Huiskamer

Forumpraat
17-03-2025 om 13:18
Wat is een mening die je hebt, maar waar bijna niemand het mee eens lijkt te zijn?
Sommige dingen zijn bij bijna iedereen populair… maar misschien niet bij jou. Wat is iets waar jij totaal niets mee hebt, terwijl velen er juist enthousiast over zijn?
Misschien vind je koffie maar niks, snap je de hype rondom een bepaalde serie niet, of vind je dat zonovergoten strandvakanties helemaal niet leuk zijn. Wat is jouw ‘onpopulaire’ mening?
(Dit topic wordt geplaatst door het beheer, maar wij praten zelf niet mee.)

Lollypopje
29-03-2025 om 18:36
MMcGonagall schreef op 29-03-2025 om 18:25:
Het is goed dat er ook tegengeluid is van een heel progressieve aanpak. Als D66 het voor het zeggen heeft, gaan we straks op ons 75e via de euthanasiestraat naar het organen oogsten.
Ik zeg ook helemaal niet dat je tot het uiterste moet blijven behandelen. Mijn moeder is overleden aan een (bewust) onbehandelde longontsteking. We hadden kunnen kiezen voor een nieuwe poging met antibiotica en evt aansluitend bestraling voor levensverlenging. Ik ben er niet 100% zeker van dat ze zelf hier voor de niet-behandelen optie zou hebben gekozen, maar ze was er dermate slecht aan toe dat de prognose sowieso belabberd was. Mijn kinderen weten dat voor mij de grens ligt bij hersendood. Dan mag de stekker eruit. Lekker duidelijk.
Je mag je mening hebben, maar ik vind dat je hiermee wel compleet doorslaat. Dit is naar mijn meningen behoorlijk walgelijke beschuldiging

Loeki72
29-03-2025 om 18:40
Het is goed dat er ook tegengeluid is van een heel progressieve aanpak. Als D66 het voor het zeggen heeft, gaan we straks op ons 75e via de euthanasiestraat naar het organen oogsten.
Ik zeg ook helemaal niet dat je tot het uiterste moet blijven behandelen. Mijn moeder is overleden aan een (bewust) onbehandelde longontsteking. We hadden kunnen kiezen voor een nieuwe poging met antibiotica en evt aansluitend bestraling voor levensverlenging. Ik ben er niet 100% zeker van dat ze zelf hier voor de niet-behandelen optie zou hebben gekozen, maar ze was er dermate slecht aan toe dat de prognose sowieso belabberd was. Mijn kinderen weten dat voor mij de grens ligt bij hersendood. Dan mag de stekker eruit. Lekker duidelijk.
Bij hersendood ben je dood en gaat de “stekker” er sowieso uit.

MMcGonagall
29-03-2025 om 18:42
Loeki72 schreef op 29-03-2025 om 18:40:
[..]
Bij hersendood ben je dood en gaat de “stekker” er sowieso uit.
Exact.

Loeki72
29-03-2025 om 18:49
Lollypopje schreef op 29-03-2025 om 18:36:
[..]
Je mag je mening hebben, maar ik vind dat je hiermee wel compleet doorslaat. Dit is naar mijn meningen behoorlijk walgelijke beschuldiging
Het is inderdaad een walgelijke beschuldiging. Hoezo straat met organen oogsten. Heb je enig idee hoe orgaandonatie gaat, hoe arbeidsintensief dat is en welke omstandigheden daarvoor nodig zijn? Ik vermoed van niet, maar het is wel lekker een populistische kreet.

Mlah!
29-03-2025 om 18:56
Loeki72 schreef op 29-03-2025 om 18:49:
[..]
Het is inderdaad een walgelijke beschuldiging. Hoezo straat met organen oogsten. Heb je enig idee hoe orgaandonatie gaat, hoe arbeidsintensief dat is en welke omstandigheden daarvoor nodig zijn? Ik vermoed van niet, maar het is wel lekker een populistische kreet.
Ik denk ook niet dat je er erg veel mee opschiet als je het hart, de lever of de longen van een 75-jarige krijgt

Herfstappeltaart
29-03-2025 om 18:56
Lollypopje schreef op 29-03-2025 om 18:36:
[..]
1000000x eens! Het raakt kant noch wal.

Groentetuin
29-03-2025 om 19:05
Als ik het goed begrijp ligt de grens voor jouw bij hersendood, maar voor je moeder lag de grens wat lager?

