Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is jullie favoriete huishoudelijke klus?


Leukste klussen zijn koken en boodschappendoen. Op nummer 3 was vouwen. Al het andere is stom, maar het allerstomst is toch wel de badkamer schoonmaken. Stofzuigen hoorde ook op de laatste plaats maar tegenwoordig doet de robot dat, heerlijk, ging de badkamer ook maar zo makkelijk.

Jani schreef op 08-02-2024 om 11:28:

Bedankt, zo leuk al die verschillende meningen! Zo te lezen verder niemand die ook graag de vaat doet: jullie hebben vast allemaal een afwasmachine! Ben jaloers op de mensen die een robotstofzuiger hebben, dat lijkt me zo fijn.
En de mensen die tuinieren noemen, die spelen vals: dat valt niet onder huishoudelijke klussen, maar onder pure ontspanning

Nou voor mij is tuinieren anders wel een moetje hoor

in de zomer bed verschonen. Dan doe ik het beddengoed gelijk in de was, hang het aan de lijn buiten en heb 's avonds een heerlijk fris bed.
Verder vind ik niks leuk aan huishouden.

Tuinfluiter schreef op 08-02-2024 om 11:56:

Vraagje over de robot stofzuiger. Hoe werkt dat als je een ruimte moet doen met parket en een kleed. Ik gebruik daarvoor verschillende borstels of borstel stand.

Dat kan gewoon. Hij rijdt rond op wieltjes (in tegenstelling tot stofzuigermondjes, die schuiven) met één of twee ronddraaiende borstels die aanzuigen.

Overigens is mijn robotzuiger de reden dat ik stofzuigen niet ook noem als minst favoriete klus. Botje doet het elke dag al voor me en ik doe de bank etc af en toe.

Rockstar schreef op 08-02-2024 om 12:31:

[..]

Dat kan gewoon. Hij rijdt rond op wieltjes (in tegenstelling tot stofzuigermondjes, die schuiven) met één of twee ronddraaiende borstels die aanzuigen.

Overigens is mijn robotzuiger de reden dat ik stofzuigen niet ook noem als minst favoriete klus. Botje doet het elke dag al voor me en ik doe de bank etc af en toe.

Bedankt voor je antwoord. Ik houd mij normaal niet bezig met stofzuigen. Dat doet mijn man maar ik was nieuwsgierig. 

Dolfje schreef op 08-02-2024 om 08:29:

[..]

Punt. Het is dat het moet.

Strijken doe ik niet zoveel maar als ik dat doe zet ik een serie aan en dan is het niet zo erg. Zijn ook maar met 2. Man draagt gelukkig geen overhemden voor het werk, die zou ik uitbesteden.

Dat deed ik ook in de tijd dat hij veel overhemden droeg. Uitbesteden aan hém wel te verstaan! Hij kon het ook prima, maar iets minder snel dan ik.

Jani schreef op 08-02-2024 om 11:28:

Bedankt, zo leuk al die verschillende meningen! Zo te lezen verder niemand die ook graag de vaat doet: jullie hebben vast allemaal een afwasmachine!

Ik heb ook geen hekel aan afwassen. Doe het vaak ook even bij mijn moeder tussendoor (heeft geen vaatwasser). Maar ik heb wel een vaatwasser dus ik doe het alleen voor grote pannen enzo.

Eigenlijk alles dat 'nat' is, vind ik niet zo erg. Dus badkamer, wc, aanrecht poetsen enzo. Zelfs ramen zemen vind ik niet erg, maar duurt altijd lang voor ik de moed heb verzameld. Overigens is onze badkamer 'kalkvrij' ontworpen, dus geen glazen deuren en na het douchen trekken we de muur even droog met een trekker. En relatief zacht water hier. Dus heel vaak poetsen doe ik de douche ook niet. Wel het badkamermeubel, maar da's zo klaar omdat er weinig zooi op staat.

Courage schreef op 08-02-2024 om 14:20:

[..]

Dat deed ik ook in de tijd dat hij veel overhemden droeg. Uitbesteden aan hém wel te verstaan! Hij kon het ook prima, maar iets minder snel dan ik.

Ja of hij het dan zelf doet of iemand anders boeit me niet maar ik ga het zeker niet doen 

rionyriony schreef op 08-02-2024 om 07:53:


Waar ik even tegenzin tegen voel dat is als iets het plotseling niet meer doet. Momenteel heeft de linker speaker het begeven dus als het licht is moet ik over de grond kruipen op zoek naar het manco. Maar anderzijds ben ik ook wel weer benieuwd wat er aan de hand was.

