Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.


lientje69 schreef op 02-02-2024 om 17:22:

Geen idee Bridgetjones , zou kunnen. Maar ze herkende de gevoelens van vroeger. Mijn gevoel zegt hormonen door het plaatsen van het spiraal dat de gevoelens veroorzaakte. Ze zei nl zelf , ik heb geen enkele reden om depressief en verdrietig te zijn, er was geen aanleiding voor.

Over zo’n spiraaltje, ik heb ook een héle nare episode gehad toen ik die had. Ik vermoedde dat het van de mirena kwam maar de huisarts wuifde dat weg. Tot ik het zat was en hem heb laten verwijderen. En de depressieve en agressieve gevoelens waren ook weg. Toeval of niet, horrormonen doen soms rare dingen. 

ToetieToover schreef op 02-02-2024 om 17:35:

[..]

Over zo’n spiraaltje, ik heb ook een héle nare episode gehad toen ik die had. Ik vermoedde dat het van de mirena kwam maar de huisarts wuifde dat weg. Tot ik het zat was en hem heb laten verwijderen. En de depressieve en agressieve gevoelens waren ook weg. Toeval of niet, horrormonen doen soms rare dingen.

Het staat idd bij de bijwerkingen.  Wel na iets langer gebruik. Niet al na 2 dagen maar het is zeker  iets om in de gaten te houden.

Hebben vandaag een opname in de dagopvang gehhaadvan een 18 jarige geestelijk gehandicapte,met een tweelingbroer die nu gaat studeren....

Iedere ouder wenst zich een gezond kind...Maar dit vind ik toch wel heel verdrietig

lientje69 schreef op 02-02-2024 om 17:51:

[..]

Het staat idd bij de bijwerkingen. Wel na iets langer gebruik. Niet al na 2 dagen maar het is zeker iets om in de gaten te houden.

Ja  xo klinkt het wel. Kan natuurlijk zijn, dat als je dochter al een gevoelig meisje is dat ze dan extra gevoelig is voor die hormonen. Het kan bijna niet anders dan daarmee samenhangen.

Net als pms, de ene krijgt dan ook last van die hormonen en de ander niet. Het lijkt erop dat dat de oorzaak is.

En een flinke huilbui en alle shit eruit gooien kan natuurlijk flink opluchten en weer ruimte geven, omdat alle stress en spanning eruit is.

lientje69 schreef op 02-02-2024 om 15:58:

Dochter hier woont thuis nog. En toevallig had ze gisteren en vandaag ook opeens zo'n zware depressieve zwartgallige bui. Helemaal in tranen was ze en in paniek, want stel nu dat die depressie weer terugkomt?? Nu heeft ze toevallig 2 dagen geleden een spiraaltje laten plaatsen en waarschijnlijk is een hormoonschommeling de oorzaak, maar de schrik was weer even groot..
Ze was daarnet aan het bellen met een vriendin, dikke huilbuien. En opeens komt ze naar beneden en zegt?, mam , het zware gevoel is opeens weg..
Ik blij natuurlijk , maar toch. Zo raar weer en beangstigend ook. Haar suïcidale gedachten kwamen zo uit het niets weer boven

Sinds ze quetiapine slikt, heeft ze het een stuk minder en gaat het vrij goed. Ongeveer 1 à 2 keer per maand nog even een dagje of dagdeel. Het is heel erg geweest , anorexia, suïcidale gedachten en depressie voor enkele jaren. De laatste anderhalf jaar met de quetiapine gaat het eigenlijk best redelijk gelukkig.

Die rot hormonen ook!
Hier heeft dochter een tijdje “verplicht” de pil moeten slikken omdat ze een kuur kreeg voor haar acne. Nou dat maakte haar zonodig nog neerslachtiger, blij dat ze uiteindelijk kon stoppen met die troep.

Ja eng hoor dat die gevoelens zo uit het niets weer naar boven kunnen komen. 

Verschrikkelijk dat je dochter zo diep heeft gezeten. Gelukkig dat het met de medicatie nu beter gaat. 
Onze dochter gebruikt nu  Sertraline, haar psychiater had het al over afbouwen ergens in april. Zal eens navragen of dat nu al verstandig is..

