Huiskamer
lientje69
28-10-2024 om 20:06
Wat staat er nog op jouw bucketlist?
Tijdens een gesprek met een mede forummer kwam het idee voor dit topic opeens bij me op.
Wat zou jij nog graag wilen doen of leren in je leven? Heb je een bucketlist waarop je dingen afkrast? Of in je hoofd? En denk je dat dat ook gaat lukken?
lientje69
29-10-2024 om 07:08
MissBobby schreef op 29-10-2024 om 06:38:
binnen handbereik: gezond en mooi gespierd lichaam en dan een boudoir fotoshoot. Ik word bijna 50 en dat heb ik mezelf als doel gesteld, ben er bijna.
verder: motorrijbewijs, camper kopen, Spaans leren.
Wat goed zeg! Hoe heb je dat gedaan? Ik probeer al jaren af te vallen maar met slecht resultaat...
En de andere doelen zijn ook redelijk haalbaar. Campers zijn wel duur tegenwoordig vind ik trouwens.
lientje69
29-10-2024 om 07:10
Poison schreef op 29-10-2024 om 06:42:
Ik wilde heel graag een bepaalde functie hebben. Daar start ik komende vrijdag mee, dus ✅
Ik wil heel graag nog een keer met ons hele gezin op vakantie, met mijn broertje die in het buitenland woont.
Verder zou ik heel graag een keer een jaar ofzo in Amerika werken in een enorm ziekenhuis.
Qua reizen: jaar door USA met mijn man, met de kinderen en man naar Japan.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Poisson! En veel succes gewenst. In Amerika werken in een ziekenhuis lijkt me erg pittig. Maar misschien is mijn beeld gekleurd door de tvseries, haha.
lientje69
29-10-2024 om 07:12
Herfstappeltaart schreef op 29-10-2024 om 07:08:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar.....niks.
Ik heb maar 1 wens en dat is dat ik na elke jaarlijkse ct-scan weer te horen krijg dat ik een jaar weg mag blijven. Dat jaar vul ik dan in met van mijn kleinkinderen genieten, lekkere fietstochten maken, weekjes naar Frankrijk (of in Nederland weg), koken, bakken, met vrienden afspreken.
Als dat zo nog een heleboel jaren door kan gaan ben ik dik tevreden.
Mooi herfstappeltaart. En logisch ook. Zoals ik hier al schreef , zieke mensen hebben maar één wens. Ik duim voor nog heel veel mooie jaren erbij voor je met je gezin.
Herfstappeltaart
29-10-2024 om 07:14
lientje69 schreef op 29-10-2024 om 07:12:
[..]
Mooi herfstappeltaart. En logisch ook. Zoals ik hier al schreef , zieke mensen hebben maar één wens. Ik duim voor nog heel veel mooie jaren erbij voor je met je gezin.
Dankjewel
MissBobby
29-10-2024 om 08:20
lientje69 schreef op 29-10-2024 om 07:08:
[..]
Wat goed zeg! Hoe heb je dat gedaan? Ik probeer al jaren af te vallen maar met slecht resultaat...
En de andere doelen zijn ook redelijk haalbaar. Campers zijn wel duur tegenwoordig vind ik trouwens.
Ik ben gestart met het volgen van Broodje Dunner, zoek maar eens op! Daar 10 kilo mee afgevallen. Tegelijkertijd m’n conditie opgebouwd in de sportschool. Na een tijdje via de sportschool een programma krachttraining gaan doen en wat aanpassingen in voeding. Ga 4/5 keer per week sporten en dat heeft dus resultaat. Daarnaast voel ik me mentaal sterk hierdoor en heb veel energie en geen pijntjes en vage klachten meer.
En je hebt gelijk: campers zijn echt duur tegenwoordig.
lientje69
29-10-2024 om 08:22
MissBobby schreef op 29-10-2024 om 08:20:
[..]
Ik ben gestart met het volgen van Broodje Dunner, zoek maar eens op! Daar 10 kilo mee afgevallen. Tegelijkertijd m’n conditie opgebouwd in de sportschool. Na een tijdje via de sportschool een programma krachttraining gaan doen en wat aanpassingen in voeding. Ga 4/5 keer per week sporten en dat heeft dus resultaat. Daarnaast voel ik me mentaal sterk hierdoor en heb veel energie en geen pijntjes en vage klachten meer.
En je hebt gelijk: campers zijn echt duur tegenwoordig.
Thnx voor de info. Ga het opzoeken. Helaas speelt er bij veel op gezondheidgebied en ik denk dat dat mijn grootste probleem is. 4 of 5 keer per week sporten zit er bij mij sowieso niet in helaas.
MissBobby
29-10-2024 om 08:26
lientje69 schreef op 29-10-2024 om 08:22:
[..]
