Huiskamer
QuarrelsomeSnail25
08-08-2021 om 18:52
Wat is wel/niet racisme en discriminatie?
Dit topic is bedoeld om oprechte vragen te kunnen stellen en te beantwoorden over de onderwerpen racisme en discriminatie in de breedste zin van het woord. Bezien vanuit de vele kanten, iedere situatie, ieders visie.
Hoe eenvoudig de bewoordingen en hun verklaringen op het eerste gezicht ook lijken, het blijkt toch niet zo zwart-wit en duidelijk te zijn als we zelf soms denken.
Het zou fijn zijn als dit een plek wordt waar echt gesproken en geluisterd wordt.
Het topic is geenszins bedoeld om meningen door te drukken, te schelden, te schofferen of anderszins te frustreren.
Het is alleen bedoeld om te informeren en geïnformeerd te worden, en te respecteren dat we allemaal uit een ander nest komen, met ieder ons eigen verenpak, onze eigen fluittoon en melodie. En waarbij we tijdens het groeien en uitvliegen onze eigen ervaringen hebben opgedaan.
SnoopyIbis83
15-08-2021 om 19:33
Koralinde schreef op 15-08-2021 om 18:48:
[..]
Dat geeft wel te denken. Het is mij ook al opgevallen dat mensen hier vaak eerder meer overtuigd van hun eigen standpunten raken dan minder als ik met mijn visie en argumenten kom
Misschien kap ik er ook maar gewoon weer mee.
Ik lees mee en ik waardeer je posts zeer. Ik ouweneel liever over futiliteiten dan dat ik me tot een inhoudelijke discussie laat verleiden. Het is toch fijn dat jij de ondankbare taak op je neemt
DownrightChinchilla41
15-08-2021 om 19:34
Ik vind het juist mooi dat iedereen hier eerlijk zijn mening hier mag en wil geven, juist omdat het hier misschien makkelijker is dan in het dagelijks leven (voor sommigen) maar juist door gevoelens eerlijk te benoemen naar elkaar, kun je elkaar beter begrijpen. Dus ik vind dit topic sowieso een aanwinst.
watertoren
15-08-2021 om 19:35
Het valt me op in dit soort discussies dat eigenlijk de meeste mensen wel bij hun oude standpunten blijven.
DownrightSpoonbill69
15-08-2021 om 19:36
watertoren schreef op 15-08-2021 om 19:35:
Het valt me op in dit soort discussies dat eigenlijk de meeste mensen wel bij hun oude standpunten blijven.
Ja klopt ook. Maar dat er dan reacties komen dat mensen schrikken van mijn laatste posts. Ik probeer nog beleefd het te beëindigen met korelinda. Nou schiet mij lek.
DownrightChinchilla41
15-08-2021 om 19:39
watertoren schreef op 15-08-2021 om 19:35:
Ik ben echt wel na gaan denken over dingen, ook over de opmerking dat ik racistisch zou zijn met een goed bedoelde reactie over Aziatische mensen. Ik snapte na de uitleg van verschillende wel hoe hun dat bedoelde, omdat ze het normaal uit kon leggen ben ik erover na gaan denken (juist omdat ik die mensen niet wil kwetsen). En waar ik eerst gewoon geen benul had dat ik iemand zou kwetsen met die opmerking (die alleen maar echt goed bedoeld was) snap ik wel wat sommige leden bedoelden en dus in het vervolg mijn compliment anders zou formuleren.
(zeker met dank aan Dinah)
Dinah
15-08-2021 om 19:39
Niet je laatste post Nose, maar wel de combinatie met intolerant en de boodschap brengen met heel veel heisa.
Als dat zo overkomt, dan doen mijn bijdragen meer kwaad dan goed. Vandaar dat ik dan even ermee stop. Niet omdat ik beledigd ben hoor, maar dan maak ik het voor mijn gevoel alleen maar erger als ik hieraan blijf bijdragen.
QuarrelsomeSnail25
15-08-2021 om 19:41
Moxxie schreef op 15-08-2021 om 19:23:
[..]
Kijk, daar hebben we Hen, die vaak zegt dat ze niet zo goed is in uitdrukken wat ze wil zeggen. Hier zeg je precies waar het om gaat!
Emotioneel van. Dankjewel.
DownrightSpoonbill69
15-08-2021 om 19:42
Dinah schreef op 15-08-2021 om 19:39:
Niet je laatste post Nose, maar wel de combinatie met intolerant en de boodschap brengen met heel veel heisa.
Als dat zo overkomt, dan doen mijn bijdragen meer kwaad dan goed. Vandaar dat ik dan even ermee stop. Niet omdat ik beledigd ben hoor, maar dan maak ik het voor mijn gevoel alleen maar erger als ik hieraan blijf bijdragen.
Bedankt voor je uitleg. We begrijpen elkaar gewoon niet. Ik ben trots op mijn land en vind dat er al genoeg gedaan word. Jij vind dat er te weinig word gedaan (als ik het mag invullen voor je). Laten we de witte vlag hijsen naar elkaar en klaar ❤️
Muurbloem1985
15-08-2021 om 19:43
Ik heb geen namen genoemd, ik zei alleen linkse mensen, maar dat merk ik ook in het echte leven, dus sorry als ik je persoonlijk beledigd heb.
SnoopyIbis83
Toch is dat wel vreemd, dat iemand hier dan bijvoorbeeld zou zeggen: "ik geloof dat x waar is en als mensen zeggen dat y ook waar kan zijn, dan ga ik helemaal niet meer luisteren en geloof ik voor altijd alleen in x!" En dat andere mensen dan zeggen, "oké, dan zeggen we wel niks meer over y, want we willen niet dat jij boos wordt."
Dat zou toch raar zijn.
DownrightChinchilla41
Ik vind het van jou juist heel knap hoe rustig en uitgebreid je dingen uit legt. De ene keer ben ik helemaal met je eens de andere keer iets minder.
SnoopyIbis83
15-08-2021 om 19:44
Yolo schreef op 15-08-2021 om 19:34:
Ik vind het juist mooi dat iedereen hier eerlijk zijn mening hier mag en wil geven, juist omdat het hier misschien makkelijker is dan in het dagelijks leven (voor sommigen) maar juist door gevoelens eerlijk te benoemen naar elkaar, kun je elkaar beter begrijpen. Dus ik vind dit topic sowieso een aanwinst.
Vind je echt dat iedereen dat hier mag? Ik vind het wel tegenvallen eigenlijk.
DownrightChinchilla41
15-08-2021 om 19:45
Soepkip schreef op 15-08-2021 om 19:44:
[..]
Vind je echt dat iedereen dat hier mag? Ik vind het wel tegenvallen eigenlijk.
Noem dan ook voorbeelden dan weten we wat je precies bedoeld. Het is niet zo dat iedereen met elkaar gelijk moet zijn toch? Iedereen mag en kan zijn mening geven. Juist die verschillende meningen zijn interessant.
SnoopyIbis83
15-08-2021 om 19:47
Yolo schreef op 15-08-2021 om 19:45:
[..]
Noem dan ook voorbeelden dan weten we wat je precies bedoeld.
Ik vind het heel kwalijk dat mensen op de vorige pagina zeggen dat ze dit topic laten voor wat het is omdat ze geloven dat hun inbreng in de discussie een averechts effect heeft. Zij schreven interessante dingen en nu zijn ze weg. Dat vind ik jammer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.