Ik kwam er vandaag  achter dat zo'n beetje al mijn collega's  meer verdienen  dan ik. Terwijl ik langer mijn diploma heb. Sommigen hebben zelfs helemaal  geen diploma voor de schaal waar ze ingedeeld zijn. Dat maakte me best verdrietig, er werd door LG destijds  gezegd dat salaris volgens  CAO ging en niet onderhandelbaar was.. 
We hebben  inmiddels  een andere LG en ik heb een gesprek  aangevraagd. Grote kans dat ik nee krijg, maar ga toch proberen  er wat hoger uit te komen. Vind dit nl best oneerlijk.  En als ik nu slecht in mijn werk was, of vaak ziek , of de kantjes eraf liep, dan kon ik er vrede mee hebben. Collega's  vonden dit ook niet erg eerlijk tegenover mij.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

11-02-2024 om 21:23

Vriend en ik hebben begin afgelopen week besloten dat we niet meer als stel verder gaan maar als goede vrienden. Ondanks dat het oplucht (ivm een ding/conflict waar we geen middenweg of oplossing hebben) valt het me erg zwaar. Het weekend is hij nog bij mij geweest, dat is echt even niet handig. Beter eerst even wat afstand en ik moet echt even tot rust komen, maar dat viel me toch wel erg zwaar vanmorgen toen hij wegging...
En ik word ook zo moe van de emoties die alle kanten opstuiteren... 

oh wat jammer Phoebe! 

Phoebe 

Auwereel

Auwereel

11-02-2024 om 21:43 Topicstarter

Moeilijk hoor Phoebe...

Ah Phoebe Extra lastig is het als je nog wel veel van elkaar houdt maar niet meer verder kan door dat ene (enorm belangrijke ) ding! Veel sterkte, kan me voorstellen dat het je wel heel zwaar valt! 

Auwereel

Auwereel

11-02-2024 om 21:50 Topicstarter

lientje69 schreef op 11-02-2024 om 21:00:

Ik kwam er vandaag achter dat zo'n beetje al mijn collega's meer verdienen dan ik. Terwijl ik langer mijn diploma heb. Sommigen hebben zelfs helemaal geen diploma voor de schaal waar ze ingedeeld zijn. Dat maakte me best verdrietig, er werd door LG destijds gezegd dat salaris volgens CAO ging en niet onderhandelbaar was..
We hebben inmiddels een andere LG en ik heb een gesprek aangevraagd. Grote kans dat ik nee krijg, maar ga toch proberen er wat hoger uit te komen. Vind dit nl best oneerlijk. En als ik nu slecht in mijn werk was, of vaak ziek , of de kantjes eraf liep, dan kon ik er vrede mee hebben. Collega's vonden dit ook niet erg eerlijk tegenover mij.

Toen ik laatst met iemand in haar auto meereed, begreep ik dat haar auto nieuw was, dankzij een sollicitatiegesprek. Ze hoorde, toen ze met haar baas een sollicitatiegesprek hield, haar baas zeggen "alle medewerkers vanaf deze schaal hebben hier recht op een auto van de zaak". Die had zij niet, terwijl ze in hogere schaal zat dan die sollicitant zou komen. Dat heeft ze daarna aangekaart en dat is rechtgezet. Ik hoop dat het jou ook lukt, lientje!

Succes alvast Lientje! Ik hoop echt dat het een positieve uitkomst gaat hebben voor je.. 

HAHA!wait..what schreef op 11-02-2024 om 21:54:

Succes alvast Lientje! Ik hoop echt dat het een positieve uitkomst gaat hebben voor je..

Ik hoop het ook. Anders moet ik misschien  toch op zoek naar wat anders. Want voel me nu best wat ondergewaardeerd. Terwijl  ik heel veel oppak, extra doe en hoog gewaardeerd  wordt door zowel collega's  als bewoners. ( zorg )

Ik wou eigenlijk  dat ik dit gesprek niet gehoord en  niet geweten had..

Auwereel

Auwereel

11-02-2024 om 22:11 Topicstarter

lientje69 schreef op 11-02-2024 om 21:58:

[..]

Ik hoop het ook. Anders moet ik misschien toch op zoek naar wat anders. Want voel me nu best wat ondergewaardeerd. Terwijl ik heel veel oppak, extra doe en hoog gewaardeerd wordt door zowel collega's als bewoners. ( zorg )

Ik wou eigenlijk dat ik dit gesprek niet gehoord en niet geweten had..

Vergeet dat vooral niet te zeggen tegen je LG, det je op zoek gaat naar een plek waar waardering wel in geld wordt uitgedrukt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.