Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.


Wat lief van jullie ! 
Dank♥️

Evaluna schreef op 04-06-2023 om 17:59:

Een leeftijdsgenoot waar ik veel steun aan heb gehad de laatste maanden is overleden.
Ze was ziek, maar het is zo snel gegaan 😢

Gecondoleerd Evaluna en heel veel sterkte!

eenhoornn schreef op 04-06-2023 om 22:48:

[..]

Hebben ze al goed gekeken of je geen Lichen hebt? Bij Lichen sclerosus is meestal alleen de vulva aangedaan, maar bij Lichen Planus kunnen ook de slijmvliezen van de mond aangedaan kunnen zijn.

Dat was wel de doorverwijsvraag: lichen sclerosus, dat lijkt het niet te zijn. Het ziet er ook niet uit als planus, ik heb even gekeken. Maar dank je wel voor de suggestie. 

Mitch-me , alsnog gefeliciteerd  !

Ik liet vandaag mijn hele mooie en favoriete  sap/ waterkan aan gruzelementen  kletteren.        Had  hem al bijna  38 jaar, niet meer te krijgen uiteraard. Ben naar de action geweest voor een vervangende, maar die is een stuk zwaarder, minder inhoud en lang niet zo fijn / mooi. Van de week maar eens wat kringlopen afstruinen, heel misschien  vind ik er ergens nog één. 

lientje69 schreef op 05-06-2023 om 10:46:

Mitch-me , alsnog gefeliciteerd !

Ik liet vandaag mijn hele mooie en favoriete sap/ waterkan aan gruzelementen kletteren. Had hem al bijna 38 jaar, niet meer te krijgen uiteraard. Ben naar de action geweest voor een vervangende, maar die is een stuk zwaarder, minder inhoud en lang niet zo fijn / mooi. Van de week maar eens wat kringlopen afstruinen, heel misschien vind ik er ergens nog één.

O daar kan je zo van balen.

Ik heb rond kerst ook iets gebroken dat ik al bijna zo lang in bezit had een dagelijks werd gebruikt. 

Succes met het vinden van iets nieuws dat wel bevalt. 

Auwereel

Auwereel

06-06-2023 om 22:58 Topicstarter

Auwereel schreef op 01-06-2023 om 11:00:

Weer cavia-verdriet. Het zijn maar kleine beestjes, maar toch verdrietig als het weer mis gaat.
De cavia van mijn dochter gedroeg zich niet zoals het hoort, dus naar de dierenarts. De behandeling sloeg niet erg aan, maar mijn dochter moest voor haar werk een week naar het buitenland, dus ik zorg nu voor de cavia. Het gaat steeds slechter met het beestje, maar ik kan mijn dochter er niet mee belasten (om diverse redenen). Ik mocht van mijn dochter doen wat ik zelf gedaan zou hebben, maar toch heb ik meer moeite met de beslissing dan normaal.
Het probleem is ook nog eens, dat er bij de dierenkliniek waar ik normaal naar toe ga, èn mijn back-up ik geen afspraak kan maken, ze zitten allebei vol. Bij mijn normale dierenkliniek is er een dierenarts zelf ziek uitgevallen.

De dierenarts had vandaag pas tijd, dochter is zelf gegaan. Het beestje hebben ze laten inslapen, er was geen redden meer aan.

Morgen heb ik zelf een afspraak met de dierenarts voor één van mijn eigen cavia's die afvalt. Hopelijk loopt dat niet zo snel zo verdrietig af.

Sterkte Auwereel.   Altijd erg verdrietig  als er iets met je dieren is.

Auwereel

Auwereel

06-06-2023 om 23:07 Topicstarter

Vooral waar je goed aan doet als ze ziek zijn. Cavia's die niet goed eten moet je dwangvoederen, hun maag mag niet leeg. Maar als dat telkens een hele strijd is, terwijl ze dan 9 van de 10 keer toch het loodje leggen, hebben ze een bijzonder nare laatste weken. Maar wie weet is het toch die 1 op de 10 keer dat het beestje ee tòch bovenop komt. Dat is best een dilemma.

Auwereel schreef op 06-06-2023 om 23:07:

Vooral waar je goed aan doet als ze ziek zijn. Cavia's die niet goed eten moet je dwangvoederen, hun maag mag niet leeg. Maar als dat telkens een hele strijd is, terwijl ze dan 9 van de 10 keer toch het loodje leggen, hebben ze een bijzonder nare laatste weken. Maar wie weet is het toch die 1 op de 10 keer dat het beestje ee tòch bovenop komt. Dat is best een dilemma.

