van vieze vloer tegen voeten erger dan vieze vloer op mijn chip je die daarna het maagzuur in gaat). En van die vissen in een vis zaak die er nog uit zien als vissen (dus met kop met oogjes en staart), daar krijg ik echt de kriebels van. Een moeder diede ranzige snoet van haar kind schoon veegt of een levend wezen (mens, dier) met snotneus vind ik ook heel vies, Dan wil ik echt weg kijken. Zonnebrand (of bodylotion of zo) vind ik ook echt de horror, dat plakkerige. Helemaal in combinatie met zand of stof, en helemaal als het van dat witte zonnebrand is. En haar mousse. Dat dotje schuim en dan die glimmende krulletjes die je ervan krijgt, bah! En gel is ook nasty.

Caramelzeezoutchocola schreef op 16-05-2022 om 11:39:

En dan woon ik nog wel op een boerderij met paarden, schapen, varken, kippen ( kippenstront is ook zo goor), honden , katten en half opgevreten muizen😂

Dat is dan wel weer heel bijzonder, hoe je dat uithoudt

Ik lees nog niemand die gruwelt van in een pashokje kleding (ook badkleding, lingerie) passen??

Wilgenkatje- schreef op 17-05-2022 om 11:50:

Ik lees nog niemand die gruwelt van in een pashokje kleding (ook badkleding, lingerie) passen??

JA. OOK VIES. Daarom shop ik lekker online.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.