Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is jullie favoriete huishoudelijke klus?


Eigenlijk vind ik thuis eigenlijk al het huishoudelijk werk noodzakelijk kwaad. Maar dat is ook omdat ik er weinig puf voor heb. Blijf zo vaak op de bank hangen terwijl ik eigenlijk... 

Met werk, ik werk als hulp in de huishouding, heb ik er geen hekel aan. Stoffen en de badkamer vind ik altijd rotklussen. Bedden opmaken, de was of ramen zemen vindt ik wel leuk. Alles netjes strak opmaken en vouwen en de ramen streeploos schoon.

Ik heb helemaal geen hekel aan huishoudelijke klussen en koken is mijn hobby. Ik heb eigenlijk alleen een hekel aan het bed verschonen.

Bolmieke schreef op 08-02-2024 om 07:34:

[..]

Ik heb ook zo'n ding, heerlijk die strakke stapeltjes in mijn kast

Hoe heet zoiets en waar koop je dat?

Kastjes uitruimen en opruimen vind ik echt vreselijk. En ik moet dat heel nodig weer eens doen. 

Verder heb ik geen hekel aan het huishouden, vind het allemaal wel prima. Verstand op 0 en ff poetsen en opruimen, lekker

Huishouden staat niet bovenaan mijn hobby lijstje...

Ik vind ramen zemen en tuinieren wel leuk, als het mooi weer en niet te warm is.
De was (wassen, in de droger en vouwen) vind ik ook ok. Vouwen doe ik op de bank met een serie aan.

Ik heb echt een bloedjedood aan boodschappen doen. Inmiddels is dat opgelost en komt de 'jammieauto' (volgens zoon) wekelijks alles thuis brengen.

Opruimen en stofzuigen vind ik ook niet leuk, maar dan vooral omdat er je een half uur later niks meer van ziet...

Het leukst vind ik koken, het minst leuk ramen wassen want ik ben bang voor spinnen. In huis hebben we vrijwel nooit spinnen. We wonen hoog in de drukke stad en daar komen ze een stuk minder. Ik heb geen tuin maar tuinieren zou ik dus doodeng vinden. 

boodschappen doen en koken en kastjes opruimen vind ik leuke dingen.  Ook de kamer stoffen en de planten verzorgen doe ik graag. De robotstofzuiger houdt de kamer bij totdat mijn huishoudelijke hulp komt.  Badkamer en bovenverdieping worden standaard door mijn hulp gedaan en klusjes waarbij mijn hand plat moet ook (heb 2 koetsiershanden,  sommige dingen gaan heel lastig)

Ik vind boodschappen doen en koken het leukst. Lekker alles bij elkaar sprokkelen voor wat ik dan s avonds ga koken of s middags ga bakken.

Alles glad en netjes maken vind ik fijn, stofzuigen en dweilen ook. Waar ik een hekel aan heb is dat t zo vaak moet omdat je er al snel niks meer van ziet

Koken en bakken doe ik erg graag.

Ramen zemen vind ik niet erg om te doen maar ik kan t echt niet en daar heb ik dan weer een hekel aan. Altijd strepen,vlekken etc. 
Bed verschonen heb ik een hekel aan maar een schoon bed, vooral eigenlijk het dekbedhoesvind ik heerlijk dus ik doe t iedere week toch. T Scheelt wel als t zomer wordt dan is dat dekbed niet zo groot en lomp

Ik vond koken tot een paar jaar geleden erg leuk. Maar nu ik mijn reukvermogen al heel lang kwijt ben, vind ik er weinig meer aan.
Boodschappen laat ik bezorgen, moet zeggen dat ik het wel leuk vind om voor mij onbekende artikelen te bestellen om uit te proberen. 
Stofzuigen vind ik ook niet erg meer sinds we een snoerloze hebben. 
Maar verder... het is dat het moet maar heb aan vrijwel alles een hekel. 

Wij hebben een schoonmaakster die om de week de grote dingen doet ( ramen lappen, de badkamer van onder tot boven, de keukenkastjes etc) zelf hoef ik het huis alleen maar bij te houden maar met 2 adhd’ers en een hond betekend regelmatig stofzuigen, wassen draaien en vooral veel zooi opruimen. Ik vind een lege wasmand heerlijk alleen blijft hij niet vaak leeg. 
Ik vind koken noodzakelijk kwaad op de dagen dat ik werk. Ik werk 9,5 uur per dag. Leve Hello Fresh. Dan hoef ik niet meer na te denken en alleen maar te snijden en koken. 

Vaatwasser inruimen en even een doekje over de keuken. Zo satisfying om van een bekruimeld en vol aanrecht naar een leeg en schoon aanrecht te gaan.

Minst: Badkamer en wc.

Jani

Jani

08-02-2024 om 11:28 Topicstarter

Bedankt, zo leuk al die verschillende meningen! Zo te lezen verder niemand die ook graag de vaat doet: jullie hebben vast allemaal een afwasmachine! Ben jaloers op de mensen die een robotstofzuiger hebben, dat lijkt me zo fijn.
En de mensen die tuinieren noemen, die spelen vals: dat valt niet onder huishoudelijke klussen, maar onder pure ontspanning

Wel leuk: de was
Niet leuk: de vaat
Neutraal: koken, badkamer, wc, stofzuigen 
Doe ik vrijwel nooit: dweilen, strijken, ramen zemen

Vraagje over de robot stofzuiger. Hoe werkt dat als je een ruimte moet doen met parket en een kleed. Ik gebruik daarvoor verschillende borstels of borstel stand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.