Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat staat er nog op jouw bucketlist?

Tijdens een gesprek met een mede forummer kwam het idee voor dit topic opeens bij me op.
Wat zou jij nog graag  wilen doen of leren in je leven? Heb je een bucketlist waarop je dingen afkrast? Of in je hoofd? En denk je dat dat ook gaat lukken?

Citroengraag schreef op 28-10-2024 om 20:51:

Contrabas spelen. Politicus worden en mensen leren dat ze moeten kiezen voor hun waarden en dat geld ondergeschikt is

Toen mijn psychiater vroeg wat ik graag wilde en ik zei: contrabas spelen zei hij: begin dan kleiner, viool ofzo. Kan ik al.... Ik vergeet zijn blik nooit meer  

Ik woon in boerengemeente, je kunt hier geen pvdd stemmen, en ik ga dat waarschijnlijk niet oplossen. 

Een hele grote fietstocht maken. Wie weet lukt dat nog wel eens met 'n ebike.
Weer eens solozingen in de kerk, moet ik weer eens tijd nemen voor zangles, ook niet onmogelijk.
Piano kunnen spelen, lijkt me ook wel wat. Wie weet als ik gepensioneerd ben, maar laatst een verhaal van iemand gelezen die daar totaal op was afgeknapt omdat hij het niet meer onder de knie kreeg.
Voordat ik met pensioen ga, een promovendus begeleiden en in de promotiecommissie zitten. Masterstudenten moeten zo snel afstuderen, ik zou graag eens langer een onderwerp van a-z begeleiden. Probleem: je moet er eerst geld voor vinden en da's tegenwoordig erg lastig. Gaat 'm niet worden.
Man en mezelf en mijn spaarrekening zo ver krijgen dat we ons huis supermooi renoveren. Die spaarrekening is denk ik eerder gefixt dan onzelf zo ver krijgen om eroverheen te zien, met al het gedoe en keuzestress.

lientje69

lientje69

28-10-2024 om 22:31 Topicstarter

Klinkt  goed Auwereel!

Leuk topic trouwens!

Qua bucketlist kom ik niet verder dan wat landen die ik nog wil bezoeken, Botswana, Canada, IJsland (waarschijnlijk 2025), Brazilië (2026), Madagascar.

Eigenlijk het enige wat lief en ik echt op de bucketlist hadden staan was zijn familie in Canada bezoeken (en dan natuurlijk ook een stukje van het land bekijken) en dat hebben we net gedaan Was zo gaaf dat er nu weer een ander stuk van Canada op de wensenlijst staat, maar bucketlist zou ik het niet meer noemen. 
Verder heb ik nog wel een paar werk technische wensen, maar daar wordt al aan gewerkt. En zijn er nog wel wat landen waar ik heen zou willen (Noorwegen, Schotland) dat zal ook nog wel lukken. En noorderlicht hebben we in Canada gezien! Twee wensen in één. Nu alleen die walvissen nog..

Een trui voor mezelf breien, de perfecte kerstkoekjes bakken, een strandhuisje hebben, een moestuin opzetten en bijhouden, een echte relatie opbouwen met mijn vader, mijn motorrijbewijs halen, zeeschildpadden tegenkomen in het wild.

Qua reizen: Japan en Bali.

En dan heb ik nog een hele lijst aan mooie ervaringen/reizen die ik graag wil herhalen met mijn kinderen.

Elmo1972 schreef op 28-10-2024 om 20:29:

Ik zou graag eens het noorderlicht willen zien en walvissen willen spotten.

Volg voor het noorderlicht bijv de specifieke fb groepen. En er zijn apps. Ongeveer tot maart zitten we in de cyclus dat je hem regelmatig vanaf Nederland kunt zien. Daarna de eerste 11 jaar niet meer.

Een paar weken geleden zag ik hem zelfs boven de stad waar ik woon. Erg gaaf!

Op mijn bucketlist stond heel lang dat ik nog een universitaire studie wilde volgen. Mijzelf verder ontwikkelen.

Momenteel heb ik er niets op staan, behalve dat ik graag gezonder en fitter (met name qua concentratie) zou willen zijn. Van mijn post COVID klachten af. Zodat ik bijvoorbeeld niet helemaal gaar en kapot ben na een potje cluedo spelen.  

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 06:31 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 28-10-2024 om 23:00:

Qua bucketlist kom ik niet verder dan wat landen die ik nog wil bezoeken, Botswana, Canada, IJsland (waarschijnlijk 2025), Brazilië (2026), Madagascar.

Botswana, dat is een aparte keuze. Hoe kom je daar zo op?

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 06:32 Topicstarter

MissDalhousie schreef op 28-10-2024 om 23:16:

Een trui voor mezelf breien, de perfecte kerstkoekjes bakken, een strandhuisje hebben, een moestuin opzetten en bijhouden, een echte relatie opbouwen met mijn vader, mijn motorrijbewijs halen, zeeschildpadden tegenkomen in het wild.

Qua reizen: Japan en Bali.

En dan heb ik nog een hele lijst aan mooie ervaringen/reizen die ik graag wil herhalen met mijn kinderen.

Veel haalbare dingen, mooi!

Wat is dat overigens met die walvissen die iedereen  wil zien? Ik heb die drang helemaal  niet.

lientje69

lientje69

29-10-2024 om 06:35 Topicstarter

Sneeuwklokje schreef op 29-10-2024 om 04:42:

Op mijn bucketlist stond heel lang dat ik nog een universitaire studie wilde volgen. Mijzelf verder ontwikkelen.

Momenteel heb ik er niets op staan, behalve dat ik graag gezonder en fitter (met name qua concentratie) zou willen zijn. Van mijn post COVID klachten af. Zodat ik bijvoorbeeld niet helemaal gaar en kapot ben na een potje cluedo spelen.

Gezondheid  is idd het allerbelangrijkste.  Er is een soort spreekwoord dat zegt: gezonde mensen hebben heel veel wensen. Zieke mensen maar één. Een dat is heel erg waar.  Ik wens je veel Gezondheid toe. Hoop dat het gaat verbeteren in de komende  jaren!

binnen handbereik: gezond en mooi gespierd lichaam en dan een boudoir fotoshoot. Ik word bijna 50 en dat heb ik mezelf als doel gesteld, ben er bijna. 
verder: motorrijbewijs, camper kopen, Spaans leren. 

Ik wilde heel graag een bepaalde functie hebben. Daar start ik komende vrijdag mee, dus ✅

Ik wil heel graag nog een keer met ons hele gezin op vakantie, met mijn broertje die in het buitenland woont.

Verder zou ik heel graag een keer een jaar ofzo in Amerika werken in een enorm ziekenhuis. 

Qua reizen: jaar door USA met mijn man, met de kinderen en man naar Japan. 

Ik durf het bijna niet te zeggen maar.....niks.

Ik heb maar 1 wens en dat is dat ik na elke jaarlijkse ct-scan weer te horen krijg dat ik een jaar weg mag blijven. Dat jaar vul ik dan in met van mijn kleinkinderen genieten, lekkere fietstochten maken, weekjes naar Frankrijk (of in Nederland weg), koken, bakken, met vrienden afspreken.
Als dat zo nog een heleboel jaren door kan gaan ben ik dik tevreden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.