Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is een mening die je hebt, maar waar bijna niemand het mee eens lijkt te zijn?

Ik ben blij te horen dat veel mensen onder een deken op de bank zitten.
Blijkbaar zijn mensen nu zuiniger met energie dan vroeger (mijn ouders hebben geen deken bij de bank, ik pak een enkele keer mijn dekbed maar meestal heb ik genoeg aan een trui).

Ik ben meer vlees gaan eten de laatste jaren en peins er niet over om te minderen. 

En ik heb totaal geen last van vliegschaamte. 

Schoondochter schreef op 17-03-2025 om 21:11:

[..]

Ik ben nu in het zevende jaar van niet op vakantie gaan en het is fantastisch. Ik hou van thuis zijn, en krijg stress van het idee van op vakantie moeten gaan. Mijn partner begint nu wel te sputteren trouwens, dus dit jaar moet Ik er waarschijnlijk wel aan gaan geloven

Merk jij ook onbegrip vanuit de verdere omgeving? En kan je partner niet met een vriend(in) op vakantie gaan als die wel heel graag wil? 

Hier hebben we dat wel zo opgelost. En het is niet zo dat ik niets van de wereld zie, want ik bezoek wel vrienden die in andere landen wonen maar dat is voor mij niet 'op vakantie gaan'. 

Schoondochter schreef op 17-03-2025 om 21:11:

[..]

Ik ben nu in het zevende jaar van niet op vakantie gaan en het is fantastisch. Ik hou van thuis zijn, en krijg stress van het idee van op vakantie moeten gaan. Mijn partner begint nu wel te sputteren trouwens, dus dit jaar moet Ik er waarschijnlijk wel aan gaan geloven

Zevende jaar pas? Mijn laatste vakantie was in 1998

Malibu2 schreef op 17-03-2025 om 21:30:

Ik ben meer vlees gaan eten de laatste jaren en peins er niet over om te minderen.

Ik denk dat met dat laatste geen minderheid bent.

Naminokurashi schreef op 17-03-2025 om 21:34:

[..]

Zevende jaar pas? Mijn laatste vakantie was in 1998

Sorry, ik wist niet dat het een wedstrijd was. In 1998 was ik nog te jong om zonder ouders alleen thuis te blijven.

Van mij mag chatGPT en aanverwanten verboden worden. Hetzelfde voor AliExpress en Temu etc. 

Van mij mogen sommige subsidies zo snel mogelijk verdwijnen, als eerste die op vlees en op vliegen/kerosine. Laat mensen maar de echte prijs betalen.

De kleur beige mag van mij ook per direct verdwijnen.

En ik snap echt niet dat mensen gelukkig worden van stoofperen. Brrr.

Authentica schreef op 17-03-2025 om 21:30:

[..]

Merk jij ook onbegrip vanuit de verdere omgeving? En kan je partner niet met een vriend(in) op vakantie gaan als die wel heel graag wil?

Hier hebben we dat wel zo opgelost. En het is niet zo dat ik niets van de wereld zie, want ik bezoek wel vrienden die in andere landen wonen maar dat is voor mij niet 'op vakantie gaan'.

Er komt weinig onbegrip, meer een soort ongeloof. Maar iedereen weet het nu wel, ik zeg gewoon altijd als ik een week vakantie heb dat ik zin heb in lezen en wandelen en in mijn huis rommelen enz 

Mijn vriend gaat wel alleen, althans zonder mij. Maar ik snap ook wel dat hij wel een keer een (halve) week ofzo met mij weg wil, dus het is geen punt. Hij blijft immers ook al jaren thuis voor mij.

Het is niet normaal om kinderen in de groei dagelijks een koekje of snoepje te geven. Ook niet als het maar een kleine is. Iets anders dan water mee naar school als drinken vind ik ook niet normaal. 

Avondeten bij de mac (zeker met kinderen) vind ik ook geen optie. Chemische, dure en ongezonde troep. Ze hebben het wel ooit geproefd maar dachten er gelukkig ook zo over. Patat uit de frituur met snackgroenten is ook een prima optie als je iets in die trant wilt.

Nu klink ik als iemand die heel erg op het eten zit maar dat valt best mee. Ik kan me wel zorgen maken dat Nederlanders zoveel overgewicht krijgen en het steeds normaler wordt om wat voller te zijn.

Verder houd ik niet van koffie, hebben we geen tv abbo en maak je me dood ongelukkig met een all in hotel.

haarklover schreef op 17-03-2025 om 21:38:

[..]

Ik denk dat met dat laatste geen minderheid bent.

Dat zou best kunnen. Ik heb in mijn directe omgeving een aantal mensen die nogal last hebben van vliegschaamte. Eigenlijk behoorlijk sneu hoe ze zichzelf in allerlei bochten wringen om toch die vliegreizen voor zichzelf en anderen goed te praten, terwijl ik zoiets heb van: "veel plezier, geniet van je reis"..

Malibu2 schreef op 17-03-2025 om 21:30:

Ik ook niet. Ik heb dan weer geen kinderen dus compenseer m'n (toekomstige) co2 uitstaat dan voldoende vind ik.

De kardasians... wat doen ze eigenlijk waarom ze zo beroemd geworden zijn? En langdradige vlonders als enzo knol enz. Ik hoef elke dag een half uur uit hun leven te zien, korte social post zou dan genoeg zijn... 

Vlees eten, dat zoveel mensen dat nog doen, onbegrijpelijk. 
Dat mensen het normaal vinden dat er miljoenen dieren gefokt en geslacht worden voor hun stukje vlees op het bord. Terwijl onderzoeken aangeven dat vlees niet nodig is, vaak slecht is,  los nog van het dierenleed. 

Schoondochter schreef op 17-03-2025 om 21:49:

[..]

Sorry, ik wist niet dat het een wedstrijd was. In 1998 was ik nog te jong om zonder ouders alleen thuis te blijven.

Excuseer mijn lompheid dan

Mijn mening is, dat cavia's leuke dieren zijn. Veel mensen vinden ze saai, maar die hebben ze vast onvoldoende ruimte gegeven!
Dat je minstens één auto nodig hebt zodra je aan kinderen begint. Waar ik woon, is dat niet nodig.

Ik ga niet graag op vliegvakantie, treinen en fietsen vinden man en ik fijn. Met de kinderen zijn we nooit op een verre vliegreis geweest, we hebben precies 1x met het gehele gezin in een vliegtuig gezeten van Edinburgh naar Amsterdam.
De kinderen compenseren dat nu, de één gaat naar Nieuw Zeeland, de andere naat Zuid Korea...! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.