Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?

Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!

Auwereel schreef op 21-02-2024 om 14:22:

Verbazing over hoe duur de beste blender volgens de consumentenbond is: "Sage the Super" 619 euro minstens, maar het kan ook voor 649 euro.
Voor het soepje en hennepmelk blenderen vind ik dat toch echt een factor 10 teveel!

Staafmixer? Ik pureer al 22 jaar met dezelfde.  Hij loopt nu wel op zijn laatste benen maar doet het nog steeds. 

Auwereel

Auwereel

21-02-2024 om 15:35 Topicstarter

Bakblik schreef op 21-02-2024 om 14:34:

[..]

Staafmixer? Ik pureer al 22 jaar met dezelfde. Hij loopt nu wel op zijn laatste benen maar doet het nog steeds.

Ik heb een staafmixer, maar bij nootjes of hennepmelk vliegt het nodige om je oren als je niet oppast.

Auwereel schreef op 21-02-2024 om 15:35:

[..]

Ik heb een staafmixer, maar bij nootjes of hennepmelk vliegt het nodige om je oren als je niet oppast.

Dat zijn voor mij onbekende producten om te staafmixen. 😂 Nootjes ken ik wel maar mix ik nooit.  Wat is hennepmelk?

Auwereel

Auwereel

21-02-2024 om 19:06 Topicstarter

Dit is hennepmelk: 
https://www.superfood4me.nl/hennepmelk-maken-doe-je-zo/
En als je het kant&klaar in de winkel koopt, zit er dezelfde belasting op als op limonade. Koeienmelk is daarvan vrijgesteld...
https://www.nu.nl/economie/6292905/belasting-op-frisdrank-straks-drie-keer-zo-hoog-ook-op-havermelk.html

Ik had zelf al een google gedaan en het gevonden. Maar bedankt!
Die limonadetaks is waanzin. 
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eenvandaag-10-02-2024/ Pas geleden op tv, dat het in januari was ingegaan maar dat ze nu al kunnen concluderen dat het niet werkt.
Had het aan mij gevraagd, dat had ik ook wel kunnen vertellen, zonder wetenschappelijk onderzoek. 
En nu gaat in veel limonade en frisdrank van die vieze zoetstoffen om de zoete smaak te behouden.  We moeten gewoon naar wennen aan minder zoet en dan gewoon zoet van suiker niet al die vieze stevia-glycolen.

Auwereel

Auwereel

22-02-2024 om 18:32 Topicstarter

Ik heb me net verbaasd over hoe hard het regende en waaide, net toen ik naar huis fietste, ik moest zelfs afstappen! Het leek wel een hogedrukspuit die op me gericht stond! Het was maar een korte bui, maar mijn kleren waren nat, ondanks regenjas en broek, en mijn schoenen zullen ook wel een paar dagen moeten drogen.

Auwereel schreef op 22-02-2024 om 18:32:

Ik heb me net verbaasd over hoe hard het regende en waaide, net toen ik naar huis fietste, ik moest zelfs afstappen! Het leek wel een hogedrukspuit die op me gericht stond! Het was maar een korte bui, maar mijn kleren waren nat, ondanks regenjas en broek, en mijn schoenen zullen ook wel een paar dagen moeten drogen.

Gratis tip: 

Om schoenen sneller droog te krijgen proppen krant erin.  Niet te stevige proppen naar een beetje los.  En er ook een stukje bovenuit laten steken.  Leren schoenen niet bij een warmtebron plaatsen. 

Bakblik schreef op 22-02-2024 om 19:18:

[..]

Gratis tip:

Om schoenen sneller droog te krijgen proppen krant erin. Niet te stevige proppen naar een beetje los. En er ook een stukje bovenuit laten steken. Leren schoenen niet bij een warmtebron plaatsen.

Zo deden wij dat ook altijd! We hebben nu een apparaat daarvoor, dan is het een stuk sneller droog

Auwereel

Auwereel

22-02-2024 om 19:26 Topicstarter

O ja, da's waar ook, oude kranten erin. Maar eerst de tip wat je moet doen voordat je er kranten in stopt: schoenen leeg gieten.

Auwereel schreef op 22-02-2024 om 18:32:

Ik heb me verbaasd dat dit de weersvoorspelling bij mij was, maar dat ik droog overgekomen ben met drie megavolle boodschappentassen aan het stuur en een zak kattenbakvulling achterop 😂

Ben zelfs nog even doorgefietst naar de dierenarts om wat op te halen. De wind heb ik maar even als workout gezien 

Auwereel schreef op 22-02-2024 om 19:26:

O ja, da's waar ook, oude kranten erin. Maar eerst de tip wat je moet doen voordat je er kranten in stopt: schoenen leeg gieten.

😂😂

En die kranten regelmatig vervangen! 

Zoek ik net even op wat de term "midcentury meubels" precies betekent, blijken het gewoon jaren vijftig meubels te zijn wahahaha. (had ik kunnen weten).

Tijdje terug een bedrijf gegoogeld, bleek opgericht in de jaren 70 vorige eeuw ik verwachtte  een specificatie als 1875 ofzo te gaan lezen, maar was vergeten hoe recent de vorige eeuw is.    

Auwereel

Auwereel

24-03-2024 om 17:11 Topicstarter

Dit is mijn 6501e post...! 

6500.png

Dat winkels zoals de Action hier gewoon open zijn vandaag en morgen..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.