Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat staat er nog op jouw bucketlist?

Tijdens een gesprek met een mede forummer kwam het idee voor dit topic opeens bij me op.
Wat zou jij nog graag  wilen doen of leren in je leven? Heb je een bucketlist waarop je dingen afkrast? Of in je hoofd? En denk je dat dat ook gaat lukken?

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 09:51 Topicstarter

Envelop schreef op 29-10-2024 om 08:55:

Naar de Efteling met ons gezin.
Een één op één stedentrip met beide kinderen apart
Nog een ayahuasca reis
Een eigen spel ontwikkelen om te exploiteren als teambuilding activiteit

Wat is een ayuhuasca reis als ik vragen mag?

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 09:53 Topicstarter

Twinski schreef op 29-10-2024 om 09:02:

- Rondreizen over de continenten
- Master afronden.
- Mooi speelgoed
- Gezichtsoperatie
- Muziekalbum maken

Maar mijn leven is al af. Ik leef al jaren in bonustijd.

Gezichtsoperatie?   Wilj je daar iets over kwijt? Hoop nog vele bonusjaren extra voor je!

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 09:54 Topicstarter

Ted68 schreef op 29-10-2024 om 09:05:

Gezond blijven....Maar helaas heb je dat zelf niet altijd in de hand.

En als de kinderen de deur uit zijn, ons dan veel te grote huis verkopen en inwisselen voor een oud boerderijtje.
En de aankomende 8 jaar overleven; ik word dan gepensioneerd...En ik heb leuk werk, maar niet altijd even gemakkelijk. Ik wil daarna heel graag vrijwilligers werk gaan doen in een asiel.

Werken met dieren lijkt me geweldig.  En nog 8 jaar nu te gaan voor pensioen, ik moet nog bijna 13 jaar. Jij werkt toch ook in de zorg dacht ik? Pittig hoor.  Zo'n boerderij  met veel dieren was ook altijd een droom van me.

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 09:58 Topicstarter

Lollypopje schreef op 29-10-2024 om 09:47:

[..]

Dankjewel. Ik heb heel veel dromen en wensen, nog meer dan toen ik gezond was. Al komen de meeste uit als ze mijn ziekte verdwijnt 😜 maar ik ben wel aan het kijken of ik een nieuw soort bucketlist kan maken. Dingen die ik wil doen of leren binnen mijn beperkingen. Zoals misschien fotograferen binnen mijn eigen kleine wereld tussen 4 muren. Voor zover dat liggend kan 😁

En niet echt een bucket list ding omdat het al loopt, maar ik wil graag blijven schrijven en mensen inspireren via mijn LC Instagram. En Gelukkig lukt dat. Dat geeft toch wel een soort van voldoening aan het leven 😊

Dat is een mooi streven lollypopje. Een bucketlist die binnen bereik van je beperkingen ligt. Herkenbaar  ook. ( ik heb chronisch  pijn en ook niet alles wat ik wil is haalbaar  helaas) 

Zo had ik de droom om door te gaan leren voor verpleegkundige  maar ben daar nu afscheid van aan het nemen. Gaat toch te zwaar worden denk ik. Ik moet tevreden zijn met wat ik tot nu toe bereikt heb na veel strijd. Maar is moeilijk. Voor mijn infarct  had ik zó veel dromen en ambities. Afscheid  nemen  daarvan is pijnlijk, voelt een beetje als falen.

lientje69 schreef op 29-10-2024 om 09:53:

[..]

Gezichtsoperatie? Wilj je daar iets over kwijt? Hoop nog vele bonusjaren extra voor je!

Zo moeilijk is dat toch niet? Wil gewoon een mooier hoofd. Dat is goed voor de zelfacceptatie en, als bijvangst, ook voor mijn sociale positie. Nu moet ik het halen uit vriendelijkheid, humor en andere nastrevenswaardige karaktertrekken. Dat is toch niets voor mij?

