Huiskamer

Ginevra
24-03-2025 om 13:19
Wat mag ook wel eens gezegd worden? (positief)
In een nare periode ben ik een paar keer bij de POH-GGz geweest, en dat was heel fijn en heeft me goed geholpen. Het was een steuntje in de rug dat ik net even nodig had.
En ik realiseerde me dat ik eigenlijk een beetje een vooroordeel had tegenover een POH; wat kan die nou helemaal, is een soort nep-psycholoog etc. En dat had ik dus gewoon helemaal mis. Een POH kan prima ondersteunend zijn en fijn dat het heel laagdrempelig gaat zonder lange wachtlijsten en zo.
Ik vond het niet helemaal passen bij het topic waar je vandaag blij van wordt, maar het bracht me bij de vraag: "Waar had jijzelf, of hebben anderen een negatief beeld van, maar heb je eigenlijk gewoon een goede ervaring mee? En dat dat ook wel eens gezegd mag worden?" .
Het mag gaan over de zorg, maar ook over allerlei andere dingen.

Caroline80
24-03-2025 om 17:57
Diezijnvanmij schreef op 24-03-2025 om 13:31:
Het consultatiebureau. Ik lees er veel negatieve dingen over, maar dat strookt dus niet met mijn ervaringen. Wij hebben altijd hele fijne afspraken, we hebben bij verschillende 'problemen' goed advies gekregen en ik vind het fijn dat er een professional monitort.
Dit wilde ik ook zeggen. Ik ging er altijd met plezier naar toe met mijn kinderen.

Moxxie
24-03-2025 om 18:56
Autocratisch leiderschap. Niet geliefd bij de meesten, maar ik snak ernaar.
Mijn eerste manager was een autocratisch leider. Die vroeg nooit naar je weekend of je vakantie, wel waarom je iets wel of niet gedaan had in je werk. Als het nodig was nam hij een beslissing en zorgde hij ervoor dat iets opgelost werd. Hij had een neus voor prioriteiten stellen en kreeg dingen gedaan. Hij strooide niet met complimenten maar als je iets zinnigs zei luisterde hij en hij deed er wat mee. Meteen, zonder maandenlang polderen. Zijn waardering bleek niet uit woorden maar uit daden. Het is mijn favoriete manager, ook al was hij niet geliefd omdat hij niet 'aardig' was.

Zwanebloem
24-03-2025 om 19:03
Herfstappeltaart schreef op 24-03-2025 om 17:45:
Ik had er al geen negatief beeld over, maar ik vind dat ook wel eens gezegd mag worden hoe goed het hier geregeld is met het geven van (veelal gratis) vaccinaties tegen van alles en nog wat Mensen weten soms echt niet hoe goed ze het hebben hier. Ik ben daar zelf heel dankbaar voor.
Ik wil zo graag de vaccinaties tegen gordelroos in het programma. Je kunt er zo ziek van worden en blijvende last ondervinden. Ik heb het zelf meegemaakt en het viel me echt zwaar.

Herfstappeltaart
24-03-2025 om 19:25
Zwanebloem schreef op 24-03-2025 om 19:03:
[..]
Ik wil zo graag de vaccinaties tegen gordelroos in het programma. Je kunt er zo ziek van worden en blijvende last ondervinden. Ik heb het zelf meegemaakt en het viel me echt zwaar.
Daar was laatst sprake van, maar ik denk dat het huidige kabinet het niet gaat invoeren. Mijn man en ik overwegen om de kosten zelf te dragen, maar ik snap dat niet iedereen dat kan.

Fiorah
24-03-2025 om 19:44
Ik had op zich geen negatief beeld van anesthesiologen en anesthesiemedewerkers, maar toch hebben alle die ik meegemaakt heb (vrij veel, ik ben 5x geopereerd onder narcose in de afgelopen 10 jaar) me zonder uitzondering positief verrast. Ik had het vooroordeel dat het niet perse een sociaal beroep was (want je patiënt is grotendeels buiten westen), dus ik dacht dat het gewoon maar mensen waren die bestonden en je medicijnen geven zeg maar. Maar stuk voor stuk waren ze zo aardig, zo geruststellend, zo empathisch. Ze hebben echt een hele positieve invloed gehad op een voor mij best zware, medische situatie, en hebben me echt rust gebracht en me beter laten voelen, zowel fysiek als mentaal.

Zilver_gray
24-03-2025 om 19:52
Herfstappeltaart schreef op 24-03-2025 om 17:45:
Ik had er al geen negatief beeld over, maar ik vind dat ook wel eens gezegd mag worden hoe goed het hier geregeld is met het geven van (veelal gratis) vaccinaties tegen van alles en nog wat Mensen weten soms echt niet hoe goed ze het hebben hier. Ik ben daar zelf heel dankbaar voor.
Zo ontzettend mee eens!

