Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Milala
31-10-2024 om 14:37
Herfstappeltaart schreef op 31-10-2024 om 08:23:
[..]
Nu word ik heel nieuwsgierig naar jouw kerstversiering
De vraag wordt niet aan mij gesteld maar mijn gedachte is soortgelijk.. Ik ben een enorme fan van kerstversiering. Kan niet naar de intratuin zonder dat er iets aan mijn handen blijft plakken maar de kerstafdeling van de action valt mij kwalitatief ook erg tegen. Ik kom regelmatig bij de action, en op twee gnomen (knuffel) na in de afgelopen jaren niets bij de action gekocht. Zelfs bij van Cranenbroek, waar de afwerking vaak ook niet zo mooi is, slaag ik eerder.
rionyriony
31-10-2024 om 15:40
Herfstappeltaart schreef op 31-10-2024 om 08:23:
[..]
Nu word ik heel nieuwsgierig naar jouw kerstversiering
Heel toevallig heb ik als aanloop naar kerst vijf grachtenpandjes neergezet; twee voor het raam, twee op de rand van de eettafel achter me, en een in de hal. Alles met de lichtjes erin waarmee ik ze vorig jaar heb opgeborgen.
Volgende week wordt de keukenplant, een yuccaboom, versierd met lichtbolletjes en de week erop begint het Sinterklaasjournaal. Misschien zet ik dan ook de boom op.
De grachtenpandjes bestaan uit gepoedercoated (grijs) blik en om de een of andere reden staan die hier goed. Jaar in jaar uit ben ik er nog steeds verrast door. Ze worden nog verkocht en ik heb ze toen bij Big Bazar gekocht. Ik was mijn tijd ver vooruit, want huisjes zijn erg modern. Ik heb ook een setje van acht witte keramieken gekocht bij een bekende kruidenwinkel, Dille en Kamille, maar daar wacht ik nog even mee. Ze zijn van porselein, whatever. Ook erg mooi.
Deze staan goed bij hout: https://www.dille-kamille.nl/huis/woonaccessoires/porseleinen-huisjes/ Maar ik heb er wel genoeg.
Herfstappeltaart
31-10-2024 om 16:06
rionyriony schreef op 31-10-2024 om 15:40:
[..]
Heel toevallig heb ik als aanloop naar kerst vijf grachtenpandjes neergezet; twee voor het raam, twee op de rand van de eettafel achter me, en een in de hal. Alles met de lichtjes erin waarmee ik ze vorig jaar heb opgeborgen.
Volgende week wordt de keukenplant, een yuccaboom, versierd met lichtbolletjes en de week erop begint het Sinterklaasjournaal. Misschien zet ik dan ook de boom op.
De grachtenpandjes bestaan uit gepoedercoated (grijs) blik en om de een of andere reden staan die hier goed. Jaar in jaar uit ben ik er nog steeds verrast door. Ze worden nog verkocht en ik heb ze toen bij Big Bazar gekocht. Ik was mijn tijd ver vooruit, want huisjes zijn erg modern. Ik heb ook een setje van acht witte keramieken gekocht bij een bekende kruidenwinkel, Dille en Kamille, maar daar wacht ik nog even mee. Ze zijn van porselein, whatever. Ook erg mooi.
Deze staan goed bij hout: https://www.dille-kamille.nl/huis/woonaccessoires/porseleinen-huisjes/ Maar ik heb er wel genoeg.
O maar díe grachtenpandjes vind ik heel erg leuk! (ik was even bang dat je de brandweerrode van de Postcodeloterij bedoelde, die vind ik ook leuk van model maar ik hou niet van die kleur).
Auwereel
31-10-2024 om 18:33
rionyriony schreef op 31-10-2024 om 15:40:
[..]
Lang, lang geleden, zo'n 40 jaar, had ik het practicum metaalbewerking. Omdat je daar apparatuur had om mooie rechthoekjes uit metaal te stansen, had ik voor de vrije oefening een grachtenhuisje gemaakt. Met hele dikke lasnaden want ik was er niet handig in!
Dus, hoever was ik toen mijn tijd vooruit?
kerst
01-11-2024 om 12:31
Ik heb zo verschrikkelijk geen zin in dat Mirena spiraaltje komende maandag.
Waarom ben ik ook niet als man geboren 😡
rionyriony
01-11-2024 om 14:27
Auwereel schreef op 31-10-2024 om 18:33:
[..]
Lang, lang geleden, zo'n 40 jaar, had ik het practicum metaalbewerking. Omdat je daar apparatuur had om mooie rechthoekjes uit metaal te stansen, had ik voor de vrije oefening een grachtenhuisje gemaakt. Met hele dikke lasnaden want ik was er niet handig in!
Dus, hoever was ik toen mijn tijd vooruit?
Op 2 november 2015 heb ik ze gekocht bij Big Bazar. Dus 31 jaar.
Twee soorten: twee met een gladde gevel en drie met een getrapte gevel. Het viel me op dat ze zo'n diepe glans kregen in mijn huis.
Soms weet je toch niet waarom je valt op iets. Het heeft niet veel met de prijs te maken; deze waren zoiets als 6,99 per stuk.
Yumi
01-11-2024 om 15:50
Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gehoord Inval thuishulp, die continu over de oorlog in het midden oosten bleef tetteren. Arabieren op een voetstuk zet en een hekel aan Marokkanen en Turken had. De verhalen, de vooroordelen....Ondanks mijn ik weet onvoldoende over de oorlog om een mening te hebben en ik heb geen slechte ervaringen met Turken of Marokkanen, bleef ze erover doorgaan. Had horrorverhalen over gedode baby's, en was niet te stoppen.... ik wil het er niet over hebben drong niet door. Ik was echt in shock en ik denk haar ouders ook, Nederlandse meisje van 18 jaar, bekeerd tot Islam en wil trouwen met een Palestijn. Niet dat ze een vriend heeft maar ze is voor Palestina, logisch toch? O ja mochten jullie het nog niet weten, alle ellende met de oorlogen in het Midden Oosten, komt door Obama volgens deze allesweter
Dolfje
01-11-2024 om 17:22
Ik zou dat melden bij de organisatie Yumi. Niet dat zo'n meisje geen mening mag hebben maar het is niet de tijd en plaats om dat te ventileren.
Yumi
01-11-2024 om 17:58
Dolfje schreef op 01-11-2024 om 17:22:
Ik zou dat melden bij de organisatie Yumi. Niet dat zo'n meisje geen mening mag hebben maar het is niet de tijd en plaats om dat te ventileren.
Je hebt wel gelijk Dolfje, toen ze weg was heb ik erover zitten twijfelen. Vind het lastig, ze komen heel moeilijk aan personeel. Waarschijnlijk weten ze wel dat ze dit doet, maar hebben ze geen keuze. Ze hoeft hier in ieder geval niet meer terug te komen.
SombraOnline
01-11-2024 om 18:22
Twee bussen, met dezelfde vertrekhalte, en hetzelfde lijnnummer. Ze rijden allebei een andere route.
Echt, wie in Heerlen heeft dit bedacht? Het ov in Noord-Holland is niet veel beter, maar wij hebben geen dubbele bussen!
Herfstappeltaart
01-11-2024 om 18:45
Wat hebben veel Amerikanen toch een vervelende, neuzelende manier van praten. Net of er een knijper op hun neus zit.
rionyriony
02-11-2024 om 09:37
Ik had niet zo stom moeten zijn om ze nog een kans te geven; laten we het daar bij houden.