Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

Iets waar ik van gruwel; 
Als je in groepsverband bv Chinees eet en iemand wil met vork of lepel waar ze net mee hebben  gegeten opnieuw opscheppen uit een bak (waar dan schone lepels bij liggen om op te scheppen)

Zilver_gray schreef op 12-05-2022 om 13:42:

[..]

Geweldig!! Ik hou er ook niet van dat men met kleding gedragen in het openbaar ( school, bus, trein etc) op mijn bed gaat zitten..

Vind dat inderdaad ook über ranzig.

Wat grappig want ik heb dat precies zo! Heel raar want mijn koffer gooi ik er dan wel gewoon op...

Nera schreef op 12-05-2022 om 17:54:

[..]


En waar laat je dat dan vervolgens?

Doorslikken natuurlijk, duh 

Nee, op die parkeerplaatsen hebben ze gewoon vuilnisbakken. Soms zelfs recycle-bakken. Zo'n papiertje is in elk geval minder belastend voor het milieu dan plastic handschoentjes.

Nera schreef op 12-05-2022 om 17:33:

Die deuren van de koelingen in de supermarkt zijn ook altijd leuk. Al die vette vingervlekken langs de rand! Ik weet dat dit op nog veel meer openbare plekken is maar hier kun je het echt zien dus kan ik er niet omheen. Ik zoek altijd waar nog een schoon plekje op de rand zit en doe dan met 1 vingertop de deur open.

Zilver_gray schreef op 12-05-2022 om 17:37:

De knopjes in de lift: iieeuww: gebruik daar altijd mijn sleutel voor om in te drukken.

je kunt toch gewoon je handen wassen als je weer binnen komt? Je likt toch niet voortdurend je vingers af?

Echt dit is gewoon doorgeslagen en valt onder smetvrees.

Op een dichtgeslagen bed maakt het me niet uit, maar niet op de plek waar ik moet liggen..

nou als ik hier zo lees, dan ben ik wel een viespeuk. Of iedereen hier heeft last van meer of mindere mate van smetvrees. 

Ik vind van die matjes die sommige mensen onder de wc hebben liggen heel ranzig.

En snotterige kinderen , oa daarom heb ik ze ook niet 

Dolfje schreef op 12-05-2022 om 18:03:

[..]

Wat grappig want ik heb dat precies zo! Heel raar want mijn koffer gooi ik er dan wel gewoon op...

Hahahaha, ik denk dat ik ook wel extreem ben hoor. Zo zal ik niet iemand een snoepje laten pakken uit mijn Smint doosje. Nee die schud ik er zelf voor je uit: stel je voor een vreemde vinger (met God knows what) in dat doosje 

Dolfje schreef op 12-05-2022 om 18:11:

Ik vind van die matjes die sommige mensen onder de wc hebben liggen heel ranzig.

En snotterige kinderen , oa daarom heb ik ze ook niet

Ja dat snap ik ook niet, die donzige matjes die rondom de wc pot liggen, hoe verzin je het. Hahaha kinderen heb ik dan weer wel: ik verbiedt ze gewoon om snotterig te zijn 

Ik houd niet van een dubbeldip. 
Dat mensen bijvoorbeeld hun bitterbal in de mosterd dippen, een hap nemen en daarna weer dippen. 
Als ik dat zie dan ben ik klaar met eten, wat overigens geen kwaad kan... 

Ysenda schreef op 12-05-2022 om 18:06:

[..]

[..]

je kunt toch gewoon je handen wassen als je weer binnen komt? Je likt toch niet voortdurend je vingers af?

Echt dit is gewoon doorgeslagen en valt onder smetvrees.

Ik heb je niet om een diagnose gevraagd, maar denk wel dat je gelijk hebt. Zelf heb ik er geen “last” van hoor, ik weet niet anders. 

Zilver_gray schreef op 12-05-2022 om 18:27:

[..]

Ik heb je niet om een diagnose gevraagd, maar denk wel dat je gelijk hebt. Zelf heb ik er geen “last” van hoor, ik weet niet anders.


Het is ook geen diagnose, alleen een vaststelling dat het onder een aandoening geschaard kan worden.

voor degenen die hun handen wassen voor het eten, was je ook je handen voor je koffie gaat drinken met een koekje?
Ga je in alle horeca gelegenheden eerst ergens je handen wassen?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

12-05-2022 om 18:36

Miepjecody schreef op 12-05-2022 om 18:32:

voor degenen die hun handen wassen voor het eten, was je ook je handen voor je koffie gaat drinken met een koekje?
Ga je in alle horeca gelegenheden eerst ergens je handen wassen?

Soms, ik gebruik onderweg ook desinfecterende gel, en ik was altijd mn handen als ik thuis kom en als ik de poes heb geaaid ofzo

Ysenda schreef op 12-05-2022 om 18:29:

[..]

Het is ook geen diagnose, alleen een vaststelling dat het onder een aandoening geschaard kan worden.

Ik zie het ook bij mijn dochter bijvoorbeeld loopt de hele dag haar handen te wassen, zodra ze iets heeft aangeraakt en is ook “vies” van veel dingen. Zal een familie kwaal zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.