Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 00:04

Wat heb je lange tijd verkeerd begrepen?

GroenTuintje schreef op 12-07-2021 om 10:30:

dat je eten moet opwarmen op een zo'n laag mogelijke wattage. Ik dacht altijd hoe hoger hoe beter in de combi/magnetron

Weet je ook waarom? Want deze ken ik niet.

Oeloeboeloe schreef op 14-07-2021 om 22:53:

Dat 'Stavaza' een afkorting is van Stand Van Zaken.
Ik had echt geen idee waar mijn collega het over had toen ze het woord gebruikte

(Ik vind het ook een jeuk-woord moet ik zeggen.)

Ik heb tot halverwege dertig niet geweten wat naw gegevens waren. Zeker als dat zomaar ergens in een brief stond, zoals geef even je naw gegevens. Mijn watte? 

Mlah! schreef op 19-07-2021 om 22:19:

[..]

Viel wel mee hoor, waren vooral veel puzzelstukjes die op hun plek vielen.

Ik denk dat je moeder je op deze manier heeft willen beschermen tegen de nare waarheid. Het blijft verdrietig dat het überhaupt nodig was.

Diyer schreef op 24-07-2021 om 14:39:

[..]

Ik heb tot halverwege dertig niet geweten wat naw gegevens waren. Zeker als dat zomaar ergens in een brief stond, zoals geef even je naw gegevens. Mijn watte?

Oh dat heb ik ook echt heel lang niet geweten. Waarschijnlijk omdat het moeilijker klinkt, dan dat de betekenis is. Om een of andere reden had het in mijn hoofd ook iets met een energiemaatschappij te doen?? Geen idee waarom.

OxfordComma schreef op 24-07-2021 om 15:55:

[..]

Oh dat heb ik ook echt heel lang niet geweten. Waarschijnlijk omdat het moeilijker klinkt, dan dat de betekenis is. Om een of andere reden had het in mijn hoofd ook iets met een energiemaatschappij te doen?? Geen idee waarom.

Ik denk dat je aan de NAM denkt. Die van de aardolie….

ik dacht vroeger dat naw voor Niet AanWezig stond. Dat heb ik in mijn bijbaan dus heel vaak op deel transport lijst geschreven, omdat mensen niet thuis waren, nooit commentaar op gehad, maar het moet toch opgevallen zijn dat in mijn shift de adressen zo vaak niet klopten zou je zeggen...

SusannaT schreef op 24-07-2021 om 16:25:

ik dacht vroeger dat naw voor Niet AanWezig stond. Dat heb ik in mijn bijbaan dus heel vaak op deel transport lijst geschreven, omdat mensen niet thuis waren, nooit commentaar op gehad, maar het moet toch opgevallen zijn dat in mijn shift de adressen zo vaak niet klopten zou je zeggen...

Deze snap ik niet zo goed. Wat klopte er niet aan de adressen?

naw staat voor Naam Adres Woonplaats, alleen gebruikte ik in mijn onwetendheid naw als afkorting voor Niet AanWezig 

SusannaT schreef op 24-07-2021 om 16:35:

naw staat voor Naam Adres Woonplaats, alleen gebruikte ik in mijn onwetendheid naw als afkorting voor Niet AanWezig

Verkeerd gebruik van de afkorting dus, waardoor mensen die niet thuis waren door mijn doen het label kregen met dat naam/adres niet zou kloppen.

Weer heel wat bijgeleerd vandaag.

Ik spreek feta altijd altijd uit als feeeta terwijl de rest van de wereld blijkbaar fetta zegt. Ik dacht altijd dat ik goed zat en de rest van de wereld fout. Na al die jaren weet ik het nog niet want de een zegt https://hoespreekjedituit.nl/feta/ en de ander https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Nl-feta.ogg

SusannaT schreef op 24-07-2021 om 16:36:

[..]

Verkeerd gebruik van de afkorting dus, waardoor mensen die niet thuis waren door mijn doen het label kregen met dat naam/adres niet zou kloppen.

Oh zo!

SilSil schreef op 24-07-2021 om 16:49:

Ik spreek feta altijd altijd uit als feeeta terwijl de rest van de wereld blijkbaar fetta zegt. Ik dacht altijd dat ik goed zat en de rest van de wereld fout. Na al die jaren weet ik het nog niet want de een zegt https://hoespreekjedituit.nl/feta/ en de ander https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Nl-feta.ogg

Zo hebben ze in het Turks geen lange klinkers. Veel mensen zeggen dat ze naar Marmaaaaris zijn geweest. Zo spreek je dat niet uit want het is. Mar ma ris met de klemtoon op de klinkers. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

24-07-2021 om 17:39

SusannaT schreef op 24-07-2021 om 16:25:

Onjet schreef op 24-07-2021 om 16:12:

[..]

Ik denk dat je aan de NAM denkt. Die van de aardolie….

Hm.. ja, dat zou kunnen. 💡

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.