Thnx voor de info. Ga het opzoeken. Helaas speelt er bij veel op gezondheidgebied en ik denk dat dat mijn grootste probleem is. 4 of 5 keer per week sporten zit er bij mij sowieso niet in helaas.
Twee collega’s van mij volgen het ook en sporten er niet bij en hebben ook een mooi resultaat.
lientje69
29-10-2024 om 08:30
MissBobby schreef op 29-10-2024 om 08:26:
[..]
Twee collega’s van mij volgen het ook en sporten er niet bij en hebben ook een mooi resultaat.
Even gekeken maar ben niet van de e boeken helaas. Bovendien zit ik al tussen de 1200 en 1500 calorieën ( daarboven kom ik aan ) Heb een trage stofwisseling denk. Dus vrees dat dit ook niet gaat werken voor me. Maar evengoed bedankt!😘
Lollypopje
29-10-2024 om 08:37
Ik had ooit het Pieterpad lopen op mijn lijstje staan, nu staat erop naar het einde van mijn straat lopen 😂
lientje69
29-10-2024 om 08:45
Lollypopje schreef op 29-10-2024 om 08:37:
Ik had ooit het Pieterpad lopen op mijn lijstje staan, nu staat erop naar het einde van mijn straat lopen 😂
🤣 maar duim voor je dat het gaat lukken. Beide! Eerst maar eens de straat dan.
Envelop
29-10-2024 om 08:55
Naar de Efteling met ons gezin.
Een één op één stedentrip met beide kinderen apart
Nog een ayahuasca reis
Een eigen spel ontwikkelen om te exploiteren als teambuilding activiteit
Twinski
29-10-2024 om 09:02
- Rondreizen over de continenten
- Master afronden.
- Mooi speelgoed
- Gezichtsoperatie
- Muziekalbum maken
Maar mijn leven is al af. Ik leef al jaren in bonustijd.
Ted68
29-10-2024 om 09:05
Gezond blijven....Maar helaas heb je dat zelf niet altijd in de hand.
En als de kinderen de deur uit zijn, ons dan veel te grote huis verkopen en inwisselen voor een oud boerderijtje.
En de aankomende 8 jaar overleven; ik word dan gepensioneerd...En ik heb leuk werk, maar niet altijd even gemakkelijk. Ik wil daarna heel graag vrijwilligers werk gaan doen in een asiel.
rionyriony
29-10-2024 om 09:14
Tuinfluiter schreef op 28-10-2024 om 20:35:
[..]
Kazan de wolfshond jeugdsentiment
Alaska en Canada stonden op mijn bucketlist en heb ik beide bezocht.
Je moet eigenlijk altijd in een groep gaan, of anders een ware doodsverachting hebben en de behoefte je te meten met Moeder Natuur.
Slechts de geringste misinschatting of je bent er geweest. Je moet altijd vooruitdenken en alles bewaren wat je mogelijk nog kan gebruiken. Een gevangen bever gebruik je om warme sloffen te maken, als vet voor je lamp en als vlees om op te eten. En dit dag in dag uit. Je kan je nooit ontspannen. Altijd zorgen of je vandaag een duif kan schieten of anders de keus moet maken een van je laatste blikken bonen te moeten aanbreken. In het najaar moet je je stapel brandhout goed vol leggen. En drooghouden.
Om nog maar niet te denken aan mensen die je niet gunstig gezind zijn, zoals in het geval van Kazan en later zijn zoon Baree. Gelukkig hadden die een betoverende bazin. Zodat liefde tenslotte overwon.
Ik heb naar documentaires gekeken, degenen die er langer wilden wonen namen veel moderne dingen mee. Zonnepanelen, windmolens, een sneeuwscooter. Je moet overal verstand van hebben: hoe bouw/repareer je je huis, je kachel, je lamp, je radio, je motorzaag? Haast niemand gaat er meer naar toe. De Inuits hebben weer het terrein voor zich alleen (die indruk had ik). Misschien voor een paar maanden, om daarna toch weer terug te komen naar de veiligheid en het makkelijke leven in de stad. .
Lollypopje
29-10-2024 om 09:47
lientje69 schreef op 29-10-2024 om 08:45:
[..]
🤣 maar duim voor je dat het gaat lukken. Beide! Eerst maar eens de straat dan.
Dankjewel. Ik heb heel veel dromen en wensen, nog meer dan toen ik gezond was. Al komen de meeste uit als ze mijn ziekte verdwijnt 😜 maar ik ben wel aan het kijken of ik een nieuw soort bucketlist kan maken. Dingen die ik wil doen of leren binnen mijn beperkingen. Zoals misschien fotograferen binnen mijn eigen kleine wereld tussen 4 muren. Voor zover dat liggend kan 😁
En niet echt een bucket list ding omdat het al loopt, maar ik wil graag blijven schrijven en mensen inspireren via mijn LC Instagram. En Gelukkig lukt dat. Dat geeft toch wel een soort van voldoening aan het leven 😊
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.