Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Bakblik
25-10-2024 om 12:29
En hoe vind je zelf dat het gaat?
Je kan prima blij zijn dat je kind weer hebt gevonden in de winkel maar je moet wel uitstralen dat het niet mag weglopen en geen stoute dingen mag gaan doen.
Lachend loop jij naar je kind toe, dat inmiddels 15 zakken macaroni uit het schap heeft getrokken, waarvan 2 stuk, en je zegt:
Hallo lieverd! Mama was je kwijt en nu heb ik je weer gevonden! Wat ben je aan het doen?
Jij nog steeds met een stralende glimlach op je gezicht krijgt van je kind uitleg dat ze "de sliertjes" zoekt.
Over het algemeen zal je kind best een lieverd zijn maar nu het zakken staat te vernielen en op de grond te gooien zou ik zonder lach op mijn gezicht met daarbij een beetje boze toon zeggen:
Hé Anna, wat ben jij nou aan het doen? Dat mag toch niet?. Kom we gaan de rommel opruimen! En dan Anna (voor zover mogelijk) echt iets laten doen.
Anna krijgt nu het gevoel dat je trots op haar bent. Dat is een beetje onhandig signaal wat je afgeeft nu.
Dolfje
25-10-2024 om 13:40
Zo herkenbaar Bakblik maar dan met boeken. Leuk om uit de kasten te trekken of om te scheuren.
En als je er wat van zegt krijg je " ja het is een kind" " of" kan haar /hem moeilijk vastbinden "
Bakblik
25-10-2024 om 13:48
Dolfje schreef op 25-10-2024 om 13:40:
Zo herkenbaar Bakblik maar dan met boeken. Leuk om uit de kasten te trekken of om te scheuren.
En als je er wat van zegt krijg je " ja het is een kind" " of" kan haar /hem moeilijk vastbinden "
Ik zeg er niks van, het is niet mijn kind en niet mijn macaroni maar ik kan je wel vertellen dat mijn kinderen niet verder waren gekomen dan de eerste zak. En dan had ik op boze toon gezegd: Hé Junior! Dat mag niet!.
Ik vind die dubbele boodschap zo ingewikkeld voor zo'n puk van net geen 2 jaar oud =Hé lieverd, wat ben jij nou aan het doen?= heeft toch een beetje in zich dat het kind zoet aan het spelen is......
En over dat vast binden, dat kan vrij eenvoudig. Mijn doerak had ik altijd bij me met een tuigje over zijn jas met een karabijnhaak aan de achterkant. Daar zette ik ben mee vast aan het zitje van het winkelwagentje of aan het bankje van het zwembad als ik zijn oudere zusje moest helpen afdrogen en aankleden. 😜
Alles om te voorkomen dat hij kwijt kon raken of kon verdrinken.
Dolfje
25-10-2024 om 14:12
Ik zeg het wel, niet in de supermarkt maar wel als ik aan het werk ben en daarna de zooi mag opruimen.
Bakblik
25-10-2024 om 14:20
Als ik in de supermarkt zou werken dan zou ik zeker iets zeggen. Dan helpt die moeder naar mooi even mee om alles op te ruimen.
Als klant ga ik heb andere klanten aanspreken.
rionyriony
25-10-2024 om 18:54
Teveel groenten gegeten en dat is echt hopeloos verkeerd gevallen.
Ligt als een steen op mijn maag.
He wat heb ik buikpijn. Zo ongemakkelijk.
madee
25-10-2024 om 19:56
Gewoon doen joh, je bent maar 1 keer jong dus lekker met z’n tweeën op de fatbike, mobieltjes in de hand en er leuk mee zwaaien terwijl je lekker doorrijdt terwijl je voorrang moet verlenen aan die auto van rechts, en daarna nog lekker extra naar die auto zwaaien om te laten zien hoe veel lol jullie hebben!
Dolfje
27-10-2024 om 08:09
Herfstappeltaart schreef op 26-10-2024 om 19:21:
Aaaaah mogen we Obama terug?
Dat mag je best hardop zeggen toch?
Herfstappeltaart
27-10-2024 om 18:53
Dolfje schreef op 27-10-2024 om 08:09:
[..]
Dat mag je best hardop zeggen toch?
Ja hè!
Bakblik
27-10-2024 om 20:04
Jij vraagt aan mij:Waar is de schaar?
Waar de schaar altijd ligt, in de la!
Als hij daar niet ligt weet ik niet waar hij is. Toen ik vanochtend het pak koffie opende heb ik hem in de la gelegd en daarna niet meer gebruikt!
Nee je hoeft het niet aan Bakblikjunior te gaan vragen die zit, op de maaltijden na, al de hele dag al op zolder te studeren.
4 uur later
O, is de schaar terecht?
Waar was hij nou?
In de schuur zeg je?
Dat heb je dan toch echt zelf gedaan! Ik ben niet buiten geweest vandaag.
Leg na gebruik altijd de schaar terug op zijn plek dan kan je alles vinden.
Lees voor schaar gieter of stoffer en blik of nog andere items en je weet hoe vaak wij dit soort gesprekjes hebben.
Dolfje
27-10-2024 om 20:17
Bakblik schreef op 27-10-2024 om 20:04:
Lees voor schaar gieter of stoffer en blik of nog andere items en je weet hoe vaak wij dit soort gesprekjes hebben.
Hier ook zo ;aanvulling autosleutels, iPad, telefoon, bankpassen.
En dan ook nog hebt al een thee, koffie beker, drinkglas, etc etc. Je hoeft geen nieuwe te pakken.
En nee dit gaat ook niet over een kind.
Bakblik
27-10-2024 om 20:26
Dolfje schreef op 27-10-2024 om 20:17:
[..]
Hier ook zo ;aanvulling autosleutels, iPad, telefoon, bankpassen.
En dan ook nog hebt al een thee, koffie beker, drinkglas, etc etc. Je hoeft geen nieuwe te pakken.
En nee dit gaat ook niet over een kind.
Telefoon en autosleutels bergt hij wel goed en meteen op, die zijn van hem. Het is hier voornamelijk de items voor algemeen gebruik. De schaar, het stoffer en blik, de fietspomp, de pen van het boodschappenblokje.