De eerste de beste verbinding die ik beetpakte bleek de oorzaak te zijn. Alles klinkt nu weer luid, duidelijk en in dubbele stereo.

De was is mijn lievelingsklus (sorteren, wassen, ophangen, wegvouwen). Daarnaast hou ik ook echt van opruimen. Spulletjes wegzetten, kastjes netjes inruimen etc. Dat is trouwens niet zo handig, want ik ruim dus heel vaak op voor mijn dochter omdat ik het oprecht leuk vind. Ze kan ondertussen zo slecht opruimen dat de juf ons erop aangesproken heeft (oeps).

Koken en eten klaarmaken vind ik de vervelendste klussen. Mijn dochter is dus wel heel handig voor haar leeftijd in de keuken.    

Ik vond strijken serieus de meest verschrikkelijke klus en dat doe ik dus ook al 21 jaar niet meer, heb zelfs mijn strijkplank en strijkijzer weggegeven

Koken vind ik ontzettend leuk, boodschappen laat ik thuisbezorgen en heb een vaatwasser. Verder wekelijks huishoudelijke hulp vanuit de WMO, dus de grote klussen hoef (en kan) ik niet zelf te doen.

Ik heb 2 jaar geleden een fantastische snoerloze steelstofzuiger gekocht en dat maakt stofzuigen een stuk makkelijker gelukkig. Dit en dweilen is dus eigenlijk het enige, buiten koken, wat ik nog zelf doe vwb huishoudelijke klussen.

Aan het huishouden vind ik echt niks leuk, behalve koken, heerlijk. Het ergste wat ik me vroeger kon voorstellen was stofzuigen en dweilen, maar ik heb nu goddank een dweil- en zuigrobot. Zodra ik boodschappen ga doen, zet ik hem aan, en als ik thuiskom is het hele huis gezogen en gedweild. Ge-wel-dig!!
Strijken doet mijn man af en toe, als hij het echt vindt moeten. Ik strijk overal vouwen in, nooit goed geleerd. Gek, want mijn moeder was dol op strijken. Mijn handen zullen wel verkeerd staan.

BlairW schreef op 07-02-2024 om 23:00:

Leuk : stofzuigen! Heb een draadloze Dyson steelstofzuiger en het is echt een fijn ding! Veel beter dan zo’n slede met snoer die altijd te kort is, slede die omflikkert of achter de bank blijft hangen. Nee, stofzuigen is echt een leuke bezigheid nu!

Ergst : badkamer, al is het wel beter sinds we een nieuwe hebben en er minder losse spulletjes staan. Ben sneller klaar nu. Maar alsnog een kutklus en krijg die douchedeur nooit streeploos netjes.

Ik heb standaard een Jemako droogdoek hangen op de badkamer. Na het douchen trek ik de glazen wanden even langs met een trekkertje. En dan ga ik met zo'n doek erlangs en dan is alles streeploos droog. Echt een goeie tip, al zeg ik het zelf.

Ik vind afwassen een prima klus. Ik heb geen vaatwasser dus mijn aanrecht is of een teringbende, of ik heb net lekker alles afgewassen. Drogen doe ik dan weer niet aan. Dat doet de lucht wel. 

Ies schreef op 08-02-2024 om 01:09:

Favo klus: koken, vind ik erg leuk, ik neem me zelden goed de tijd ervoor.
De rest vind ik soms leuk maar meestal niet, het erge ervan vind ik dat het steeds weer opnieuw moet. Iets een enkele keer doen, prima!
Ik maak het me zo makkelijk mogelijk. Zéker geen strijken hier, niet nodig als je alles goed ophangt. Spullen koop ik doorgaans alleen als ze in vaatwasser mogen. Natuurlijk wel hier en daar een pan die op hand gewassen moet. Boodschappen alleen met strak lijstje, anders loop ik mezelf dood in supermarkt. Dweilen? Heel af en toe, doorgaans negeer ik de vlekken gewoon. Zuigen? Niks geen verrekte rug meer, gewoon een robot en zo eens in de maand (of 2 maanden…) zuig ik eens een beetje zelf bij…


Ik poets ook het liefst bij anderen, omdat je dan in de illusie kunt voortleven dat het allemaal lekker schoon blijft voor eeuwig. 

Koken is mijn favoriete klus. Graag en veel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.