Ja logisch.  Wij hebben  het toen ook met een konijn gehad

Zo sneu om te zien. En dochter heeft een vriendin  met  cavia's,  daar gebeurt dit ook helaas. Gelukkig ook vaak sterven puur door ouderdom. Ook niet leuk, maar beter te verwerken.  Je hecht je zo aan dieren hè.

Auwereel

Auwereel

07-06-2023 om 18:23 Topicstarter

Mijn cavia's worden zelden ouder dan 4 jaar, rond de drie jaar begint het gekwakkel vaak al, terwijl ik ze uitstekend verzorg. Ze hebben een groot hok met ren, 2x2.5 m, krijgen goed voer, groente, vitamines etc, maar oud worden ze niet.
Nu heeft één van mijn cavia's koorts, waarom weet de dierenarts niet, ik hoop dat de antibiotica werkt, anders is het binnenkort de tweede dode cavia in het gezin.

'Nobody told me how lonely being a man is.' 
Ik ken je niet, maar ik voel je pijn. Ik zie de wanhoop en het verdriet in je ogen. Je ziet er nu uit als een man, je stem klinkt als een man, maar je hebt nog altijd de hersenen van een vrouw en de behoefte aan vriendschappen en contacten zoals vrouwen die hebben. De openheid van vrouwen mis je nu je als man door het leven gaat, de gesprekken bij de damestoiletten. En ja, om eerlijk te zijn zou ik ook niet erg open zijn tegenover jou als ik je op straat of in de sportschool tegenkom. Niet om jou persoonlijk, maar ik ben nu eenmaal veel opener tegenover vrouwen. Als jij mij benadert, denk ik dat je de zoveelste man bent die iets van me wil. Ik kan me niet voorstellen hoe eenzaam dat voor jou moet voelen, en vind het heel erg dat ze je daarover vooraf niet hebben voorgelicht. 

Dat passend onderwijs binnen regulier onderwijs zo'n wassen neus is. Als ouder van een kind met nah weet je heel goed wat je kind nodig heeft om succesvol te kunnen zijn binnen het systeem. 
Op papier worden aanpassingen toegestaan waar in de praktijk iedere dag gezeur over is door docenten (die het dossier niet hebben gelezen)en medeleerlingen. 
Jullie mogen het hebben! Het hele pakket inclusief de controles bij de dokter, de revalidatie en de vrijstelling voor gym. 
Het is te gek voor woorden dat "passend" onderwijs resulteert in zonder diploma van school komen, zeker na die jaren mankerend coronaonderwijs. De motivatie om nog een jaar te ploeteren met een te verwachten zelfde eindresultaat zien we niet zitten. 

We wisten dit al in januari maar het komt vandaag extra hard binnen nu overal de vlaggen uit gaan. 

ik had allemaal leuke plannen vandaag met vriendinnen. Maar ze hebben allemaal afgezegd   

rooiekater schreef op 17-06-2023 om 08:47:

ik had allemaal leuke plannen vandaag met vriendinnen. Maar ze hebben allemaal afgezegd

Ah nee, kan ne voorstellen dat je daar verdrietig om bent. Waarom hebben ze afgezegd?

Hoe gaat het met je moeder?

Malibu2 schreef op 14-06-2023 om 13:07:

'Nobody told me how lonely being a man is.'
Ik ken je niet, maar ik voel je pijn. Ik zie de wanhoop en het verdriet in je ogen. Je ziet er nu uit als een man, je stem klinkt als een man, maar je hebt nog altijd de hersenen van een vrouw en de behoefte aan vriendschappen en contacten zoals vrouwen die hebben. De openheid van vrouwen mis je nu je als man door het leven gaat, de gesprekken bij de damestoiletten. En ja, om eerlijk te zijn zou ik ook niet erg open zijn tegenover jou als ik je op straat of in de sportschool tegenkom. Niet om jou persoonlijk, maar ik ben nu eenmaal veel opener tegenover vrouwen. Als jij mij benadert, denk ik dat je de zoveelste man bent die iets van me wil. Ik kan me niet voorstellen hoe eenzaam dat voor jou moet voelen, en vind het heel erg dat ze je daarover vooraf niet hebben voorgelicht.

Hier ben ik bij mijn nu dochter ook zo bang voor. Omgekeerde situatie,  maar ben zo bang dat ze na de uiteindelijke  definitieve  operatie ook spijt krijgt. En dan kan je nooit meer terug. Dat maakt me ook verdrietig,  zeker nu ik dit lees.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.