Huiskamer
Ginevra
06-06-2022 om 09:36
Wat is het nut van….?
Lijkt me wel leuk om een topic te hebben voor vragen wat ergens het doel of nut van is. Sommige voorwerpen zijn er nu eenmaal, zonder dat je altijd weet wat mensen ermee doen. Echte gemeende vragen dus, niet om sarcastisch te doen.
Of misschien heb je nog een raar ding gevonden op zolder en weet je niet wat het is, plak hier een plaatje, er is vast wel iemand die het weet.
TO trapt af: wat is het nut van een trilplaat? Ik zie mensen wel eens op zo’n ding in de sportschool en voel me zo blond dat ik dat niet weet dat ik het ook niet durf te vragen. Is het tegen spierpijn? Word je er sterker van? Word je er dunner van? Of is het oplichterij?
SpiritedMagpie74
06-06-2022 om 14:42
De vacuvin heb ik nooit echt begrepen. Proef het verschil niet tussen een oude fles met kurk of dop er opnieuw op of vacuvin. Overigens gaat de fles meestal gewoon leeg of ik vind het de moeite van bewaren niet waard.
Ook de "rare" kurkentrekkers" zoals deze , heb ik nooit begrepen
Pejeka1
06-06-2022 om 14:44
watertoren schreef op 06-06-2022 om 14:22:
[..]
Mijn tuin is een stuk groter maar ik pak de gewone stofzuiger om de bloemblaadjes van mijn terrassen op te zuigen. Dat gaat veel sneller dan vegen en zeker als het waait.
Oh, daar pak ik gewoon een bezem en veger en blik voor.
Zusterclivia
06-06-2022 om 15:08
Pejeka1 schreef op 06-06-2022 om 14:44:
[..]
Oh, daar pak ik gewoon een bezem en veger en blik voor.
Ik laat ze altijd gewoon liggen. Ze verteren vanzelf, nog goed voor de grond ook.
Brievenopener gebruik ik nog voor mijn post, werkt beter dan een mes en niet scherp! Dus ook veiliger. Toen ik nog op de administratie werkte, gebruikte ik het voor de binnenkomende post, dan gaat het echt lekker snel.
Mijn moeder heeft een blik met allerlei raar keukenmateriaal. Wordt nooit gebruikt, maar van de helft is ook niet meer duidelijk waar het voor. Zal eens kijken of ik iets leuks kan vinden...
Tuinfluiter
06-06-2022 om 15:18
MRI schreef op 06-06-2022 om 12:38:
slacentrifuge?
Kost meer tijd om schoon te maken dan sla in schone theedoek doen, dichtvouwen en even rondzwaaien
Handige van een slacentrifuge vind ik dat je de sla er eerst goed in kan wassen en dat het goed droog is zonder gekneusde blaadjes. Ik gebruik hem ook bij grote hoeveelheden kruiden en ik was ook andere groentes erin.
Pejeka1
06-06-2022 om 15:21
Zusterclivia schreef op 06-06-2022 om 15:08:
[..]
Ik laat ze altijd gewoon liggen. Ze verteren vanzelf, nog goed voor de grond ook.
Brievenopener gebruik ik nog voor mijn post, werkt beter dan een mes en niet scherp! Dus ook veiliger. Toen ik nog op de administratie werkte, gebruikte ik het voor de binnenkomende post, dan gaat het echt lekker snel.
Mijn moeder heeft een blik met allerlei raar keukenmateriaal. Wordt nooit gebruikt, maar van de helft is ook niet meer duidelijk waar het voor. Zal eens kijken of ik iets leuks kan vinden...
Sommige van die rare dingen, nog van mijn moeder of oma geweest, blijken handig. De appelboor bijvoorbeeld, die gebruik ik nog regelmatig. Of de passevite. Of de snijbonenmolen.
nlies
06-06-2022 om 15:36
Pejeka1 schreef op 06-06-2022 om 15:21:
[..]
Sommige van die rare dingen, nog van mijn moeder of oma geweest, blijken handig. De appelboor bijvoorbeeld, die gebruik ik nog regelmatig. Of de passevite. Of de snijbonenmolen.
die vind ik niet zo raar eigenlijk
Pejeka1
06-06-2022 om 15:38
nlies schreef op 06-06-2022 om 15:36:
[..]
die vind ik niet zo raar eigenlijk
Ik ook niet, maar ik denk wel eens dat ze in veel moderne huishoudens niet meer te vinden zijn
LostJellyfish83
06-06-2022 om 15:41
Ik weet niet eens wat een passevite is. Een soort zeef zag ik, maar wat doe je daarmee dan?
watertoren
06-06-2022 om 15:43
Mug schreef op 06-06-2022 om 15:41:
Ik weet niet eens wat een passevite is. Een soort zeef zag ik, maar wat doe je daarmee dan?
Appelmoes maken.
LostJellyfish83
06-06-2022 om 15:45
watertoren schreef op 06-06-2022 om 15:43:
[..]
Appelmoes maken.
Oh, dat doe ik met de aardappelstamper. Dan heb je nog wel stukjes erin, maar dat is juist lekker.
Bakblik
06-06-2022 om 15:45
Pureren! Ongeveer wat je met de staafmixer of blender doet maar dan met spierkracht. Ik heb er ook nog een. Gebruik ik nooit, want als je met links draait doet hij het niet goed genoeg en de volwassenen hier in huis zijn allemaal linkshandig. De puber hier in huis niet maar die is meestal op school als ik wil pureren.
Ginevra
06-06-2022 om 15:46
Ook wel roerzeef genoemd. Met het draaiding wrijf je zachte dingen door de zeef. Velletjes en vezeltjes blijven achter. Je krijgt dus een fijner en gladder resultaat dan wanneer je alleen pureert.
alhambra
06-06-2022 om 15:47
Bakblik schreef op 06-06-2022 om 13:46:
[..]
Nog erger: De tuinstofzuiger.
Onze buurman is zijn postzegeltuintje iedere week 2 uur aan het zuigen en zoal nu dat het wat waait en regent kan ik erop rekenen dat hij 2 middagen bezig is. Het tuintje is nog geen 30 m².
Nee toch? Het is buiten! Buiten! Daar waar het waait enzo. Dat is dan toch water naar de zee dragen??
Bakblik
06-06-2022 om 15:49
alhambra schreef op 06-06-2022 om 15:47:
[..]
Nee toch? Het is buiten! Buiten! Daar waar het waait enzo. Dat is dan toch water naar de zee dragen??
Dat is het ook maar voor hem is het een "fijne hobby". Als 80 jarige is hij toch mooi en paar uur per week buiten aan het bewegen😉
Dat wij als buiten gek worden van het geluid is jammerdebammer.
LostJellyfish83
06-06-2022 om 15:50
Ginevra schreef op 06-06-2022 om 15:46:
[..]
Ook wel roerzeef genoemd. Met het draaiding wrijf je zachte dingen door de zeef. Velletjes en vezeltjes blijven achter. Je krijgt dus een fijner en gladder resultaat dan wanneer je alleen pureert.
Toch wel een handig ding dus eigenlijk! Ik heb hier zeurpieten in huis over velletjes..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.