Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.


Nee, ik ga me niet voorbereiden op een nieuwe Trump periode. Ook niet op eeuwig 40+ graden celsius, eeuwige armoede, eeuwig extreemlinks, eeuwig woke, de hel, de hemel, heel naar, pijnlijk en langdurig aan je eind komen. Tenzij heel duidelijk is wat ik moet doen om het te vermijden natuurlijk.

Ik moet bloed laten prikken, ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Ben dus enorm zenuwachtig.

SombraOnline schreef op 03-07-2024 om 11:07:

Ik moet bloed laten prikken, ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Ben dus enorm zenuwachtig.

Snap ik! Ik vind het ook altijd eng maar het valt qua pijn erg mee. De verpleegkundige die bij de bloedafname zitten zijn de snelste en de meest kundige die er zijn qua prikken. Sterkte!

Als je geen tijd hebt om een goed advies te geven en niet alle kennis in huis hebt van het probleem, dan neem ik je dat echt niet kwalijk. Je kunt nou eenmaal niet alles weten.
Echt dat geeft niet, maar stuur me dan door, SUKKEL! 

Yumi schreef op 03-07-2024 om 11:56:

Als je geen tijd hebt om een goed advies te geven en niet alle kennis in huis hebt van het probleem, dan neem ik je dat echt niet kwalijk. Je kunt nou eenmaal niet alles weten.
Echt dat geeft niet, maar stuur me dan door, SUKKEL!

Pffff irritant is dat, het geeft niet als.je het niet weet, maar doe dan ook niet alsof. Irritant egogedrag!

SombraOnline schreef op 03-07-2024 om 11:07:

Ik moet bloed laten prikken, ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Ben dus enorm zenuwachtig.

Ik heb ook goede ervaringen. Kijk de andere kant op en geef aan dat je het spannend vindt. Je voelt wel iets maar het is snel voorbij.

Mantra: dit gaat ook weer voorbij, dit gaat ook weer voorbij .

SombraOnline schreef op 03-07-2024 om 11:07:

Ik moet bloed laten prikken, ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Ben dus enorm zenuwachtig.

Geef aan dat je het spannend vindt en jij er niet naar als de laborant bezig is. 

Mijn dochter is moeilijk te prikken heeft geen duidelijk zichtbare ader op de plaats waar ze normaal prikken.  Toen ze nog jonger was en paar keer een hele snibbige laborant getroffen die riep: Dit kind is niet te prikken!  Rij maar even naar het ziekenhuis! 

Daar en hele aardige knul getroffen die de trukendoos open trok in een ader naar boven te krijgen.  Als ze dus moet prikken gaan we daar. 

Laatst was ze in een ander ziekenhuis wat verder weg en troffen we ook een hele begripvolle laborant echt heel fijn. 

Succes! Je kan het! 

Lief allemaal!

Prikken ging goed, moest gelijk 5(!) buisjes vol! Maar hele lieve verpleegkundige die uitlegde wat er ging gebeuren toen ik zei dat dit m'n eerste keer was. Werd na afloop wel wat licht in m'n hoofd, maar mocht rustig blijven zitten (en zelfs liggen, als ik wilde) en kreeg een bekertje limonade. Het viel enorm mee, niet gekeken hoe en wat.

SombraOnline schreef op 03-07-2024 om 14:51:

Lief allemaal!

Prikken ging goed, moest gelijk 5(!) buisjes vol! Maar hele lieve verpleegkundige die uitlegde wat er ging gebeuren toen ik zei dat dit m'n eerste keer was. Werd na afloop wel wat licht in m'n hoofd, maar mocht rustig blijven zitten (en zelfs liggen, als ik wilde) en kreeg een bekertje limonade. Het viel enorm mee, niet gekeken hoe en wat.

Goed gedaan en fijn dat je nog even meldt hoe het gegaan is. Vaak tref je het wel op zo'n prikpost soms niet en dan bouwt de spanning op.

Na een goede eerste ervaring is een volgende keer een peulenschil.

Wat mankeert jou toch in hemelsnaam?? Doe ff normaal! En niet één  keer, nee, keer op keer op keer.... jij hebt psychische hulp nodig hoor!

pfff, gék word ik hier van!

Langzaam maar zeker begint me steeds meer duidelijk te worden. Niet die ander, maar jij bent degene die alles en iedereen verstikt met je leugens en manipulatie. Ik ben er helemaal klaar mee om je elke keer te horen zwelgen in zelfmedelijden. Je vergeet voor het gemak je eigen aandeel in je leven. 

Het ergste is nog dat ik bang ben dat ik langzamerhand op je ga lijken als ik ouder wordt. Ik hoop echt dat ik meer zelfreflectie heb en hou.

Ik dacht dat ik je ontlastte, maar dat was echt helemaal nergens voor nodig. Je vond het gewoon een kutklus. 

Dit is niet de bedoeling

Man , wat maak jij het jezelf toch moeilijk. En anderen daardoor. Ik snap dat je het leven zo niet meer leuk vindt. Maar dat zit hem toch echt in jou... en jij bent de enige die jezelf kan helpen. Wij lijken wel niet binnen te komen. Het is tegelijkertijd  om woest van te worden als verdrietig  om te zien.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.