Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

Miepjecody schreef op 15-05-2022 om 12:45:

[..]

Na zwemmen vind ik niet hetzelfde

Oke, uitgebreide uitleg voor jou dan: een onderbroek van overdag vind ik 's nachts broeierig en vies. Daarbij douche ik voor het slapengaan dus trek ik een schone aan. Maar mocht dat om de een of andere reden  niet zo zijn, omdat ik bijvoorbeeld 's middags gedoucht heb, dan vind ik het niet prettig om 's nachts dezelfde onderbroek te blijven dragen. Degene die ik 's nachts aangehad heb, vind ik overdag geen probleem terwijl het aantal uren hetzelfde blijft. Ik heb daar geen andere verklaring voor dan dat ik het vind.

Na zwemmen is ook niet hetzelfde, het was gewoon een ander voorbeeld. 

vertelsel schreef op 15-05-2022 om 13:02:

[..]

Oke, uitgebreide uitleg voor jou dan: een onderbroek van overdag vind ik 's nachts broeierig en vies. Daarbij douche ik voor het slapengaan dus trek ik een schone aan. Maar mocht dat om de een of andere reden niet zo zijn, omdat ik bijvoorbeeld 's middags gedoucht heb, dan vind ik het niet prettig om 's nachts dezelfde onderbroek te blijven dragen. Degene die ik 's nachts aangehad heb, vind ik overdag geen probleem terwijl het aantal uren hetzelfde blijft. Ik heb daar geen andere verklaring voor dan dat ik het vind.

Na zwemmen is ook niet hetzelfde, het was gewoon een ander voorbeeld.

Nee na douchen snap ik het ook

vertelsel schreef op 15-05-2022 om 13:02:

[..]

Oke, uitgebreide uitleg voor jou dan: een onderbroek van overdag vind ik 's nachts broeierig en vies. Daarbij douche ik voor het slapengaan dus trek ik een schone aan. Maar mocht dat om de een of andere reden niet zo zijn, omdat ik bijvoorbeeld 's middags gedoucht heb, dan vind ik het niet prettig om 's nachts dezelfde onderbroek te blijven dragen. Degene die ik 's nachts aangehad heb, vind ik overdag geen probleem terwijl het aantal uren hetzelfde blijft. Ik heb daar geen andere verklaring voor dan dat ik het vind.

Na zwemmen is ook niet hetzelfde, het was gewoon een ander voorbeeld.

dat snap ik dan weer niet dat je de onderbroek die je 's nachts aan had dan weer wel overdag aan doet.

vertelsel schreef op 15-05-2022 om 13:02:

[..]

Oke, uitgebreide uitleg voor jou dan: een onderbroek van overdag vind ik 's nachts broeierig en vies. Daarbij douche ik voor het slapengaan dus trek ik een schone aan. Maar mocht dat om de een of andere reden niet zo zijn, omdat ik bijvoorbeeld 's middags gedoucht heb, dan vind ik het niet prettig om 's nachts dezelfde onderbroek te blijven dragen. Degene die ik 's nachts aangehad heb, vind ik overdag geen probleem terwijl het aantal uren hetzelfde blijft. Ik heb daar geen andere verklaring voor dan dat ik het vind.


Ik heb hetzelfde.

Douche eigenlijk altijd sávonds maar op vakantie of in weekend of vrije dag in de ochtend of vroege middag en trek dan als ik ga slapen ook weer een schone aan. 

watertoren schreef op 15-05-2022 om 13:19:

[..]

dat snap ik dan weer niet dat je de onderbroek die je 's nachts aan had dan weer wel overdag aan doet.

Dat kan maar dat geeft niet 😉.

Ik ben niet van heel veel vies maar een paar dingen gruwel ik van.

Een bed in een huisje/hotelkamer vind ik niet heel fijn. Terwijl ik het geen probleem vind om bij bekenden/familie te logeren. 

Met een  gebruikte vork of lepel aan voedsel zitten waar anderen ook van moeten eten vond ik niet fijn. Of nog erger, een hap nemen van een snack en dan met de afgegeven kant door de saus halen die er staat voor gezamenlijk gebruik. En ik had vroeger familie die volgens goed boerengebruik hun pap at van hetzelfde bord als dat ze hadden voor het avondeten. Ik vond dat zo vies dat dan op je lepel vanillevla nog wat jus zat of iets dergelijks .

En het al aangehaalde reistas/koffer op bed. Of schoenen op bed. In films zie je dat weleens. Dan leggen ze iemand in bed die al slaapt en dan dien ze diens schoenen niet uit. Ik snap dat nooit. Waarom zou je ze aan laten?

Ten opzichte van mijn partner had ik het idee dat ik smetvrees heb. Maar als ik de reacties hier lees is hij écht een enorme razbak. 

Ik was mijn handen niet na het plassen. Plassen en poepen doen we ook gewoon op de wc in de badkamer, waar onze tandenborstels samen in 1 beker staan. 

Handdoeken doen we zo'n 3 à 4 dagen mee, het zal zelfs wel eens voorgekomen zijn dat ik ze pas na een week in de was gooide. 

Tijdens het koken proef ik de saus met een lepel die ik daarna nog een (paar keer) gebruik voor het proeven. 
Ik zoen met mijn partner en kind krijgt ook een kus op haar mond, dus ik kan niet zeggen dat we vies zijn van elkaar. 

