Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga jij doen met Koningsdag?


Helemaal niets, want we zijn op vakantie in het buitenland!

Toevallig mis ik voor het derde jaar op rij Koningsdag door een buitenland-vakantie. Jammer, want op zich vind ik het struinen over de vrijmarkt wel leuk. Volgend jaar misschien eens de andere meivakantie-week op vakantie gaan  

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

26-04-2023 om 20:13

Ik mag werken .

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-04-2023 om 20:30

Wandelvrouwtje schreef op 26-04-2023 om 19:24:

ik krijg wat mensen op bezoek om mijn verjaardag te vieren 🎂

Happy birthday morgen! Komt WA ook langs om een taartje te eten?

Lekker vroeg in mijn dikste donsjas, muts, sjaal, alles 🥶over de vrijmarkt struinen, tot ik een appje krijg dat het tijd is voor de mantelzorg, wat niet heel lang duurt: helpen bij douchen + aankleden (inclusief rotkous), door mij gekookte maaltijden + bouwsteentjes en een oranje tompouce afleveren. Theeleuten. Daarna struin ik weer verder over de volgende vrijmarkt. Als mijn lief dan wakker is, haal ik die eerst nog even op. 

In de middag tegen mijn lief aanhangen en -kletsen totdat onze vrienden komen voor een gezellige middag/avond. Eten heb ik grotendeels al klaar. 

Ik moet ook werken,  wel avonddienst. 
Dus in de ochtend  eerst nog even voor de tv denk ik zo.

Coreopsis schreef op 26-04-2023 om 19:49:

Ik twijfel tussen mijn huis uitmesten en in de tuin aan de slag, of een lange wandeling langs de bollenvelden. Zou het daar erg druk zijn of zit iedereen op de vrijmarkt?

In de buurt van Keukenhof?  Of de bollenvelden in Noord-Holland?

Rond Lisse en naar de Keukenhof blijven de toeristen gewoon komen. Ik woon daar ongeveer, af en toe staat het verkeer hier helemaal vast en je struikelt over de Aziatische toeristen,  op gehuurde fietsen, die niet kunnen fietsen. 

Als je niet in de buurt woont zou ik morgen niet deze kant op komen. Er wordt trouwens ook al volop gekopt.  (Bloemen eraf knippen voor een betere bol) het veld waar ik dagelijks langs rijdt was vanochtend ineens groen ipv het rood wat er gisteren nog stond. 

ik wilde in mijn stad spullen verkopen, maar geen vrijmarkt. Alleen kinderen mogen op een kleedje spul verkopen en anders kun je een kraam huren voor €85,-.
Dus morgenochtend vroeg maar naar een andere stad toe.

Hier doen we vrij weinig. Ik heb morgen echt even een rust dag, heel veel problemen met ontstoken kiezen enzo gehad de afgelopen periode en zaterdag een drukke dag want dan vieren zoon en ik onze verjaardag. Dus morgen helemaal niks doen.
Oke, dat kan ik niet helemaal, maar het wordt niet een andere dag dan normaal. Hooguit als het weer echt lekker is ergens een klein rondje lopen, maar denk het niet.

Hier ook weinig bijzonders, of in elk geval weinig oranje-gerelateerds. Normaal gesproken hadden we misschien een rondje over een rommelmarkt gelopen, maar dat kan ik momenteel niet. Ik denk dat man gaat uitslapen en ik bak in de ochtend een boterkoek. Dat heb ik man laatst beloofd. Mijn moeder komt in de middag op de thee, volgens mij wilde ze dat combineren met tanken in Dtsl, kan zij ook mooi een stukje krijgen. Oranje tompoucen ben ik niet zo van, dus niet erg dat we die niet hebben. Room trek ik  momenteel sowieso slecht. Verder een beetje rommelen in huis, tussen het op de bank liggen door. Misschien zet ik de tv nog aan om naar de koninklijke familie te kijken, maar grote kans dat ik dat vergeet. 

mut

mut

26-04-2023 om 22:46

Ik woon niet in NL, gewone werkdag dus

MidasWolf schreef op 26-04-2023 om 20:12:

[..]

Wat houd dat in, ik ken het niet uit de regio waar ik vandaan kom.

Veel herrie maken tussen 04:00 en 05:00


In de meeste plaatsen is dat met 1 mei trouwens, rond R’dam met Koningsdag. 

Wij gaan morgen over de vrijmarkt die rond 11u begint en er is daar ook een kleine kermis. Denk wel dat vriend en ik ons dan in een warme lunchroom gaan zitten en dat de kinderen zich dan mogen vermaken daar 🫣. Hebben we in die tien jaar koningsdag op de 27e al mooi weer gehad? In mijn beleving is het alleen maar koud of wel lekker qua temperatuur maar dan regent het. 

Mijn koffers pakken voor mijn vakantie ✅
En als ik nog tijd heb misschien nog even bij wat festiviteiten kijken met de kinderen 

Werken van 10:00 tot 21:00…. Heeeeeel veel nacho’s en bitterballen ben ik bang

SuzyQFive schreef op 26-04-2023 om 22:55:

[..]

Veel herrie maken tussen 04:00 en 05:00


In de meeste plaatsen is dat met 1 mei trouwens, rond R’dam met Koningsdag.

Waar daar de lol in zit mis ik dan even, als ze in het westen lawaai willen hebben kunnen ze Schiphol ook eerder open laten gaan 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.