Bedankt. Ik hoop nog vele jaren te mogen genieten van het leven. En het is een leuk topic om te lezen.

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 10:16 Topicstarter

Twinski schreef op 29-10-2024 om 10:10:

[..]

Zo moeilijk is dat toch niet? Wil gewoon een mooier hoofd. Dat is goed voor de zelfacceptatie en, als bijvangst, ook voor mijn sociale positie. Nu moet ik het halen uit vriendelijkheid, humor en andere nastrevenswaardige karaktertrekken. Dat is toch niets voor mij?

Bedankt. Ik hoop nog vele jaren te mogen genieten van het leven. En het is een leuk topic om te lezen.

Okee. Lijkt me heftig  te denken dat je dat nodig hebt. Al herken ik het wel een beetje. Vind mezelf nu ook niet bepaald  moeders mooiste. Maar  denk wel dat dat idd gecompenseerd wordt door oa vriendelijkheid. Een mooi karakter is vele malen meer waard dan een mooi gezicht. Maar kan je wel een ( beetje ) begrijpen. Heb er ook wel eens over nagedacht ( heb bijvoorbeeld  mega flaporen en ben veel te dik ) 

Sterkte , maar bedenk dat je gewoon  sowieso  de moeite waard bent! Ondanks uiterlijkheden die je niet bevallen.  

lientje69 schreef op 29-10-2024 om 10:16:

[..]

Okee. Lijkt me heftig te denken dat je dat nodig hebt. Al herken ik het wel een beetje. Vind mezelf nu ook niet bepaald moeders mooiste. Maar denk wel dat dat idd gecompenseerd wordt door oa vriendelijkheid. Een mooi karakter is vele malen meer waard dan een mooi gezicht. Maar kan je wel een ( beetje ) begrijpen. Heb er ook wel eens over nagedacht ( heb bijvoorbeeld mega flaporen en ben veel te dik )

Sterkte , maar bedenk dat je gewoon sowieso de moeite waard bent! Ondanks uiterlijkheden die je niet bevallen.

De lijdensdruk is maar 2 x per dag 10 minuutjes voor de spiegel. Zo heftig is dat toch ook niet? Er zijn nog 1420 minuten over per dag! En wat dan nog eigenlijk. Er is toch geen controle of verplichting op zelfacceptatie? En gelukkig kan ik mij goed bezig houden met de rest van mijn leven. Het is meer in de categorie "als ik veel geld had, dan..."

Er is niets dat ik nog persé MOET doen voor ik dood ga.
En ik denk dat als ik nu zou weten dat ik niet lang meer te leven zou hebben, ik de tijd die ik nog had heel graag in mijn vertrouwde omgeving en met de mensen die ik lief heb zou willen doorbrengen. Dus dan zou ik waarschijnlijk nog minder perse iets willen...

Wat ik wel nog heel graag ooit zou willen: ik zou de 'big 5' graag in het echt / wild willen zien. Dus een safari ergens in Afrika. Dat is geen hele onhaalbare wens (voorlopig financieel niet erg gemakkelijk, maar op den duur zou dat moeten kunnen lukken), dus hopelijk komt dat er ooit nog van. Maar als het niet lukt, wordt ik er niet ongelukkig van. 

lientje69 schreef op 29-10-2024 om 09:58:

[..]

Dat is een mooi streven lollypopje. Een bucketlist die binnen bereik van je beperkingen ligt. Herkenbaar ook. ( ik heb chronisch pijn en ook niet alles wat ik wil is haalbaar helaas)

Zo had ik de droom om door te gaan leren voor verpleegkundige maar ben daar nu afscheid van aan het nemen. Gaat toch te zwaar worden denk ik. Ik moet tevreden zijn met wat ik tot nu toe bereikt heb na veel strijd. Maar is moeilijk. Voor mijn infarct had ik zó veel dromen en ambities. Afscheid nemen daarvan is pijnlijk, voelt een beetje als falen.

