Huiskamer

Forumpraat
17-03-2025 om 13:18
Wat is een mening die je hebt, maar waar bijna niemand het mee eens lijkt te zijn?
Sommige dingen zijn bij bijna iedereen populair… maar misschien niet bij jou. Wat is iets waar jij totaal niets mee hebt, terwijl velen er juist enthousiast over zijn?
Misschien vind je koffie maar niks, snap je de hype rondom een bepaalde serie niet, of vind je dat zonovergoten strandvakanties helemaal niet leuk zijn. Wat is jouw ‘onpopulaire’ mening?
(Dit topic wordt geplaatst door het beheer, maar wij praten zelf niet mee.)

Zeespiegel
17-03-2025 om 23:08
Bananenbrood schreef op 17-03-2025 om 21:51:
Van mij mag chatGPT en aanverwanten verboden worden. Hetzelfde voor AliExpress en Temu etc.
Van mij mogen sommige subsidies zo snel mogelijk verdwijnen, als eerste die op vlees en op vliegen/kerosine. Laat mensen maar de echte prijs betalen.
De kleur beige mag van mij ook per direct verdwijnen.
En ik snap echt niet dat mensen gelukkig worden van stoofperen. Brrr.
Amen.

lientje69
18-03-2025 om 07:24
All in resorts in het buitenland als vakantie. Dat mensen niet eens van het terrein afkomen. Blijf dan gewoon thuis...

wild-flower
18-03-2025 om 07:48
Reality tv , zoals bijvoorbeeld Big Brother , Echte meisjes in de jungle , de Bachelor , Real housewives , Married at first sight , ja zelfs Boer zoekt vrouw en B&B vol liefde
Nooit wat aan gevonden , ik noem het voyeurisme , leedvermaak tv . Sorry haha .

Miepjecody
18-03-2025 om 08:00
Envelop schreef op 17-03-2025 om 21:57:
Het is niet normaal om kinderen in de groei dagelijks een koekje of snoepje te geven. Ook niet als het maar een kleine is. Iets anders dan water mee naar school als drinken vind ik ook niet normaal.
Avondeten bij de mac (zeker met kinderen) vind ik ook geen optie. Chemische, dure en ongezonde troep. Ze hebben het wel ooit geproefd maar dachten er gelukkig ook zo over. Patat uit de frituur met snackgroenten is ook een prima optie als je iets in die trant wilt.
Nu klink ik als iemand die heel erg op het eten zit maar dat valt best mee. Ik kan me wel zorgen maken dat Nederlanders zoveel overgewicht krijgen en het steeds normaler wordt om wat voller te zijn.
Verder houd ik niet van koffie, hebben we geen tv abbo en maak je me dood ongelukkig met een all in hotel.
Je schrijft " het is niet normaal ", maar je bedoelt: ik vind het niet normaal
Kinderen kunnen prima elke dag een koekje eten als ze gewoon normaal bewegen.
En ook andere dingen drinken dan water
En ook gewoon af en toe naar de Mac.

Herfstappeltaart
18-03-2025 om 08:18
wild-flower schreef op 18-03-2025 om 07:48:
Reality tv , zoals bijvoorbeeld Big Brother , Echte meisjes in de jungle , de Bachelor , Real housewives , Married at first sight , ja zelfs Boer zoekt vrouw en B&B vol liefde
![]()
Nooit wat aan gevonden , ik noem het voyeurisme , leedvermaak tv . Sorry haha .
Idem hier.

Herfstappeltaart
18-03-2025 om 08:21
Miepjecody schreef op 18-03-2025 om 08:00:
[..]
Zeker. Zo'n streng regime is echt niet nodig. Tussen spartaans opvoeden op dit gebied en een kind volstoppen met troep zit nog een groot, redelijk gebied. Kinderen die niks krijgen gaan het elders halen. (Tijdens buiten spelen snoepje van de buurvrouw gekregen en dat dan verstoppen voor de opvoeder bijvoorbeeld). Heb ik in mijn omgeving meegemaakt. De gewone, normale middenweg bewandelen werkt volgens mij het beste hoor.

majorette2005
18-03-2025 om 08:21
Muziek van Suzan en Freek, vreselijk, en dan vooral de stem van Suzan , kan het niet aanhoren.

CreaBea
18-03-2025 om 08:30
Ik kan Meryl Streep niet zien spelen, vreselijk.
En ik kan Céline Dion niet aanhoren, net zo erg.
Maar vrijwel iedereen die ik ken is het niet met mij eens.

Envelop
18-03-2025 om 08:31
Miepjecody schreef op 18-03-2025 om 08:00:
[..]
Het topic heet "wat is een mening" ik heb de aanname gemaakt dat je dan begrijpt dat het over een mening gaat en ik niet expliciet "ik vind" ervoor hoef te vermelden.
Het is mijn mening waar niet iedereen het mee eens is. Dat was het hele idee van dit topic.