Fruit of groente vergeet ik wel eens af te spoelen. 

Op vakantie neem ik àltijd eigen beddengoed mee. Hotels slaap ik bij voorkeur niet omdat het daar niet kan. In een vakantiehuisje of caravan leg ik eerst een molton op bed met plastic onderlaagje, dan een onderlaken en eigen kussens en dekbed. Ik neem het warme van een molton met kunststof onderlaagje voor lief. Dan heb ik i.i.g. het gevoel dat ik niet in andersmans zweet/lichaamssappen lig.

Ik pak elke dag een schone handdoek en als ik mijn haren was heb ik er 2 nodig. Met dit mooie weer lig ik vaak in de tuin te zonnen en douche ik weer voordat ik ga eten en dan neem ik weer een schone handdoek.

Herfstappeltaart schreef op 16-05-2022 om 11:00:

Op vakantie neem ik àltijd eigen beddengoed mee. Hotels slaap ik bij voorkeur niet omdat het daar niet kan. In een vakantiehuisje of caravan leg ik eerst een molton op bed met plastic onderlaagje, dan een onderlaken en eigen kussens en dekbed. Ik neem het warme van een molton met kunststof onderlaagje voor lief. Dan heb ik i.i.g. het gevoel dat ik niet in andersmans zweet/lichaamssappen lig.

Ik boek altijd wel een hotel of appartement. Ik ben blij dat ik geen beddengoed hoef mee te nemen want mijn koffer zit altijd al bomvol. Vaak gaat er nog iets in de koffer van degene waarmee ik reis.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-05-2022 om 11:27

Marty1984 schreef op 12-05-2022 om 22:43:

[..]

Als er nu iets extra is waar ik allergisch voor ben is het zo'n idiote wc-mat die daar waarschijnlijk al 3 eeuwen ligt.

Net zoals tapijt in een badkamer.

Heel vies, en zo’n wollige wc rand om de bril heen. Echt goor.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-05-2022 om 11:37

Ik ben van heel veel dingen vies. Een klein vliegje in m’n drinken( ook al is het op de rand), hoef ik niet meer.
Bedden op vakanties denk ik maar niet bij na wat daar gebeurd, ik wil toch op vakantie. Ik neem altijd m’n eigen bekers/tosti-ijzer etc mee. Tijdens het koken was ik wel tig keer m’n handen( na het breken van een ei, na het pellen van een mandarijn, wil niks glibberige/ kleverigs aan m’n handen. Vind mandarijn ook stinken, de schil dan. Ieder gezinslid heeft een eigen thermometer, nagelknipper, haarborstel. Zou dat nooit van elkaar gebruiken.
Ik zou ook absoluut niet in de zorg kunnen werken, van braaklucht moet ik spontaan overgeven en heb een keer iemand met een tracheacanule gezien ( gehad bij hals/ luchtpijp)). Heb echt respect voor mensen in de zorg/ peuterspeelzaal. En ik ben het ook absoluut niet eens met de stelling “ poep van je eigen kinderen vindt je niet vies”. Nou echt wel. Zelfs van m’n eigen poep en kots ben ik vies.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-05-2022 om 11:39

En dan woon ik nog wel op een boerderij met paarden, schapen, varken, kippen ( kippenstront is ook zo goor), honden , katten en half opgevreten muizen😂

Caramelzeezoutchocola schreef op 16-05-2022 om 11:37:


Ik zou ook absoluut niet in de zorg kunnen werken, van braaklucht moet ik spontaan overgeven en heb een keer iemand met een tracheacanule gezien ( gehad bij hals/ luchtpijp)). Heb echt respect voor mensen in de zorg/ peuterspeelzaal. 

Ik werk dus in de zorg, en ik vind andermans ontlasting en braaksel ook echt wel vies. Maar hoe fijn is het voor degene die dat ongelukje heeft gehad, dat je weer lekker fris gewassen en verschoond wordt. Daar doe ik het voor. Je zal zelf maar in die situatie zitten, denk ik dan altijd maar, dan ben je ook heel blij als iemand je helpt.

Wasgij schreef op 16-05-2022 om 15:30:

[..]

Ik werk dus in de zorg, en ik vind andermans ontlasting en braaksel ook echt wel vies. Maar hoe fijn is het voor degene die dat ongelukje heeft gehad, dat je weer lekker fris gewassen en verschoond wordt. Daar doe ik het voor. Je zal zelf maar in die situatie zitten, denk ik dan altijd maar, dan ben je ook heel blij als iemand je helpt.

Ik was ook zo blij dat iemand mij kwam helpen toen mijn kind met rothavirus in het ziekenhuis lag en het letterlijk aan alle kanten tegelijk fout ging. Ik had mijn 3 jarige dagenlang zelf geholpen (de hele kinderafdeling lag vol met kinderen die braakten en diarree hadden).

Toen ze onderweg naar het toilet alles vuil maakte wist ik even niet wat ik moest beginnen.  Dan ben je zo dankbaar als een kordate verpleegkundige je komt helpen om het op te lossen. 

Dankbaarheid en respect voor die hardwerkende verpleegkundigen is het enige dat dan overheerst. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.