MMcGonagall
29-03-2025 om 19:18
Groentetuin schreef op 29-03-2025 om 19:05:
[..]
Als ik het goed begrijp ligt de grens voor jouw bij hersendood, maar voor je moeder lag de grens wat lager?
Zij heeft dat zelf niet kunnen beslissen. Daarvoor hadden we eerst die longontsteking moeten laten behandelen en dan was nog onzeker hoe ze daarna zou zijn. Ze had wel net een paar dagen daarvoor aangegeven dat ze niet gereanimeerd wilde worden en dat was al een hele stap.

amarna
29-03-2025 om 19:21
Loeki72 schreef op 29-03-2025 om 17:45:
[..]
Nee hoor. Vooral chirurgen opereren graag.
Zeker niet mijn ervaring na 34 jaar academisch ziekenhuis. Er wordt allereerst naar het welzijn van de patient gekeken.

MMcGonagall
29-03-2025 om 19:23
Loeki72 schreef op 29-03-2025 om 18:49:
[..]
Het is een glijdende schaal. Oorspronkelijk was euthanasie bestemd voor ernstig zieken met korte levensverwachting en groot lijden. Toen kwam voltooid leven voor hoogbejaarden en inmiddels vinden sommigen dat je ook met 50 een voltooid leven kunt hebben én dat artsen er dan aan moeten meewerken dat die mensen overlijden.
Daarnaast hebben we een geen-bezwaar constructie voor orgaandonatie, dus bij je dood verdwijnt de zeggenschap over je lichaam als je niet expliciet hebt aangegeven dat je alles wilt houden.

madee
29-03-2025 om 19:43
Mijn mening over de film Babygirl: ik vind het geen feministische film en al helemaal geen erotische thriller. Het gaat m.i. over de ontdekking van haar g-spot, maar daar heeft niemand het over in de recensies (tenminste niet in die ik erover heb gelezen/gehoord). Vervolgens wordt ze gechanteerd met haar ‘relatie’ met de stagiair en is ze toch nog slachtoffer/draagt zij de gevolgen.

Lollypopje
29-03-2025 om 19:52
MMcGonagall schreef op 29-03-2025 om 19:23:
[..]
Het is een glijdende schaal.
Dat is het dezelfde glijdende schaal die beweert dat als je lbtqi normaliseert de volgende stap pedofilie is.
Beiden net zo onzinnig, walgelijk en provocerend

MMcGonagall
29-03-2025 om 20:00
Lollypopje schreef op 29-03-2025 om 19:52:
[..]
Dat is het dezelfde glijdende schaal die beweert dat als je lbtqi normaliseert de volgende stap pedofilie is.
Beiden net zo onzinnig, walgelijk en provocerend
Wat een rare vergelijking. Mijn stelling is waar, de reeds gebeurde feiten althans, die van jou slaat nergens op.

felija
29-03-2025 om 21:41
MMcGonagall schreef op 29-03-2025 om 19:23:
[..]
Het is een glijdende schaal. Oorspronkelijk was euthanasie bestemd voor ernstig zieken met korte levensverwachting en groot lijden. Toen kwam voltooid leven voor hoogbejaarden en inmiddels vinden sommigen dat je ook met 50 een voltooid leven kunt hebben én dat artsen er dan aan moeten meewerken dat die mensen overlijden.
Daarnaast hebben we een geen-bezwaar constructie voor orgaandonatie, dus bij je dood verdwijnt de zeggenschap over je lichaam als je niet expliciet hebt aangegeven dat je alles wilt houden.
Niet iedereen hecht aan het leven, er zijn mensen dusdanig diep depressief, alles geprobeerd, maar niks helpt, waarom mogen die mensen niet gaan?
Misschien ben ik daar heel nuchter in: na je dood heb je toch geen idee meer wat ze met je organen doen en zelf heb je ze niet meer nodig. Met de mijne mogen ze dan levens redden, als dat mogelijk is.

Mlah!
30-03-2025 om 00:07
Anfisa schreef op 29-03-2025 om 16:51:
[..]
Na meer dan 2 kinderen geen recht meer op kinderbijslag. Wel voor de eerste twee kinderen maar niet voor de derde, vierde of vijfde etc.
Vind ik ook wel een goede. Maar kunnen we vanaf het vierde kind niet gewoon een boete opleggen 😉. Aantal inwoners groeit iets te hard.