Envelop
18-03-2025 om 08:36
Herfstappeltaart schreef op 18-03-2025 om 08:21:
[..]
Zeker. Zo'n streng regime is echt niet nodig. Tussen spartaans opvoeden op dit gebied en een kind volstoppen met troep zit nog een groot, redelijk gebied. Kinderen die niks krijgen gaan het elders halen. (Tijdens buiten spelen snoepje van de buurvrouw gekregen en dat dan verstoppen voor de opvoeder bijvoorbeeld). Heb ik in mijn omgeving meegemaakt. De gewone, normale middenweg bewandelen werkt volgens mij het beste hoor.
Het niet normaal vinden dat kinderen ranja, pakjes drinken e.d. mee naar school krijgen of dagelijks koek of snoep eten noem ik geen spartaans opvoeden.
Het is heel anders wanneer je aangeeft dat het nooit mag, dat is hier niet aan de orde, dat zou ik ook spartaans vinden.

BlairW
18-03-2025 om 08:39
Authentica schreef op 17-03-2025 om 20:59:
Heel onpupulair en vooral onbegrepen: ik vind het maar raar dat mensen (veel) geld uitgeven om 'op vakantie te gaan'. En ik hoor wel eens als onderdeel van de beschrijving hoe zwaar mensen het hebben gehad dat ze al jaren niet op vakantie hebben kunnen gaan. Ik snap echt niet wat er erg is aan niet op vakantie gaan. Het is juist heerlijk als je niet op vakantie hoeft.
Maar jij hebt dus gewoon niet de behoefte om op vakantie te gaan. Ik werk voor vakanties. Als ik geen vakantie geboekt heb staan, vind ik het vreselijk. Nog voor de ene vakantie voorbij is, heb ik al wat ander gepland. Mijn jaar hangt van vakanties aan elkaar dus ja, een jaar niet op vakantie gaan vind ik vreselijk. Maar dat is omdat ik het ontzettend leuk vind om wel op vakantie te gaan.

Herfstappeltaart
18-03-2025 om 08:43
Envelop schreef op 18-03-2025 om 08:36:
[..]
Het niet normaal vinden dat kinderen ranja, pakjes drinken e.d. mee naar school krijgen of dagelijks koek of snoep eten noem ik geen spartaans opvoeden.
Het is heel anders wanneer je aangeeft dat het nooit mag, dat is hier niet aan de orde, dat zou ik ook spartaans vinden.
Ik wel. Ranja of of pakjes drinken mee naar school vind ik ook niet goed, maar als ze uit school komen een koekje of snoepje bij de thee vind ik heel normaal. Dat hoeven ook geen gevulde koeken of cake te zijn, maar gewoon een speculaasje o.i.d. dat hoort er wat mij betreft bij. Ik denk dat de angel meer zit in ongezonde eetgewoontes (te vet, te zout, cola i.p.v. thee, vaak vette snacks i.p.v. vegetarisch of een stukje kip, pizza's voor het gemak, dat werk).

Yumi
18-03-2025 om 08:52
bieb1963 schreef op 17-03-2025 om 16:31:
[..]
[..]
Inderdaad, als ik ‘s avonds de hond uit laat en overal het meisje met de parel zie hangen…..
En ja die woonkamers waar het lijt of er geen eigen smaak of persoonlijkheid in zit.
En strakke betegelde of met grijze grindsteen tuinen.
Zonder je hond kan je haar ook zien

Lollypopje
18-03-2025 om 08:54
- dat positief zijn echt niet altijd helpt
- dat er niks mis is met woke zijn
- en dat ik het raar vind dat mensen onder berichten op internet over het overlijden van een BN'er een bericht gaan schrijven gericht aan de nabestaanden. Alsof die dat lezen

Dolfje
18-03-2025 om 08:54
BlairW schreef op 18-03-2025 om 08:39:
[..]
Maar jij hebt dus gewoon niet de behoefte om op vakantie te gaan. Ik werk voor vakanties. Als ik geen vakantie geboekt heb staan, vind ik het vreselijk. Nog voor de ene vakantie voorbij is, heb ik al wat ander gepland. Mijn jaar hangt van vakanties aan elkaar
dus ja, een jaar niet op vakantie gaan vind ik vreselijk. Maar dat is omdat ik het ontzettend leuk vind om wel op vakantie te gaan.
100000%
Ik ben nu op vakantie, in een all in resort wat sommige mensen dus vreselijk vinden en ben af en toe al aan het googelen voor de vakanties in juni en november.
Ik ben dus graag op pad maar ik kan me thuis ook goed vermaken hoor, in tegenstelling tot veel vrienden zijn wij hele weekenden rustig thuis. Geen afspraken en geen mensen zien behalve de cassiere in de supermarkt of tijdens het sporten, heerlijk. Sommige vrienden hebben afspraak na afspraak op zaterdag en zondag. Ik moet er niet aan denken.