Dorestad
24-03-2025 om 19:59
Herfstappeltaart schreef op 24-03-2025 om 19:25:
[..]
Daar was laatst sprake van, maar ik denk dat het huidige kabinet het niet gaat invoeren. Mijn man en ik overwegen om de kosten zelf te dragen, maar ik snap dat niet iedereen dat kan.
Omdat ik trigeminusneuralgie heb en dus dag in dag uit met zenuwpijn heb te dealen waardoor mijn leven echt anders is geworden heb ik het gordelroosvaccin genomen. Mijn eega ook. Een vriend van mij die ook trigeminusneuralgie heeft en die arts is en in zijn praktijk nogal eens te maken heeft gehad met mensen die na gordelroos zenuwpijn over hielden adviseerde het ons al een poosje geleden.

haarklover
25-03-2025 om 06:22
Al een paar jaar geleden: een vriendin had haar pols gebroken maar was niet verzekerd.
Ze werd gewoon geholpen, de volgende dag moest ze nog terugkomen voor extra foto's, en pas bij de derde afspraak ofzo vroeg de baliemedewerkster hoe het nu zat met de betaling.
.
(we konden het gewoon betalen, dus dat was geen probleem. Misschien speelde ook mee dat dit een streekziekenhuis is en er misschien niet vaak onverzekerde mensen komen).

Herfstappeltaart
25-03-2025 om 07:34
Dorestad schreef op 24-03-2025 om 19:59:
[..]
Omdat ik trigeminusneuralgie heb en dus dag in dag uit met zenuwpijn heb te dealen waardoor mijn leven echt anders is geworden heb ik het gordelroosvaccin genomen. Mijn eega ook. Een vriend van mij die ook trigeminusneuralgie heeft en die arts is en in zijn praktijk nogal eens te maken heeft gehad met mensen die na gordelroos zenuwpijn over hielden adviseerde het ons al een poosje geleden.
Dat is heel goed denk ik. Heb je vervelende bijwerkingen ervaren?

Dorestad
25-03-2025 om 09:00
Herfstappeltaart schreef op 25-03-2025 om 07:34:
[..]
Dat is heel goed denk ik. Heb je vervelende bijwerkingen ervaren?
Totaal niet Herfstappeltaart.

Herfstappeltaart
25-03-2025 om 09:07
Dorestad schreef op 25-03-2025 om 09:00:
[..]
Totaal niet Herfstappeltaart.
Dat is fijn. Ik ga er werk van maken.

Tuinfluiter
25-03-2025 om 09:21
Herfstappeltaart schreef op 24-03-2025 om 19:25:
[..]
Wij staan op de wachtlijst voor deze vacinatie er zijn best veel ouderen die hem ondanks de best hoge kosten 475 euro pp toch nemen. Hoop sowieso dat hij wordt opgenomen in het vaccinatieprogramma want geld zou geen belemmering moeten zijn om hem te krijgen.

Bellebelle
25-03-2025 om 09:25
Ik wilde ook al de gezondheidszorg noemen. Ik weet dat er veel over geklaagd wordt, maar ik ervaar het echt als pure luxe dat ik gewoon naar een arts kan als ik dat nodig heb. Bij mijn bevalling had ik een fluxus (placenta kwam er niet spontaan uit). In een minder ontwikkeld land was ik simpelweg dood gebloed, maar nu stond de gynaecoloog meteen klaar en kon ik zo naar operatiekamer. En zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen.

er.is.maar.1.Pino
25-03-2025 om 10:05
Er wordt vaak negatief gesproken over gemeentes en ambtenaren, of op z’n best is er niks te klagen. Maar ik zie mijn gemeente veel betrokken dingen doen voor burgers. Er zijn speciale loketten voor mensen met schulden, participatietrajecten, er wordt flink geïnvesteerd in infrastructuur, groen en speelplekken, er is een makkelijke app om dingen te melden (en dan wordt t ook opgepakt!),met de energiecrisis hadden ze gratis verduurzamingspakkettenmet radiatorfolie en zo. Als ik nadenk over het lijstje vind ik dat ze keigoed werk doen daar op het stadhuis. Klagen is makkelijk (en doe ik bij de zoveelste omleiding ook), maar eigenlijk gaat het hier gewoon heel erg goed!

Herfstappeltaart
25-03-2025 om 15:14
Tuinfluiter schreef op 25-03-2025 om 09:21:
[..]
Wij staan op de wachtlijst voor deze vacinatie er zijn best veel ouderen die hem ondanks de best hoge kosten 475 euro pp toch nemen. Hoop sowieso dat hij wordt opgenomen in het vaccinatieprogramma want geld zou geen belemmering moeten zijn om hem te krijgen.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.