Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is het nut van….?

Ginevra schreef op 06-06-2022 om 15:46:

[..]

Ook wel roerzeef genoemd. Met het draaiding wrijf je zachte dingen door de zeef. Velletjes en vezeltjes blijven achter. Je krijgt dus een fijner en gladder resultaat dan wanneer je alleen pureert.

Ik gebruik hem voor rabarber, spinazie (ik kook de rabarber in stukjes, en draai het daarna door de passevite, en ik kook de spinazie als blad, en eveneens door de passevite), maar ook voor bruinebonensoep, bijvoorbeeld, ik kook de bruine bonen samen met wortel en prei en dergelijke, en doe ze daarna in de passevite, de velletjes blijven inderdaad achter, en het resultaat voeg ik toe aan de bouillon, je krijgt dan een prachtige en smaakvolle soep. Maar wel meer dingen waar ik hem voor gebruik, je hebt er verschillende zeven bij met verschillende rasters, dus je kunt er veel mee.

Bakblik schreef op 06-06-2022 om 15:49:

[..]

Dat is het ook maar voor hem is het een "fijne hobby". Als 80 jarige is hij toch mooi en paar uur per week buiten aan het bewegen😉

Dat wij als buiten gek worden van het geluid is jammerdebammer.

Daar zijn jullie dan mooi klaar mee!

alhambra schreef op 06-06-2022 om 15:51:

[..]

Daar zijn jullie dan mooi klaar mee!

Ach in het huis naast die gardenvacuum wordt verbouwd,  het huis daarnaast is al 8 maanden bezig met een verdubbeling van de schuur dus het is hier nooit rustig. Ook genoeg gillende kleuters hier dus....... we doen het ermee. 

Mug schreef op 06-06-2022 om 15:50:

[..]

Toch wel een handig ding dus eigenlijk! Ik heb hier zeurpieten in huis over velletjes..

Ze zijn nog volop te koop in diverse prijsklassen. Dus je zou het kunnen overwegen om de velletjesmiepers een plezier te doen. 

Wat is het nut van dit ding.  Ik heb hem en gebruik hem regelmatig.  Anderen die dat ding zien in mijn keuken weten niet wat het is. 

Sorry plaatje werkt niet.  Ik ga het nog een keer proberen.

https://images.app.goo.gl/QrivD9qqcLndW7HVA 

Een link naar een plaatje het plaatje alken lukt niet. 

Ginevra

Ginevra

06-06-2022 om 16:58 Topicstarter

Bakblik schreef op 06-06-2022 om 16:42:

Wat is het nut van dit ding. Ik heb hem en gebruik hem regelmatig. Anderen die dat ding zien in mijn keuken weten niet wat het is.

Sorry plaatje werkt niet. Ik ga het nog een keer proberen.

https://images.app.goo.gl/QrivD9qqcLndW7HVA

Een link naar een plaatje het plaatje alken lukt niet.

Volgens deze website https://parelsbreda.nl/webshop/retro-vintage/retro-schnittfix-2-allessnijder/ is het een multifunctioneel mes dat voor links- en rechtshandigen geschikt is en kun je er ook nog mee raspen. 

Ginevra schreef op 06-06-2022 om 16:58:

[..]

Volgens deze website https://parelsbreda.nl/webshop/retro-vintage/retro-schnittfix-2-allessnijder/ is het een multifunctioneel mes dat voor links- en rechtshandigen geschikt is en kun je er ook nog mee raspen.

Dat is geen passevite.

Iets wat ik me werkelijk al jaren afvraag....
Op de afstandsbediening van mijn dvd-speler zit een knopje om de dvd lade te openen, waarom 
Het is niet alsof je dvd dan uit zichzelf in de lade springt dus opstaan moet je sowieso.

Pejeka1 schreef op 06-06-2022 om 17:00:

[..]

Dat is geen passevite.

Nee, inderdaad.  Vroeg me af of er mensen zijn die het ding kennen en weten wat je er mee kunt. 

Beerlover schreef op 06-06-2022 om 09:39:

Een rozenkrans: bij 20 x prevelen wordt je gebed verhoord, bij 5 x niet?

ik denk dat het zoiets is als een mantra herhalen. 

Prachtwacht schreef op 06-06-2022 om 12:17:

ik vraag me van heel veel dingen af wat het toevoegt. Bijvoorbeeld een kaarsendover. Je kan toch ook blazen… (maar het kan wel handig zijn want als je hard blaast blaas je het kaarsvet tegen de houder aan)

Ik gebruik altijd een dover. Met blazen heb je ook kans dat je een deel van de lont in het kaarsvet blaast en daarmee je kaars verontreinigd. Komt de geur niet ten goede als er stukjes verbrande lont in zitten.

Mug schreef op 06-06-2022 om 15:41:

Ik weet niet eens wat een passevite is. Een soort zeef zag ik, maar wat doe je daarmee dan?

Jam maken

Miepjecody schreef op 06-06-2022 om 17:59:

[..]

Jam maken

Voor jam gebruik ik hem eigenlijk nooit, ik kook de vruchten, het sap en de geleisuiker tot de gewenste dikte in en doe het dan in potten.

Ginevra

Ginevra

06-06-2022 om 19:17 Topicstarter

Pejeka1 schreef op 06-06-2022 om 17:00:

[..]

Dat is geen passevite.

Nee, we waren intussen bij een ander stuk gereedschap. 

TanSwallow86

TanSwallow86

06-06-2022 om 20:08

Krimp folie over een biologische komkommer of courgette. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.