Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

yette schreef op 12-05-2022 om 15:39:

Geen enkel probleem om mijn koffer op een bed te leggen. Bovendien staan koffers (als je ze al neerzet) op hun zijkant en niet op hun rug zoals je ze opent.

Ik heb volgens mij vrij normale hygiënische gewoontes. Handen wassen voor het koken en eten en na wc bezoek. Geen schoenen op meubels. Snijplank waar vlees of kip op heeft gelegen niet voor andere dingen gebruiken.

Eigenlijk vind ik alleen sommige openbare toiletten vies. Over een paar weken mag ik weer langs de route du soleil Heb je nèt je handen gewassen, moet je de deur nog open zien te krijgen.

Maar je plas ophouden tot aan de Middellandse Zee, is ook zoiets

Ik zou plastic wegwerp handschoenen meenemen voor onderweg. Vind de toiletten langs de snelweg ook echt horror.

ja openbare WC dat is ook niet echt mijn ding. Maar ook op school waar zo'n papierenrolhouder hangt die dan niet door gedraaid is waardoor je dus een nat stuk papier ziet., dan denk ik....kom op getver! Geef dr effe een extra ruk aan dat die dr schoner uitziet.

Maar ik heb ook een hekel aan een natte handdoek, brrr. Vaatdoekjes ook graag droog en schoon. 


Nog even over die koffer op bed .....
Ik ben bang voor beestjes .. bedwantsen wel te verstaan . Wat als er toevallig vanuit mijn vakantieverblijf  bedwantsen in mijn kleding of koffer zijn gekropen ?  Brrrrrrr.

https://beestjeskwijt.nl/blog/bedwantsen-voorkomen

yette schreef op 12-05-2022 om 15:39:

Geen enkel probleem om mijn koffer op een bed te leggen. Bovendien staan koffers (als je ze al neerzet) op hun zijkant en niet op hun rug zoals je ze opent.

Ik heb volgens mij vrij normale hygiënische gewoontes. Handen wassen voor het koken en eten en na wc bezoek. Geen schoenen op meubels. Snijplank waar vlees of kip op heeft gelegen niet voor andere dingen gebruiken.

Eigenlijk vind ik alleen sommige openbare toiletten vies. Over een paar weken mag ik weer langs de route du soleil Heb je nèt je handen gewassen, moet je de deur nog open zien te krijgen.

Maar je plas ophouden tot aan de Middellandse Zee, is ook zoiets

Tip: neem van die wegwerp handschoentjes mee!

De meeste genoemde dingen vind ik niet zo vies, zeker niet met kleding op bed zitten of je koffer op bed zetten. Klinkt voor mij wel als een vorm van smetvrees als je daar moeite mee hebt. Mijn handen was ik als ik van het toilet kom of als ze vies of plakkerig zijn van een werkje (tuin, vlees snijden , haargelgebruik of zoiets), anders niet.
Wat ik dan weer erg vies vind is als mensen zich door een hond in het gezicht laten likken...brrr

Wasgij schreef op 12-05-2022 om 16:13:

[..]

Tip: neem van die wegwerp handschoentjes mee!

Nog meer plastic afval? 

Is het niet vermoeiend om de hele dag door je zorgen te maken om wat er allemaal motregen wel niet vies kan zijn?

Mlah! schreef op 12-05-2022 om 15:13:

Die koffer op bed vind ik niet zo erg. Wat ik wel smerig vind, is dat er voor mij al honderden mensen in dat bed hebben gelegen en lichaamssappen in dat matras zijn getrokken 🤢.
Vaak worden alleen de lakens regelmatig verschoond, al het andere niet.

Hahaha, precies dát ja...

Sassenach

Sassenach

12-05-2022 om 16:51 Topicstarter

Nera schreef op 12-05-2022 om 15:03:

Als ik iets vies vind heeft dat eigenlijk niets met bacteriën te maken. Het is dan gewoon een soort walging. Dus als een tas die op de grond heeft gestaan op mijn bed gezet wordt vind ik dat ook vies, maar niet omdat ik denk dat ik er ziek van kan worden. Het is meer het idee, dat wat van de grond komt niet in mijn bed hoort. Ik heb daar zelfs al last van als ik met blote voeten over de vloer loop en daarna mijn bed inga. En als we gaan camperen moet ik echt een hele grote knop omzetten.

Dat is het bij mij eigenlijk ook. 

Ik ben vrij vies denk ik. Kat op de bank, kat op bed (OK, niet er ín).
Wel doe ik thuis de schoenen uit. En ik ververs de keukendoekjes vaak. Als iemand het vaatdoekje of de theedoek in een vochtige prop op het aanrecht legt, brrrr, weg ermee.

En wat we hier ook niet doen is een lepel die in je mond is geweest (bv om de saus te proeven) weer in de pan steken. Alleen schone lepels in de pan en in potjes.

Maar verder? Ik heb mijn halve leven dagelijks met de trein gereisd en het is nog nóóit bij me opgekomen dat ik dan niet op mijn bank thuis mocht gaan zitten of zo.

Wat een verrassende uitslag. Ik ben niet zo hygiënisch maar een koffer op het bed leggen vind ik ranzig. Helemaal na een vliegreis. Dat is net zoiets als je boodschappentas op het aanrecht zetten als je hem net op de grond had gezet om de deur open te maken.

Mlah! schreef op 12-05-2022 om 15:13:

Wat ik wel smerig vind, is dat er voor mij al honderden mensen in dat bed hebben gelegen en lichaamssappen in dat matras zijn getrokken 🤢.
Vaak worden alleen de lakens regelmatig verschoond, al het andere niet.


Dat ja. Niet te vaak bij stilstaan dus, anders wil je nooit meer in een hotel. En zeker niet in een vliegtuig. Denk maar niet dat die dekentjes schoon zijn.

Ik drink overigens ook geen thee/koffie in een vliegtuig, sinds ik iets gelezen heb over de toestand van de drinkwatertanks in vliegtuigen.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

12-05-2022 om 17:33

Die deuren van de koelingen in de supermarkt zijn ook altijd leuk. Al die vette vingervlekken langs de rand! Ik weet dat dit op nog veel meer openbare plekken is maar hier kun je het echt zien dus kan ik er niet omheen. Ik zoek altijd waar nog een schoon plekje op de rand zit en doe dan met 1 vingertop de deur open. 

De knopjes in de lift: iieeuww: gebruik daar altijd mijn sleutel voor om in te drukken.

Reactie op de tips om wegwerphandschoentjes mee te nemen voor openbare toiletten langs de snelweg: dan zit je dus vervolgens met die rare lucht van die dingen aan je handen   

En niet goed voor het millieu natuurlijk, zoals Tijgeroog ook opmerkte. 

Maar ik bedenk nu dat je natuurlijk ook een stukje wc-papier kan gebruiken   

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

12-05-2022 om 17:54

yette schreef op 12-05-2022 om 17:40:

Reactie op de tips om wegwerphandschoentjes mee te nemen voor openbare toiletten langs de snelweg: dan zit je dus vervolgens met die rare lucht van die dingen aan je handen

En niet goed voor het millieu natuurlijk, zoals Tijgeroog ook opmerkte.

Maar ik bedenk nu dat je natuurlijk ook een stukje wc-papier kan gebruiken


En waar laat je dat dan vervolgens?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.