Afscheid nemen van je dromen is inderdaad super heftig 🫂

Ik ben zelf nog niet toe aan die rouw best stop ik het weg Het is gewoon teveel. Daarom probeer ik dus maar te kijken naar die kleine dingen die hopelijk wel ooit kunnen

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 11:12 Topicstarter

Duufje schreef op 29-10-2024 om 10:56:

Er is niets dat ik nog persé MOET doen voor ik dood ga.
En ik denk dat als ik nu zou weten dat ik niet lang meer te leven zou hebben, ik de tijd die ik nog had heel graag in mijn vertrouwde omgeving en met de mensen die ik lief heb zou willen doorbrengen. Dus dan zou ik waarschijnlijk nog minder perse iets willen...

Wat ik wel nog heel graag ooit zou willen: ik zou de 'big 5' graag in het echt / wild willen zien. Dus een safari ergens in Afrika. Dat is geen hele onhaalbare wens (voorlopig financieel niet erg gemakkelijk, maar op den duur zou dat moeten kunnen lukken), dus hopelijk komt dat er ooit nog van. Maar als het niet lukt, wordt ik er niet ongelukkig van.

Wie weet, misschien  lukt het ooit.

rionyriony schreef op 29-10-2024 om 09:14:

[..]

Je moet eigenlijk altijd in een groep gaan, of anders een ware doodsverachting hebben en de behoefte je te meten met Moeder Natuur.

Slechts de geringste misinschatting of je bent er geweest. Je moet altijd vooruitdenken en alles bewaren wat je mogelijk nog kan gebruiken. Een gevangen bever gebruik je om warme sloffen te maken, als vet voor je lamp en als vlees om op te eten. En dit dag in dag uit. Je kan je nooit ontspannen. Altijd zorgen of je vandaag een duif kan schieten of anders de keus moet maken een van je laatste blikken bonen te moeten aanbreken. In het najaar moet je je stapel brandhout goed vol leggen. En drooghouden.

Om nog maar niet te denken aan mensen die je niet gunstig gezind zijn, zoals in het geval van Kazan en later zijn zoon Baree. Gelukkig hadden die een betoverende bazin. Zodat liefde tenslotte overwon.

Ik heb naar documentaires gekeken, degenen die er langer wilden wonen namen veel moderne dingen mee. Zonnepanelen, windmolens, een sneeuwscooter. Je moet overal verstand van hebben: hoe bouw/repareer je je huis, je kachel, je lamp, je radio, je motorzaag? Haast niemand gaat er meer naar toe. De Inuits hebben weer het terrein voor zich alleen (die indruk had ik). Misschien voor een paar maanden, om daarna toch weer terug te komen naar de veiligheid en het makkelijke leven in de stad. .

Op mijn bucketlist stond slechts een vakantie naar Alaska. Ik ben er geweest met een mooie cruise en heb er oa gewandeld en geraft onderleiding van deskundige gidsen. Dit was voor mij wild genoeg.

In Canada wel samen met mijn man gewandeld en dat was best spannend in een gebied waar beren voorkomen maar ook ongelooflijk mooi.

Ik houd van vakanties naar ruige gebieden maar woon toch graag in een geciviliseerde omgeving.

lientje69 schreef op 29-10-2024 om 06:31:

[..]

Botswana, dat is een aparte keuze. Hoe kom je daar zo op?

Botswana wordt gezien als mooiste land voor safari’s. Het is ook een stuk duurder dan de andere Afrikaanse landen.

Ik wil een keertje naar Japan.

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 16:55 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 29-10-2024 om 13:51:

[..]

Botswana wordt gezien als mooiste land voor safari’s. Het is ook een stuk duurder dan de andere Afrikaanse landen.

Dat wordt sparen dan! Hoop dat het je gaat lukken!

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 17:09 Topicstarter

Naminokurashi schreef op 29-10-2024 om 16:38:

Ik wil een keertje naar Japan.

Lijkt me erg druk daar .😅 Net als China. Maar schijnt erg mooi te zijn!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.