Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat komt jou aanwaaien?

De topic-titel zegt het al: wat komt jou aanwaaien of waar heb jij echt mee geboft? Dat kan een persoonlijkheidskenmerk zijn (bijvoorbeeld: je bent in de basis eigenlijk in elke sport wel goed of je kunt van niets heel makkelijk iets maken) of iets wat in je leven heel soepel gaat (je hebt je hele leven al ruim geld of iedereen vindt jou altijd aardig).


ik ben heel makkelijk met kinderen. Krijg ze meestal wel aan de praat of aan het lachen. Laatste jaren hetzelfde met pubers, erg fijn met mijn werk

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

20-02-2023 om 22:30

Ranjemeteenrietje schreef op 20-02-2023 om 20:30:

Mijn positiviteit.
Zonder moeite kan ik (bijna) alles een positieve draai geven.

Dit heb ik ook, ik ben een rasoptimist en daar ben ik erg blij mee. Verder ben ik zeer muzikaal en heb ik een talenknobbel.

Ruitje schreef op 20-02-2023 om 21:22:

[..]

Mag ik vragen of je hier ook iets mee bent gaan doen, qua opleiding/baan? Mijn zoon heeft dit ook nl. En geen idee wat hij moet kiezen voor mbo opleiding.

Sorry, wel ff heel off topic

Ben verpleegkundige geworden en heb wel kort voor een bedrijf gewerkt waar ik veel presentaties moest geven voor groepen. Ik vond dat leuk maar miste mijn vak dus terug naar aan het bed gegaan

Sassenach schreef op 20-02-2023 om 22:26:

En mijn hoofd zit vol met songteksten, vooral uit de jaren 80 kan ik heel veel liedjes meezingen.

Ja dat heb ik ook! 

Verder ben ik van nature Bourgondisch en zorgzaam, dat wil zeggen dat ik mijn gasten graag verwen en dat ze niets tekort komen. Bijvoorbeeld nu met carnaval heb ik al vier dagen de vrienden van oudste zoon over de vloer om mee te eten, te borrelen of om te slapen. Heerlijk vind ik dat! Ik geniet daar echt van en moet opletten dat ik er niet in doorsla 🤣. Dus die kilo’s waar Dolfje het over had zijn ook herkenbaar, helaas….

Ik kan goed schrijven

Ik heb een goed geheugen voor de meest onzinnige details. Echt geen idee wat ik daarmee opschiet, overigens. 

Hoger IQ dan gemiddeld met alle voordelen van dien, al heeft het ook nadelen.

Ik ben er wat laat achter gekomen maar ik blijk een behoorlijk natuurlijk overwicht te hebben. Verder zie ik snel oplossingen en werken mensen heel graag met mij samen. 

ik heb een hoog werktempo en ben doelgericht. Verder schijn ik goed mensen te kunnen enthousiasmeren wat handig is omdat ik veel trainingen geef. Ook heb ik veel algemene kennis wat heel handig is met spelletjes

In ieder geval geen leuke vent…

Ik ben blij met m’n goede - al zeg ik het zelf - smaakpapillen. 

Gatekeeper schreef op 20-02-2023 om 21:11:

[..]

Ik zou ook graag een blij ei willen zijn. Voel je dat dan ook zo of dat niet? Ik kan dingen wel goed relativeren en verstandelijk gezien er ook minder zwaar aan tillen maar gevoelsmatig voel ik me dan soms teleurgesteld dat dingen anders lopen.

Ik ben niet altijd blij hoor. Maar vanuit nature bekijk ik alles positief, bijvoorbeeld in mijn opleiding haalde ik een stage niet. Na flinke jankbui dacht ik, top nu smeer ik mijn opleiding gewoon over nog een jaar uit, minder druk op mezelf, jaartje extra om te groeien en ervaring op te doen. Kreeg toen van iedereen om me heen daar ook complimenten over terwijl het voor mij als 'maar natuurlijk kijk ik er zo naar'.

Verbaal sterk. Ik kan goed mijn gedachten formuleren en argumenten verwoorden. Ook is het opstellen van een brief aan officiële instanties een eitje voor mij. Dat komt heel goed uit want ik heb een man die dat absoluut niet kan. (Hij kan wel heel veel andere dingen, die ik dan weer niet kan)

Mijn kalme uitstraling. Hoe ellendig ik me ook voel, ik lijk voor de buitenwereld een baken van rust. Tijdens werk heel fijn. 

Al is dat natuurlijk ook een valkuil, zelfs professionals als psychologen trappen erin. 

white privilege. En geboren in een goed nest. Kind van ondernemers, financieel nooit iets tekort gekomen. School af kunnen maken dankzij bijles en daarna een opleiding naar keuze gedaan. In arme periodes nooit zorgen hoeven maken over een wasmachine die kapot kon gaan, omdat mijn ouders dat wel zouden regelen. Ook over zelf vermogen opbouwen hoef ik me niet druk te maken, omdat er een keer een erfenis komt waar ook mijn kindjes nog bij gebaar zijn.


Daar heb ik niks voor hoeven doen, maar maakt wel alle verschil.

Mooi dat je dat noemt, Lieveheersbeest! 

Omdat ik in een land vol kansen ben geboren, met een goed stel hersenen, heb ik kunnen studeren. 

Verder ben ik erg sociaal. Mensen zijn graag bij me. Ik kan goed luisteren, denk oplossingsgericht en kan mensen een andere kijk bieden op hun problemen. Ik kan ook goed verhalen vertellen. Verder pik ik talen heel snel op. Ik heb daar in het dagelijks leven èn toen ik nog journalist was, veel aan gehad. 

Inmiddels zijn mijn hersenen helaas niet meer helemaal wat ze waren wegens hersenletsel door epilepsie. Ik vergeet veel en leer daardoor niet meer zo makkelijk. Maar bovenstaande is gelukkig wel gebleven. En dankzij dat welvarende land van ons, heb ik ook met mijn beperking een goed leven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.